אא

בא לשכונה בחור חדש

אמג'ד אל-אסאף, המנהל האזורי החדש של חברת התעופה רויאל ג'ורדניאן, בראיון מיוחד ל'פספורט', אומר על דבורה ברוכשטיין, מנהלת ה-GSA של החברה בישראל: "היא המלאך השומר שלי. תמיד מאחורי הכתף". היא מצידה מכנה אותו "אינעגלע שלי". איך זה להחליף את עמאן בתל אביב? מה הוא חושב על סוכני הנסיעות בישראל? ומהו היעד הפופולארי ביותר של החברה? רמז, לא רק בנגקוק

אמג'ד אל-אסאף המנהל האזורי של חברת התעופה רויאל ג'ורדניאן. צילום: רונן מחלב|אל-אסאף עם ברוכשטיין. צילום: רונן מחלב אמג'ד אל-אסאף המנהל האזורי של חברת התעופה רויאל ג'ורדניאן. צילום: רונן מחלב|אל-אסאף עם ברוכשטיין. צילום: רונן מחלב
"אינגעלע שלי", כך מכנה דבורה ברוכשטיין, מנהלת ה-GSA של חברת רויאל ג'ורדניאן בישראל, את אמג'ד אל-אסאף, המנהל האזורי החדש של חברת התעופה הירדנית. ולמי שאינו דובר יידיש, אינגעלע הוא כינוי חיבה לילד. והילד - רווק בן 32, מהנדס מחשבים בהכשרתו וחובב ספורט מושבע - לא מסתיר את חיבתו לחסות המגוננת: "דבורה היא המלאך השומר שלי. דבורה תמיד מאחורי הכתף". אך לא כך היו פני הדברים כשרק התמנה אל-אסאף לעמוד בראש הסניף הישראלי של רויאל ג'ורדניאן. "לא ידענו איך יתנהלו הדברים כשאמג'ד רק הגיע הנה", מודה ברוכשטיין ומדגישה, "אבל מהר מאד הבנו. למרות שהוא צעיר, הוא איש חכם, שמח להקשיב וללמוד, ויש לו רעיונות רבים וטובים". איך הגעת לתפקיד? "למדתי בעמאן הנדסת מחשבים ובשנת 2007 התחלתי לעבוד ברויאל ג'ורדניאן במחלקת המחשוב. ביולי 2016 עברתי למחלקה המסחרית של החברה, ומאז חודש דצמבר האחרון אני כאן בתפקיד בישראל". איך זה להחליף את עמאן בתל אביב? "נחמד לי כאן מאוד. אני אוהב את ישראל. אני גר בשכונת פלורנטין וזה כיף. תל אביב עיר יפה, אבל כמי שרגיל לעמאן, היא יותר מדי לחה". רויאל ג'ורדניאן פועלת בארץ למעלה מ-21 שנה. עד כמה הקו מוצלח ורווחי? "בשאלה שלך טמונה התשובה. העובדה שאנחנו פועלים כאן תקופה ארוכה כל כך ומפעילים מדי יום 2 טיסות ובסך הכל 14 טיסות שבועיות, ובזמנו גם הפעלנו 18 טיסות שבועיות, מעידה על הצלחתו של הקו. קו תל אביב - עמאן הוא אחד הקווים החשובים שלנו". ישראלים רבים טסים אתכם בעיקר למזרח הרחוק דרך עמאן. מהם היעדים הפופולאריים של הנוסע הישראלי? "בנגקוק, כמובן, היא היעד הפופולארי ביותר בקרב הנוסעים הישראלים. בעונת הקיץ, 90% מהנוסעים שלנו לבנגקוק הם ישראלים. הטיסה לתאילנד היא קצרה, בטוחה ונוחה, ולכן ישראלים רבים מעדיפים את הטיסה שלנו על פני טיסה בחברות אחרות. הטיסה מעמאן לבנגקוק נמשכת 7.5 שעות בלבד והיא עוברת במסלול בטוח, לא מעל אירן או פקיסטן". וחוץ מבנגקוק? "הדעה הקדומה שאנחנו חברה המתמקדת במזרח, אינה נכונה. בנגקוק היא אומנם יעד הזהב שלנו, אבל אנחנו טסים ל-43 יעדים שונים כמו הונג קונג, ניו יורק JFK, שיקגו, ברצלונה, ברלין, רומא, ציריך, פריס, אמסטרדם ועוד. הישראלים טסים איתנו לכל היעדים הבינלאומיים, ואני בטוח שהם נהנים. רויאל ג'ורדניאן חברה בברית התעופה 'וואן וורלד', מה שאומר שהנוסעים שלנו יכולים ליהנות מטיסות למגוון יעדים כאמור. יש לנו גם הסכם קוד-שייר עם חברת התעופה הגדולה בעולם, אמריקן איירליינס, וכל היעדים בארצות הברית נגישים ופתוחים לנוסעים שלנו באמצעות רשת הקווים הגדולה של החברה. ואם עוד לא ציינתי, אחד הקווים הפופולאריים שלנו הוא לדובאי. בסך הכל 3 שעות טיסה, ולישראלים, שמחזיקים שני דרכונים, זו יכולה להיות חוויה בלתי רגילה לבקר ולעשות שם קניות".
אל-אסאף עם ברוכשטיין. צילום: רונן מחלבאל-אסאף עם ברוכשטיין. צילום: רונן מחלב
אל-אסאף עם ברוכשטיין. צילום: רונן מחלב  

"אנחנו חברה ממוקדת שירות"

יש כאלה שטסים לעמאן בלבד? "ודאי שיש אבל הרבה פחות מאלה שטסים בטיסות קישור דרך עמאן. כידוע, יש לנו גבול משותף ורבים מהתיירים שנוסעים לבקר בירדן, חוצים את הגבול במעברים היבשתיים. ישראלים רבים נוסעים לעמאן, למלונות ים המלח בצד הירדני, כמובן, לפטרה, למלונות בעקבה, ואין צורך לטוס כדי ליהנות מכל האטרקציות התיירותיות בירדן". עד כמה ארוכים זמני ההמתנה בטיסות המשך מעמאן? "זמני ההמתנה שלנו קצרים ונוחים. מועדי הטיסות מתל אביב, גם טיסת הבוקר וגם טיסת הלילה, מותאמים לטיסות ההמשך. מלבד זאת, נעים מאוד לשהות בנמל התעופה בעמאן. הנמל חודש ב-2014, ויש בו מגוון חנויות, מותגים בינלאומיים, מסעדות טובות וחנויות דיוטי פרי". ברוכשטיין מוסיפה: "דיוטי פרי יוצא מן הכלל, וניתן לקנות גם בדרך הלוך וגם בדרך חזור". הישראלים רגישים מאוד בנושא ביטחון. איך אתם מתייחסים לנושאים אלה? אל-אסאף: "בקפדנות רבה מאוד. אנחנו דואגים לנושאי ביטחון ובטיחות בדיוק כפי שהישראלים נוהגים. בנוגע לבטיחות, יש לנו מחלקת תחזוקה ייחודית ומשובחת, וכל מטוס יוצא לדרך במצב מושלם. גם הצוות המסור שלנו בנתב"ג, דואג לשירות הנוסעים ומוודא שהכל תקין. באשר לביטחון הטיסה, הטיסות עוברות במסלולים נוחים ובטוחים. נמל התעופה בעמאן מאובטח באופן יסודי במיוחד, ואנחנו מקפידים מאוד על הביטחון בתוך המטוס. למשל, אצלנו, שלא כמו בחברות אחרות, במשך כל הטיסה הקוקפיט סגור. העדות הטובה ביותר להקפדה שלנו על בטיחות וביטחון טיסה היא העובדה שאנחנו חברת התעופה היחידה באזור כולו, שיש לה רשות וסמכות מלאה לטוס מעל ישראל. זו הוכחה לכך שרשות התעופה וגורמי הביטחון הישראלים מכירים ומעריכים את ההתייחסות שלנו לבטיחות ולביטחון הטיסה". איזה מטוסים אתם מפעילים בקו תל אביב - עמאן? "כיוון שאנחנו קרובים, אנחנו יכולים להיות גמישים ולהתאים את המטוס לביקוש. כל סוגי המטוסים שלנו פועלים בקו. מטוסי האמבראייר, האיירבוס וגם הבואינג 787, הדרימליינרים החדשים, בעת הצורך. בקיץ בדרך כלל המטוסים מלאים, ובממוצע שנתי אנחנו עומדים על כ-80% תפוסה בטיסות בקו תל אביב - עמאן. צי המטוסים של רויאל ג'ורדניאן עומד על 30 מטוסים: מטוסי אמבראייר הקטנים יותר, מטוסי איירבוס החד-מעבריים, ה-319, 320 ו-321, ומטוסים הגדולים והחדשים, בואינג 787, הדרימליינר. אנחנו כבר מפעילים 7 דרימליינרים ואנחנו צפויים לקבל 11 נוספים". מטוסי הדרימליינר הפכו את רויאל ג'ורדניאן לחברה מתקדמת. האם יש כוונה להרחיב עוד יותר את רשת הקווים ליעדים חדשים? "מטוסי הדרימליינר החדשים, שהחליפו מטוסים ישנים שלנו, מאפשרים לנו גם לגוון ולהרחיב את הפעילות. אבל, אנחנו קודם כל וראשית לכל, חברה ממוקדת שירות. גם בתוך מטוסי הדרימליינר דאגנו בראש וראשונה לנוחות הנוסעים והמרווחים בין השורות ובין המושבים גדולים מהמקובל בחברות אחרות. רווחת הנוסעים חשובה לנו ביותר ובראש מעייננו לספק להם שירות מיטבי ותנאי נוחות".  

"סוכני נסיעות הם השותפים שלנו"

אתם מוכרים בעיקר באמצעות סוכני הנסיעות. מה טיב היחסים שלכם איתם? "יחסים נפלאים. אנחנו מעריכים ומוקירים את עבודתם. הם השותפים שלנו. הדלת שלנו תמיד פתוחה בפניהם ואנחנו נותנים להם את השירות הטוב ביותר 24/7. כל הקרדיט על היחסים המצוינים בין רויאל ג'ורדניאן לסוכני הנסיעות בישראל מגיע לדבורה, שפיתחה וטיפחה את הקשרים בכל שנות הפעילות. אני מקווה שבשנה הקרובה גם אני אקח חלק בטיפוח היחסים עם סוכני הנסיעות ועם כל שוק הנסיעות בארץ". מה היקף המכירה הישירה שלכם? "קטן מאד. המכירות שלנו רובן ככולן מתבצעות באמצעות הסוכנים. אנחנו מוכרים מעט מאד בטלפון במשרד, בעיקר כדי לא לגזול עבודה מהסוכנים".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותתעופהכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: