NY
LONDON
BEIJING

מי לא רוצה להרוויח 25% על כל הזמנה?

אמדאוס מציעה לסוכני הנסיעות את Roomerang, "מערכת מהפכנית להגדלת הרווח, שתחזיר את האמון של הלקוח בסוכן הנסיעות", כך אומר גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל

סוכני הנסיעות מלינים על הקושי להתמודד על ליבו ועל כיסו של הציבור מול ענקיות האונליין ועל הרווחיות הנמוכה, המתלווה לכל הזמנה שהם מבצעים. והנה באה אמדאוס ומציעה להם כלי עבודה חדשני, פרי פיתוח ישראלי מקורי, המסוגל 'לצוד שתי ציפורים במכה אחת', הן להעניק ללקוחות הזמנת מלון עדיפה ומשתלמת יותר מאשר אתרי האונליין והן להגדיל משמעותית את הרווחיות שלהם על כל הזמנה.

"המערכת החדשה מתבססת על הרעיון לעבוד לפי רווח", אומר גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל, המציעה לסוכני הנסיעות את מערכת Roomerang בחינם. "זו מערכת מהפכנית, באמצעותה יכול סוכן הנסיעות להגדיל משמעותית את הרווח שלו על כל הזמנה, ובמקביל גם לזכות באמון מחודש של הלקוח, הנוכח לדעת שהסוכן מסוגל לספק לו הזמנה טובה וזולה יותר ממה שהוא ימצא באינטרנט".

כיצד פועלת המערכת?
"מערכת ההזמנות מבוססת על התפיסה שלנו לספק לסוכן את הכלים, שיסייעו לו להגדיל את רווחיותו. המערכת בודקת את ההצעות והמחירים של כל הספקים בעולם, מעלה ומשווה אותם להצעות, שהציבור מוצא באתרי הזמנות האונליין, ומציגה לסוכן את ההצעות המשתלמות ביותר. המערכת החינמית היא מערכת אינטרנטית, כוללת תצוגה, מפות ומידע מקיף, וכמובן, היא מערכת B2B בלעדית לסוכנים".

מה ההבדל בין ההצעות, שהלקוח מוצא באינטרנט, לבין מה שהסוכן מקבל במערכת?
"הבדל גדול והפרש עצום במחירים. אם המחיר הכי זול, שהלקוח מוצא באקספדיה או בבוקינג, הוא, למשל, 600 דולר עבור המלון המסוים במועד המבוקש, הרי במערכת שלנו הסוכן יכול למצוא עבור אותה הזמנה הצעה ב-300 או 400 דולר. ההפרשים בכל מקום ובכל מלון יכולים להיות עצומים, 80 אחוז, 100 אחוז ואפילו 150 אחוז".

איך אתה מסביר הפרשים עצומים כאלה?
"כפי שציינתי, המערכת בודקת את כל הספקים הבינלאומיים, 100-120 ספקים בכל חיפוש, ומציגה את המחיר הזול ביותר. הספקים השונים מקבלים מבתי המלון מחירים שונים עפ"י תנאי התשלום וההסכמים, ובמקרים רבים הם יכולים להציע מחירים זולים בהרבה מאלה המוצגים לציבור באתרי האונליין.

אם כך, גם הסוכן וגם הלקוח עשויים להרוויח הרבה כסף?
"ודאי. המערכת משרתת את הסוכן וגם את הלקוח בסופו של דבר. הסוכן, שקיבל הצעה ב-400 דולר, למשל, לעומת 600 דולר, שהלקוח מצא באינטרנט, מציע ללקוח הזמנה ב-500 דולר, וכך הוא מרוויח 100 דולר והלקוח מרוויח 100 דולר. במלים אחרות, המערכת גם תורמת להחזיר את האמון של הלקוח בסוכן הנסיעות. אם הוא חשב, שאינו זקוק עוד לסוכן, כי האונליין מספק לו את ההזמנות המשתלמות ביותר, באמצעות מערכת ה-Roomerang הסוכן מוכיח ללקוח, כי משתלם יותר לבצע את ההזמנות באמצעותו".

האם הסוכן צריך מיומנות מיוחדת כדי להשתמש במערכת?
"לא. המערכת פשוטה ויעילה, וסוכן מתוחכם גם יידע לכוון את הלקוח ולהציע לו הצעות משתלמות, גם לו וגם ללקוח, כמו למשל, אם הלקוח מבקש מלון מסוים, והסוכן מגלה מלון סמוך אחר באותה רמה ובמחיר זול בהרבה. כאמור, המערכת מאפשרת לסוכן לעבוד לפי שיקולי רווח ולמצוא את ההצעות המשתלמות ביותר, הן עבורו והן עבור הלקוח, בסופו של דבר".

יש סוכנים שכבר משתמשים במערכת?
"עשינו בחודשים האחרונים פיילוט עם 50 סוכנים, ושביעות הרצון יוצאת מן הכלל. ההתלהבות של הסוכנים גדולה והם הצליחו לחסוך סכומים עצומים ולהגדיל באופן משמעותי את הרווחיות על כל הזמנה. על טיבה של המערכת המהפכנית, תעיד גם העובדה, כי עובדים שלנו, שמתפעלים את המערכת, ומכירים, כמובן, את כל אתרי ההזמנות, ביצעו הזמנות אישיות באמצעות ה-Roomerang".

מה הרווח של הסוכנים המפעילים את המערכת?
"עפ"י הפידבק, שאנחנו מקבלים מהסוכנים המשתתפים בפיילוט, הרווח הממוצע שלהם על כל הזמנה מסתכם ב-25-30 אחוזים, וזאת לעומת אחוזים בודדים במערכות ההזמנות הגלובליות. ומי לא רוצה להרוויח 25% על הזמנה?!".