אא

לא רק ציריך: הצצה לערים המדהימות בשווייץ

השעונים הטובים בעולם, השוקולדים האיכותיים, הנופים עוצרי הנשימה, בתי הקפה, הקולינריה וההון התרבותי הם רק חלק קטן ממה שיש למדינה היפה באירופה להציע. בשיתוף לשכת התיירות של שווייץ

לוצרן. צילום: Shutterstock לוצרן. צילום: Shutterstock

לוצרן

העיר Lucerne לשפת אגם לוצרן, נראית כמו לקוחה מסיפור אגדה, עם ציורי הקיר שמקשטים את הבתים מימי הביניים, הכיכרות החבויות והציוריות וכמובן גם גשר העץ העתיק באירופה - Kapellbrücke שהפך לסמל העיר. לוצרן מציעה את כל מה שחלמתם עליו כשתכננתם לבקר בשווייץ: נופים עוצרי נשימה, אגמים יפיפיים, מדרחוב מדהים, בתי קפה, מסעדות והמון סטייל. בקרו בכנסייה הישועית מהמאה ה-17, המבנה הבארוקי הראשון שנבנה בשווייץ, ואל תשכחו גם את פסל האריה הגוסס החצוב בסלע (Löwendenkmal). אבל לוצרן היא לא רק עיר עתיקה. חדש וישן שוכנים כאן זה לצד זה, כפי שמעיד מרכז התרבות והכנסים KKL שתכנן האדריכל הצרפתי הנודע ז'אן נובל, ממוקדי העניין האדריכליים של לוצרן ואתר שמארח פסטיבלים ואירועים רבים לאורך כל השנה. לוצרן היא גם בסיס אידיאלי לטיולים באזור: מומלץ לצאת לשיט בספינת קיטור במימי האגם, לטפס אל פסגות ההרים שמסביב, Rigi, Pilatus ו-Stanserhorn, או לצאת לטיולי כוכב רחוקים יותר במרכז שווייץ.  

לוצרן. צילום: לשכת התיירות השוויצריתלוצרן. צילום: לשכת התיירות השוויצרית

לוזאן

העיר השנייה בגודלה על אגם ז'נבה (Lausanne) היא שילוב בין עיר מסחר תוססת לאתר נופש והכול, על רקע הנופים הציוריים ביותר. העיר נבנתה על 3 גבעות המוקפות כרמי גפנים ולרגליה משתרע האגם רחב הידיים. מומלץ להצטרף לשייט וליהנות מהשילוב המדהים של הנופים המקיפים את העיר. העיר העתיקה נקייה ברובה מכלי רכב, כך שתוכלו לטייל בנחת בסמטאות הצרות, העשירות בבתי קפה ובבוטיקים. מעל הכול מתנשאת הקתדרלה הגותית המרשימה ביותר בשווייץ. ואם תרצו לטייל גם מחוץ לעיר מימי-הביניים, המטרו היחיד בשווייץ מקשר בינה לבין שאר חלקי העיר. משפחות עם ילדים ייהנו לטייל בפארקים של לוזאן או לבקר ב-Aquatis, אקוואריום המים המתוקים הגדול ביותר באירופה. לחובבי האמנות והתרבות מחכים המוזיאון לאמנות גולמית בטירת Beaulieu וקרן הרמיטאז (Fondation de l’Hermitage). ובל נשכח גם את המוזיאון האולימפי, מרכז המידע הגדול בעולם שמוקדש למשחקים האולימפיים. למקרה שלא ידעתם, לוזאן היא ביתו של הוועד האולימפי.

לוזאן. צילום: באדיבות לשכת התיירות השוויצריתלוזאן. צילום: באדיבות לשכת התיירות השוויצרית
לוזאן. צילום: באדיבות לשכת התיירות השוויצריתלוזאן. צילום: באדיבות לשכת התיירות השוויצרית

לוגאנו

Lugano העיר הגדולה בקנטון טיצ'ינו, היא לא רק המרכז הפיננסי השלישי בחשיבותו בשווייץ. היא גם העיר הים-תיכונית ביותר במדינה שכולה פארקים ופרחים, וילות נאות ומבנים מרשימים באווירה איטלקית. זה היעד המושלם לאוהבי אקלים ים-תיכוני ולמי שמחפש מקום להתרווח ליד שולחן במסעדה או בבית קפה ופשוט ליהנות מהחיים. במרכז העיר הנקייה מכלי רכב יש כיכרות ואכסדראות נאות, מוזיאונים חשובים כמו המוזיאון לאמנות של שווייץ האיטלקית (Museo d’Arte della Svizzera Italiana), טיילת נפלאה וגנים מרשימים - מהפארק העירוני (Parco Civico) ועד גני בלוודרה (Belvedere), המתהדרים בפריחת מגנוליות לצד יצירות של אמנות מודרנית. לוגאנו יושבת לשפתו הצפונית של אגם לוגאנו וסביבה הרים המספקים נקודות תצפית עוצרות נשימה. מהר ברה (Monte Brè), לדוגמה, תוכלו לצאת לטרק לכיוון כפר בשם זה וליהנות מ-San Salvatore - יעד פופולרי לטיולי הליכה. כדאי לבקר גם בכפר הדייגים Gandria. ההרים המקומיים מושלמים להליכה על רקע נופים מרהיבים. לוגאנו מציעה המון גם לשוחרי אוכל ויין, כי אין דרך אלגנטית יותר לסיים את היום מכוס של יין מקומי.

לוגאנו. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצריתלוגאנו. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצרית
לוגאנו. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצריתלוגאנו. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצרית

ז'נבה

Geneva היא הכרך הקטן ביותר בעולם, ויעד מצוין לאוהבי חופשה עירונית. סמלה המפורסם של העיר הוא סילון המים Jet d’eau, מזרקה בגובה של 140 מ' שפורצת מתוך מימי אגם ז'נבה. רוב המלונות הגדולים ומסעדות רבות שוכנים לשפתו הימנית של האגם, אבל העיר העתיקה ורוב החנויות ממוקמים לשפתו השמאלית. כדי לחצות את האגם מצד לצד, תוכלו לשוט ב-mouettes, מעין מונית ימית. מעל העיר העתיקה מתנשאת קתדרלת פטרוס הקדוש, אבל לבה האמיתי הוא Place du Bourg-de-Four, הכיכר העתיקה ביותר בז'נבה. נוסף על כך, יש בעיר טיילת נהדרת, רחובות הומי אדם ושפע של חנויות אלגנטיות. וגם פארקים, שפע של פארקים, כולל הפארק האנגלי Jardin Anglais ובו שעון הפרחים המפורסם Horloge Fleuri, סמלה של תעשיית השעונים בז'נבה. כמושבו האירופי של האו"ם, ז'נבה היא העיר הקוסמופוליטית ביותר במדינה וזה ניכר היטב בהיצע המסעדות שלה. שוחרי התרבות ייהנו גם מבית האופרה של העיר וממבחר עשיר של מוזיאונים, כולל מוזיאון השעונים הבינלאומי Musée international de l’horlogerie.

ג'נבה. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצריתג'נבה. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצרית
ג'נבה. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצריתג'נבה. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצרית

כור

העיר העתיקה ביותר בשווייץ מקסימה הודות לתפאורת הרקע המרהיבה של ההרים שמסביב, למבנים ההיסטוריים ולסמטאות המתפתלות שלה, שם חבויים שלל בוטיקים, חנויות, ברים, מוזיאונים וגלריות. הקלטים, הרומאים, האוסטרוגותים והפרנקים, כולם שלטו ב-Chur. 5,000 שנות ההיסטוריה של העיר מתועדים כאן היטב. הקתדרלה בת 800 השנה שליד ארמון ההגמון היא שריד לימי הבינים. אם תצטרפו לסיור מודרך בעיר, תוכלו לשמוע סיפורים מצמררים על מלחמות אזרחים, לצד אנקדוטות משעשעות מתקופות שלוות יותר. בזכות ההר הסמוך Brambrüesch, כור היא גם יעד מצוין לספורט חורף או קיץ, או לביקור בכרמים של חבל היין Bündner Herrschaft וגם שער כניסה לאזור Grisons ובו 26 אתרי נופש וספא במרחק של פחות משעה נסיעה מהעיר.

כור. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצריתכור. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצרית
Chur. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצריתChur. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצרית

ברן

אין הרבה ערים ששימרו את המאפיינים ההיסטוריים שלהן בהצלחה רבה כמו בירת שווייץ. העיר העתיקה של ברן היא אתר מורשת העולם של אונסק"ו ויש בה 6 ק"מ של אכסדראות שמגנות על הקונים מפגעי מזג האוויר. לאווירה של ימי הביניים תורמים גם הרחובות הצרים, המזרקות והמגדלים העתיקים הפזורים בלב העיר. הוסיפו לזה את הברים, הבוטיקים, מרתפי הבירה של העיר ושלל בתי קפה קטנים ומושלמים לצפייה בעוברים ושבים, ותבינו למה כיף כל כך לטייל בעיר העתיקה. מעל פארק הדובים (סמלה של ברן), משתרע גן הוורדים המוגבה ובימת התצפית של מגדל הקתדרלה המספק מבט ממעוף הציפור אל העיר העתיקה ואל נהר האארה. בפאתי העיר תוכלו לבקר גם במרכז פול קלה (Zentrum Paul Klee) ולהתרשם מהאוסף המקיף ביותר של יצירותיו. ביתו של אלברט איינשטיין מספק הצצה אל גאונותו של המדען שהתגורר בברן בתחילת המאה ה-20.

ברן. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצריתברן. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצרית
ברן. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצריתברן. צילום באדיבות לשכת התיירות השוויצרית

באזל

לעיר האוניברסיטאית העתיקה ביותר בשווייץ שמור מקום של כבוד בתולדות הציונית, אך יש בה עוד הרבה מה לראות. כמה ממוקדי העניין העיקריים בעיר העתיקה הם כיכר השוק הגדולה, עם בית העירייה האדום המתנשא מעליה וגם הקתדרלה הרומאנסקית-גותית. באזל ידועה גם בריכוז הגבוה ביותר של מוזיאונים בשווייץ כולה - כ-40 מוזיאונים, המפורסם שבהם מוזיאון באזל לאמנות. כיאה לשווייץ, העיר גם ירוקה מאוד, כך שתמיד אפשר להתרחק מהמולת העיר ולצאת לטיול נינוח או לפיקניק באחד מהפארקים הגדולים, לגדת נהר הריין או בגן הבוטני. בחורף, אל תחמיצו את ה-Fasnacht, הקרנבל השנתי הגדול והחגיגה החשובה ביותר בלוח השנה של העיר. באביב, מומלץ ליהנות מפריחת הדובדבן מחוץ לעיר. ככלל, באזל והסביבה מושלמים כבסיס לטיול באזור כולו (העיר שוכנת במקום המפגש בין שלוש מדינות: גרמניה-צרפת-שווייץ).

צילום: באדיבות לשכת התיירות השוויצריתצילום: באדיבות לשכת התיירות השוויצרית
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותשווייץחדשות שווייץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: