אא

67% מהצרכנים תומכים בהחלטה לאפשר רק לסוכני ביטוח למכור ביטוח נסיעות לחו"ל

כך עולה מסקר של המועצה לצרכנות בעקבות ההחלטה לאפשר רק לסוכני ביטוח למכור ביטוחי נסיעות לחו"ל. מנכ"ל המועצה לצרכנות עופר מרום: "כשצרכן רוכש ביטוח הוא חייב להיות סמוך ובטוח כי מי שמכר לו את הביטוח מבין את מהות ואופי הנסיעה"

צילום: 123rf צילום: 123rf
ב- 1 למאי נכנסה לתוקפה החלטת הממונה על שוק ההון  לפיה רק סוכני ביטוח וחברות ביטוח יוכלו למכור ביטוח נסיעות. בלשכת סוכני הביטוח טענו כי מדובר בעבירה על החוק שכן רק בעל רישיון למכירת ביטוח רשאי לעשות זאת. ההנחה שעמדה מאחורי ההחלטה היא שביטוח הנסיעות אינו מוצר מדף, ויש צורך במומחיות , ידע ורישיון על מנת למכור ביטוח לנוסעים. מסקר המועצה לצרכנות (באמצעות גיאוקרטוגרפיה) עולים הממצאים הבאים: מרבית הטסים לחו"ל (95%) רוכשים ביטוח נסיעות: חברת ביטוח 45%, קופת חולים  21%, חברות האשראי 19% ובאמצעות סוכן נסיעות 12% בלבד. עוד עולה מהסקר כי:
  • 66% מהטסים לחו"ל בחרו בעצמם את הגורם ממנו רוכשים את הביטוח
  • לשליש מהם הוצעה ההצעה לביטוח ואופיו ע"י סוכן/נציג
  • 43% רכשו את הביטוח באתר האינטרנט אחרי הזמנת החופשה
  • 48% מהצרכנים הטסים מבצעים זאת בשיחת טלפון
  • רק % 7 רכשו את הביטוח במקום המכר (סוכנות נסיעות)
  • למעלה ממחצית מהרוכשים ( 54% ) אומרים כי הפוליסה הותאמה למצבם הבריאותי ולאופי הנסיעה
  • 1 מתוך 5 נוסעים (כ 20 אחוזים) הפעיל את הביטוח באחת הנסיעות שלו
על פי הסקר כשני שליש מהטסים לחו"ל ( 67 אחוזים)  תומכים בהחלטה לאפשר רק לסוכני ביטוח למכור ביטוח  נסיעות לחו"ל , ו 78  אחוזים חושבים שהשינוי לא ישפיע על החלטתם לרכוש ביטוח נסיעות. מנכ"ל המועצה לצרכנות עופר מרום: "ביטוח נסיעות אינו מוצר מדף וכי התאמת הביטוח למהות הטיול ולנוסע היא קריטית. עלות יום אשפוז ביוון  שונה מעלות יום אשפוז בניו-יורק, וביטוח  לצעיר היוצא לטיול אחרי הצבא שונה מזה של קשיש הנוסע לבקר את ילדיו הגרים בחו"ל.  כשצרכן רוכש ביטוח הוא חייב להיות סמוך ובטוח כי מי שמכר לו את הביטוח מבין את מהות ואופי הנסיעה , וביטוח מותאם יחסוך עוגמת נפש וכסף רב".              

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםביטוח נסיעות לחו"ל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: