אא

יוון במיטבה: סלוניקי

היא מעצמה קולינרית בפני עצמה, אלפי הסטודנטים שגודשים אותה מפיחים בה אווירה צעירה ושמחה ואם צוללים לעומקה מגלים שמתחת לבניינים הצפופים ולאתרים ההיסטוריים, לפחות באופן מטפורי, מסתתרת פנינה אמיתית. קבלו את המרעננת הרשמית של יוון - סלוניקי ויש בה הרבה יותר ממה שנדמה לכם

סלוניקי. צילום: Shutterstock סלוניקי. צילום: Shutterstock

כשראיתי את סלוניקי בפעם הראשונה כל מה שיכולתי לחשוב עליו זה פריז.

מבנים היסטוריים ורחובות גדולים, חלונות ראווה מפתים ובתי קפה עם מטעמים, שלא היו מביישים את האומה הפרנקופילית. וכמו יין טוב, מסתבר שסלוניקי רק משתבחת. היא הפכה למעצמה קולינרית בפני עצמה. אלפי הסטודנטים שגודשים אותה מפיחים בה אווירה צעירה ושמחה, ציורי הקיר מעוררים מחשבה, ובאופן כללי אם צוללים לעומקה מגלים שמתחת לבניינים הצפופים ולאתרים ההיסטוריים, לפחות באופן מטפורי, מסתתרת פנינה אמיתית.

אז מה אפשר לעשות בסלוניקי ביום אחד?

לסייר בין המבנים מהתקופות העותומניות והביזנטיות הפזורים ברחבי העיר, כמו למשל, הפורום הרומאי, החומות והמצודה שבקצה העליון של העיר והמגדל הלבן, שהיה חלק מחומות העיר בעבר הרחוק. (ואל תצפו -הוא כבר ממש לא לבן).

אגב, ממש על יד המגדל תוכלו לעלות כל ארבעים דקות על אוטובוס תיירים עם גג פתוח (מספר 50) ולסייר במשך שעה בין מגוון נקודות מעניינות בעיר, כמו למשל, המוזיאון הארכיאולוגי, כנסיית אגיה סופיה,כיכר העירייה, בית הממשלה, האוניברסיטה ועוד. אפשר לעשות סיור מקיף ואפשר לרדת, לסייר ולחכות לאוטובוס הבא.

המגדל הלבן בסלוניקי. כבר לא כל כך לבן אך עדיין מרשים. צילומים: Shutterstockהמגדל הלבן בסלוניקי. כבר לא כל כך לבן אך עדיין מרשים. צילומים: Shutterstock
המגדל הלבן בסלוניקי. כבר לא כל כך לבן אך עדיין מרשים. צילומים: Shutterstock להתרשם מהחפירות הארכיאולוגיות, שנמצאות לפעמים ממש במרכז העיר (ואפילו בעומק של מטר או שניים, ממש מתחת לרגליים שלכם) ולחשוב לעצמכם, שבאמת לפני מאות שנים היו כאן חיים אחרים.

להסתובב באזור כיכר אריסטוטלוס, (רק לידיעה - היא יותר דומה למלבן מאשר לעיגול) להתבונן במבני הציבור, לנשום את האוויר של הים, לשבת באחד מבתי הקפה המדליקים, (למכורי הז'אנר: זה המקום לשתות סטארבקס בעיר) לשטוף את העיניים בחלונות הראווה של המותגים, שחנויותיהם מעטרות את הרחובות המקבילים לכיכר, או לדלג לקצה שוק מודיאנו הסואן והמקורה (אבל לא בין 13:00-15:00 כי אז החבר'ה נחים שם) וליהנות מדוכנים צבעוניים של זיתים, תבלינים, בגדים, ממתקים וכל מה שעוד יש לשוק להציע.

ליהנות מהארכיטקטורה והגנים. צילומים: Shutterstockליהנות מהארכיטקטורה והגנים. צילומים: Shutterstock
ליהנות מהארכיטקטורה לעשות קניות בכייף.

למשל של בגדים ונעליים ב"רובע הסיני" שבעיר, שנמצא מערבה מכיכר הדמוקרטיה בין הרחובות Monastiriou ו- Oktovrion . החנויות פתוחות כל השבוע (למעט יום ראשון) עד השעה 21:00 בערב, לשוטט ב- Tsimiski Avenue, מעל קילומטר משופע בחנויות בגדים, ספרים ואפילו קניון קטן או ב- Mitropoleos Avenue המקביל, שם ממוקמות חנויות יוקרתיות יותר ולא מעט מאפיות שריחן נישא למרחוק. אגב, גם בסמוך לכנסיית אגיה סופיה (למשל, ברחוב בעל השם הזהה) אפשר למצוא בוטיקים מעניינים וחנויות עצמאיות שמוכרות פריטים ייחודיים למדי.

להצטרף לסיור אוכל חוויתי בעיר: לפי מספר השעות שברשותכם תוכלו להצטרף לאחד הסיורים, שמפעילה, למשל, חברת EAT & WALK וליהנות מטעימות מדליקות של מאכלים מקומיים במקומות שרק מי שחי בעיר מכיר היטב. שווה, גם בגלל שמקבלים אחלה טיפים להמשך הסיבוב בעיר.

ליהנות מהמוזיקה והמאכלים המקומיים. סלוניקי. צילומים: Shtterstockליהנות מהמוזיקה והמאכלים המקומיים. סלוניקי. צילומים: Shtterstock
ליהנות מהמוזיקה והמאכלים המקומיים.

ליהנות משפע האוכל שהעיר מציעה: לטעום "גירוס", שזו בעצם הגירסה היוונית לשווארמה, רק שפה במקום טחינה מעדיפים לתבל אותה בצזיקי טרי, לשתות פראפה (קפה קר) טעים או אוזו, שאפשר לנשנש איתו בוטנים וצ'יפס, לאכול סרדינים בטעם אלוהי באחת הטברנות (מטוגנים זה יאמי), דגים מלוחים, כדורי בשר או כבש ולקנח בעוגת סולת בלי לחשב את הקלוריות.

ליהנות מארוחה ולהרגיש את הבריזה. צילום: Shutterstockליהנות מארוחה ולהרגיש את הבריזה. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםסלוניקי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: