אא

"לא תינתן שום הזדמנות למי שרוצים לתקוע את חוק טיבי 2"

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה אתמול בחוק טיבי 2. ח"כ כבל האשים את נציגי חברות התעופה וההתאחדות המתנגדים לחוק : "באתם לחבל בחוק". ח"כ טיבי ל'פספורטניוז: "לא תינתן הזדמנות למי שרוצים לתקוע את החוק". סובול: "חוצפה וזלזול בציבור"

חני סובול. צילום: חן גלילי חני סובול. צילום: חן גלילי

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה אתמול (רביעי) בחוק טיבי 2, כאשר ח"כ אחמד טיבי דורש בין השאר שצ'רטריסטים, סיטונאים וכו', יצטרכו לכרטס את כרטיסי הטיסה של  נוסעים שהזמינו טיסה או חבילה, תוך 24 שעות מרגע ההזמנה. להצעת החוק החדשה מתנגדים נציגי ענף התיירות והנסיעות בטענה שהינו בלתי אפשרי,  הצעת החוק בניסוחה הנוכחי מבטלת את האפשרות "לשריין" טיסות עבור לקוחות, מחייבת כרטוס הטיסה ללקוח עוד בטרם אושר לו המלון וסעיפים רבים נוספים

בישיבת הועדה אמש נכחו נציגי הסוכנים, חברות התעופה, הסיטונאים, משרדי הממשלה והרשות להגנת הצרכן.

הישיבה החלה בדיון ענייני, אותו פתח ח'כ איתן כבל, לגבי שינוי סעיף 20 לחוק המדבר על האם הדיון שיחול המקרה של פיצוי הנו הדין הישראלי או הדין הזר. בתום הדיון הסוער בנושא במיוחד, החל ח"כ איתן כבל בהקראת הסעיפים לחוק.

לאחר הקראת הסעיף הראשון הלינו חברות התעופה והסיטונאים כי למעשה לא בוצע שום שינוי בניסוח החוק בעקבות הדיונים הקודמים שהיו בוועדה בנושא ונראה שהייתה להם הסכמה.

בשלב זה, ולאחר שנראה כי הזמן שהוקצה לדיון לא יספק להקראת החוק כולו, יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל הטיח בפני נציגי החברות שנכחו בדיון יחד עם נציגי התאחדות הנסיעות ואמר להם  :"באתם לחבל בחוק". אנשי התיירות לא נותרו חייבים וענו לכבל, ולאחר שהאחרון הכריז על נעילת הישיבה, ח"כ טיבי, אמר להם :"אני מבטל את כל ההבנות אליהם הגענו, נתחיל מהתחלה", מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, חני סובול, שזעמה על הודעתו של ח"כ טיבי, כינתה את הדברים: " זאת חוצפה וזלזול בציבור". לאחר מכן התפתח דין ודברים בין ח"כ כבל לסובול.

מאוחר יותר אמר ח"כ טיבי ל'פספורטניוז' על מה שקרה מוקדם יותר בוועדה כי: "עשו פיליבסטר כדי למרוח". לגבי המשך הדיון על חוק טיבי 2 הוסיף: "בקרוב מאוד תתקיים ישיבה נוספת ושם תהיה הצבעה כפי שסיכמתי עם היו"ר כבל. לא תינתן שום הזדמנות למי שרוצים לתקוע את החוק". מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר בתגובה: "התאחדות משרדי הנסיעות ונציגי משרדים קטנים וגדולים, השקיעו שעות רבות בלימוד הוראות התיקון לחוק שירותי תעופה, בחינת השפעתו על ציבור הצרכנים בישראל ומשרדי הנסיעות דרכם הם רוכשים שירותי תיירות, ניסוח ניירות עמדה והשתתפות בכל ישיבות וועדת הכלכלה של הכנסת, לרבות פגישות עם יוזמי החוק חה"כ ד"ר טיבי וסעדי. על אף מאמצי ההתאחדות בישיבת ההכנה האחרונה (שלישית במספר) לקראת קריאה ראשונה של ההצעה, עלה כי הערות ההתאחדות וחבריה נפלו על אוזניים ערלות. ההתאחדות סבורה כי התיקון המוצע לחוק שירותי תעופה מעלה בשיעור ניכר את נטל הרגולציה בענף התיירות בכלל ועל משרדי הנסיעות בפרט וזאת, מבלי להצביע ולו לרגע אחד על קיומו של כשל שוק מצדם של משרדי הנסיעות. יתירה מכך, ההתאחדות סבורה כי הניסיון להכפיף את משרדי הנסיעות להוראות חוק שירותי תעופה, שחוקק עבור חברות תעופה ומארגנים אשר כפופים למשרד התחבורה, מעיד על חוסר הבנה של יוזמי החוק את הענף. ההתאחדות הסבירה לוועדת הכלכלה של הכנסת בעל פה ובכתב, כי משרדי נסיעות בישראל כפופים להוראות חוק שירותי תיירות תחת משרד התיירות ולפיכך לא ברורה התעקשות יוזמי החוק בעניין זה. בישיבה האחרונה, הגיעו נציגי משרדי נסיעות אשר הסבירו כיצד קבלת התיקון וחיוב משרד הנסיעות בכרטוס מיידי, תפגע בציבור הצרכנים ובמרווח שיקול הדעת שלהם בכך שתצמצם באופן ניכר את יכולתם להתלבט בין חלופות וביכולתם לקבל החזרים מחברות התעופה במקרה של ביטול. מנכ"לית ההתאחדות מצרה על כך שבמקום לשמוע את הדברים בנפש חפצה, בחר חה"כ טיבי להתעלם לא רק מדברי המשרדים אלא גם מהמלצות הדרג המקצועי לרבות משרד המשפטים והודיע כי יעביר את התיקון ויהי מה. יובהר כי המנכ"לית הודיעה שההתנהלות היא זו שנעשתה בחוצפה ובוודאי שלא הטיחה כל עלבון אישי בחה"כ ד"ר טיבי וכי הדברים נאמרו לאחר נעילת הישיבה. עוד יצויין כי לאחר הדיון קיימו מנכ"לית ההתאחדות ויו"ר הוועדה חה"כ כבל שיחה נעימה בה יישרו את ההדורים. ההתאחדות תמשיך לפעול למען בחינה מעמיקה של הוראות התיקון כך שלא יפגע בציבור הנוסעים ובמשרדי הנסיעות דרכם הם רוכשים שירותי תיירות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: