אא

חורף חם: 3 מעיינות חמים מומלצים ברמת הגולן

רמת הגולן ידועה מאוד בכמות המעיינות שלה, ביופיים ובאיכותם, אך בנוסף לכל אותם מעיינות שלרוב נבקר בחודשי הקיץ ישנם גם "מעיינות חמים" והאמת אין חוויה טובה יותר מטבילה במים חמים עכשיו שקר שם בחוץ

מאגר שמיר ברמת הגולן. צילום: חיים חבשוש מאגר שמיר ברמת הגולן. צילום: חיים חבשוש

מאגר שמיר

המאגר הצמוד לקיבוץ שמיר בעמק החולה, נוצר כתוצאה מפרוייקט קידוח של רשויות המים. במהלך הקידוחים התגלתה נביעה הידרותרמית תת קרקעית היוצרת גייזר (עד לפני כמה שנים עוד היה פעיל, כיום כבר לא קיים הגייזר) המחמם את המים לטמפרטורה של עד כ-50 מעלות.

מעבר לכל הפעילות ההידרותרמית, המאגר מיוחד כי הוא המקור לכל שאר המעיינות החמים בכתבה ואף לעוד שניים נוספים, כלומר: המים החמים מוזרמים באותו צינור ל-5 מקורות מים שונים, כאשר כל פעם מקור אחר פעיל ומוציא מים חמים. חשוב לדעת כי הקידוח והמים נועדו למטרות חקלאיות והשקייה של שדות. מאגר שמיר הוא מעין בריכת מים גדולה, המוקפת גדר עם צינור שלעיתים שופך מים חמים לתוך המאגר ועם נוף שפשוט לא מצריך שום דבר אחר.

בווייז: מאגר שמיר  מאגר שמיר ברמת הגולן. צילום: חיים חבשוש

מאגר בנטל

מאגר מרהיב לכל הדעות השוכן ממש למרגלות הר הבן טל המפורסם כשברקע ניתן לראות את הטורבינות רמת הגולן והר החרמון שלעיתים גם מושלם, פשוט מהפנט.

מאגר הבן טל הוא אחד המאגרים הגדולים בגולן אם לא הגדול ביותר, ברוב השנה זורמים בצינור מים קרירים אשר כיפים לפיקניק באיזור אך אם מתמזל מזלכם ואתם תופסים את הצינור בזרימה החמה מדובר על אחד מהחוויות היותר כיפיות שיכולות להיות כשקר בחוץ. בנוסף, לעיתים זורמים למאגר גם מים חמים וגם קרים יחד מה שהופך לזרם אחיד של מים פושרים ונעימים בעוצמה כיפית שנותנת חוויה נוספת שלא הייתם רוצים לפספס.

בווייז: מאגר בנטל

מאגר בנטל ברמת הגולןמאגר בנטל ברמת הגולן
מאגר בנטל ברמת הגולן. צילום: אור בן יהודה

מאגר עורבים

מאגר עורבים – צומת וואסט – אם חשקה נפשכם בספא חינם על חשבון הטבע זה לחלוטין המקום בשבילכם!

המאגר מקבל את מימיו החמים ממאגר שמיר הוא מעט מיוחד יותר משאר המעיינות החמים בשל כך שלאורך הזרימה החמה נוצרות מספר בריכות קטנות כאשר המים החמים עוברים בהן אחת אחרי השנייה, כלומר ככל שתלכו עם הזרימה לבריכות המרוחקות מהצינור תקבלו מים קרים יותר וככל שתתקרבו המים יהיו חמים יותר כך שממש ניתן להתאים לכם את רמת חום המים שאתם רוצים, לפני שאתם חושבים שתוכלו לשבת מתחת לצינור חשוב לדעת שהמים החמים מהצינור יוצאים לפעמים בטמפרטורות של כ 40 מעלות צלסיוס ומעלה וכשיחסית קר בחוץ בשילוב החום שבפנים, טמפרטורת המים מרגישה הרבה יותר גבוהה!

אחת ההמלצות הכי טובות היא להגיע כשגשום או מושלג ולהנות מחוויה שלא דיי בטוח שלא יצא לכם עדיין לחוות בארץ.

חשוב לזכור שמקום זה אינו מתוחזק על ידי אנשים ולכן אנא היזהרו מהחלקות ונפילות. בוויז: צומת וואסט משם המשיכו בכביש לכיוון יער אודם ואחרי כמה מטרים בודדים תראו פניה ימינה שאחריה כבר ניתן להגיע עם הרכב ממש צמוד אל הצינור ואל זרימת המים.

מאגר עורבים. צילום: אור בן יהודהמאגר עורבים. צילום: אור בן יהודה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץרמת הגולןטיולים בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: