אא

אנטיב: הריביירה הצרפתית במיטבה

היא נמצאת בין שתי הערים המפורסמות והנוצצות יותר של הריביירה, ניס וקאן. היא פחות מוכרת משכנותיה אך נחשבת כעיר ידידותית במיוחד, רומנטית, עם נופים מרהיבים ומגוון רחב של אפשרויות בילוי, פעילויות וטיולים, בעיר ובסביבותיה. Passport Review

"כשמכירים את אנטיב, מיד מתאהבים בה" כך מקבלת את פנינו הגב' ביאטריס די ויטה, נציגת לשכת התיירות המקומית של העיר אנטיב, שבריביירה הצרפתית. היא עצמה, הגיעה מעיר הולדתה פריז לפני שנים רבות לביקור, התאהבה מיד במקום, והעתיקה את מקום מגוריה לאנטיב, אותה היא מתארת כפנינה של רצועת החוף המפורסמת Cote d'Azur (חוף התכלת). הצייר הנודע פבלו פיקאסו, כך היא מספרת בגאווה, אף הוא הגיע לביקור באנטיב בשנת 1946, התאהב בעיר ובנופיה, קיבל ממנה השראה עצומה, ובמשך חצי שנה צייר ויצר במקום את יצירותיו הנפלאות. העיר אנטיב, או בשמה המלא Juan-Les-Pins Antibes, נמצאת בין שתי הערים המפורסמות והנוצצות יותר של הריביירה, ניס וקאן. היא פחות מוכרת משכנותיה, אך נחשבת כעיר ידידותית במיוחד, רומנטית, עם נופים מרהיבים, אווירה מצוינת, ומגוון רחב של אפשרויות בילוי, פעילויות וטיולים, בעיר ובסביבותיה. מדי שנה מתקיימים באנטיב פסטיבלים ואירועי תרבות מגוונים, בנושאים שונים, כאשר האירוע המזוהה ביותר עם העיר הוא פסטיבל הג'אז המפורסם "ג'אז א- ז'ואן", המתקיים מדי קיץ בחוף מפרץ האורנים בז'ואן לה פן ומושך חובבי ג'אז מכל רחבי העולם. דווקא כעת ניתן לנצל את מחירי הטיסה הנמוכים, את מזג האוויר הנוח יחסית ואת מחירי האירוח הסבירים על-מנת ליהנות מחופשה קצרה וקסומה באנטיב. חברת סאן דור מציעה בעונת החורף שתי טיסות שבועיות סדירות לניס הסמוכה, בימים ראשון וחמישי בשעה 19:00, וחוזרות מניס בשעה 23:55, במחיר טיסה החל מ-279$. מחודש מרץ 2018 תציע סאן דור 3 טיסות שבועיות, אשר תצאנה בימי ראשון, שלישי וחמישי בשעה 17:55, ותחזורנה בשעה 22:25. אחת האפשרויות האטרקטיביות לחופשה באנטיב היא חופשה בדגש על קולינריה ותרבות. השילוב בין ארוחות גורמה של המטבח הצרפתי, טעימות של מאכלים ייחודיים בשווקים, מאפים ומעדנים מדהימים בפטיסרי, עם סיורים מרתקים במוקדי העניין והתרבות שבעיר היפה, הוא מתכון מנצח לטיול מהנה. חברת 'בריזה' מציעה טיולי תרבות וטעימות איכותיים באנטיב ובסביבתה, בהדרכתה של יעל הרמלין, ילידת צרפת, שליוותה לאחרונה גם את גידי ואהרוני בתכניתם "המסע המופלא בפרובנס", ששודרה לא מכבר בטלוויזיה. ההיכרות של יעל עם מקומות ופינות ברחבי העיר, המוכרים בעיקר למקומיים, יחד עם המלצותיה לגבי המסעדות, השווקים, הברים, והפטיסרי הכי שווים, כמו גם הסיורים באתריה המרכזיים של העיר, נותנים ערך מוסף לחופשה כזו.

איפה ללון

אפשרויות הלינה באנטיב רבות ומגוונות, ובעיר בתי מלון בדרגות אירוח שונות. רבים המגיעים לחופשה בריביירה מעדיפים ללון דווקא באנטיב, בה מחירי הלינה נמוכים יותר, והיא פחות צפופה וסואנת. חלק מכוכבי הקולנוע, שמגיעים לפסטיבל הסרטים הבינלאומי בקאן הסמוכה, מעדיפים את השהות באנטיב השקטה ומסבירת הפנים על-פני ההמולה שבניס או בקאן. אנטיב גם מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולי 'כוכב' באזור, כמו לפרובאנס, למרסיי, לעיירת הבשמים גראס, לסן טרופה, או לכפרים הציוריים סן פול דה וונס ו-אז. אחד מבתי המלון היפים והמיוחדים באנטיב הוא Hotel Belles Rives , מלון 5 כוכבים, השוכן לחופו של מפרץ יפיפה. המלון נבנה בשנת 1929, בוילה שבה התגורר הסופר הידוע סקוט פיצ'רגלד, ושומר על צביון מיוחד ואותנטיות. זהו במלון אינטימי בן 3 קומות, הכולל 42 חדרים וסוויטות, עם אווירה קלאסית וחמימה, ששופץ בשנת 2009 תוך שמירת סגנונו ואופיו המיוחד. במלון בר אלגנטי ומרשים עם שנדיליירים, שטיחים עתיקים, יצירות אומנות ופסנתר כנף, מסעדת גורמה בעלת כוכב מישלן, ומרפסת ענקית המשקיפה אל המפרץ הכחול. ברשימת אורחיו שמות של מפורסמים רבים, משנות ה-30 ועד היום, כמו: ארנסט המינוגווי, פבלו פיקאסו, אנדראה בו'צלי, מיק ג'אגר, ברוס ספרינסגטין, קרלה ברוני ואחרים. מלון יוקרתי נוסף באנטיב, אף הוא בן 5 כוכבים, ושייך לאותם בעלים, הינו Hotel Juana הסמוך.
 

היכן לאכול

צרפת היא מעצמה קולינארית, ושמם של השפים הצרפתיים הולך לפניהם, ושפים מצוינים יש גם באנטיב. שתי מסעדות השף המומלצות בעיר הן מסעדת la-passagere ומסעדת Figuier de saint esprit Le, שתיהן מסעדות גורמה בעלות כוכב מישלן. מסעדת la-passagere, במלון Belles rives, זכתה בשנת 2017 בכוכב מישלן עם הצטרפותו של השף החדש Aurellen Vequaud לשורותיה. הדגש בה הוא על מאכלי ים מקומיים, והיצירות הקולינריות הנפלאות הינן ממיטב מוצרי הים התיכון. לצדו עובד השף פאטיסייה Steve Morracchini, שזכה בתואר השף הפאטיסיה לשנת 2016 מטעם המדריך הגסטרונומי הנחשב  Gault et Millau. הקינוחים שלו מיוחדים ונעשים מדי יום מחומרים המצויים ברדיוס של 50 ק"מ מאנטיב, עם שימוש בהרבה פירות ופחות סוכר. בתקופת החורף המסעדה פועלת בתוך חלל מעוצב במלון, ואילו בתקופת הקיץ הפעילות היא בעיקר במרפסת, אחת המרפסות המבוקשות בריביירה. מסעדת Figuier de saint esprit Le של השף הנודע כריסטיאן מוריסה ממוקמת בעיר העתיקה של אנטיב. האווירה במסעדה מעוצבת זו מקסימה, השירות יוצא מן הכלל, והמנות של השף הן חגיגה לעיניים ותאווה לחך. מנת הדגל היא נתחי בשר טלה מדהימים המוגשים לכל סועד בכלי חימר מיוחד, שעליו מוטבע המספר הסידורי של כל מנה ומנה. השף מוריסה החל לתת מספר סידורי לכל מנה שכזו מאז הולדת בנו ב-1988, וכיום המספר הסידורי עומד על קרוב ל-30,000. ארוחה במסעדה כזו, גם אם אינה זולה, היא פשוט חוויה, ואם כבר מגיעים לאנטיב כדאי להרשות לעצמכם את הפינוק ולסעוד בה. מסעדה מצוינת אחרת באנטיב היא La Cloiserie של שף הקינוחים כריסטיאן קוטאר ואשתו אנדראה. בני הזוג שיפצו בית עתיק יפיפה, המוקף גינה קטנה עם טרסה, והמקום הפך מוקד עלייה לרגל. בקומה הראשונה של המסעדה פתח הזוג בית ספר לקינוחים, וניתן להשתתף בסדנת קינוחים בת שעתיים וחצי בעלות של 60 יורו. דרך אחרת להתענג ממטעמי המקום היא ביקור אצל האופה המיתולוגי של אנטיב Jean-Paul Veziano, דור שלישי של אופים, המציג בפטיסרי הצמודה לבית המאפה שלו את מיטב המאפים פרי ידיו, וביניהם הקינוח לחג המולד המזוהה עם פרובנס – "לה פומפ דה נואל". לידו מצוי השוק המקורה של העיר בו מציעים הדייגים, האיכרים והחקלאים מגוון רחב של מוצרי האזור הטריים, כגון: גבינות, פירות, תבלינים, מטבלים, פרחים, ריבות, דגים וכיו"ב. השוק פתוח בכל ימות השבוע,  פרט לימי שני, עד השעה 13:00. בצמוד לשוק בר האבסינט Absinte Bar השוכן בקומת מרתף עתיק שנבנה במאה השלישית, ובו ניתן לשתות את משקה האבסינט החריף. האווירה בבר הקטן עליזה עם כובעים מתקופות שונות אותם חובשים המבלים בבר, וזאת חרף ההגבלה של 3 כוסות לכל היותר שניתן לשתות במקום. חובבי המתוקים חייבים להגיע לחנות הפטיסרי המרהיבה של אמן השוקולד ז'אן לוק פלה, בה ניתן להתענג על שוקולדים, מקרונים, פחזניות, עוגות ושאר מעדנים בתוך מערת שוקולד שנבנתה בחנות הגדולה.
 

היכן לטייל

מוקד העניין באנטיב הוא העיר העתיקה, המוקפת חומה, וכיף לשוטט בין סמטאותיה הציוריות. גולת הכותרת, וגאוות המקומיים, הוא מוזיאון פיקאסו הממוקם בתוך ארמון גריבלדי שנבנה כמבצר במאה ה-17, לחופו של הים התיכון. פאבלו פיקאסו קיבל בשנת 1946 מראשי העיר אולם בתוך הארמון המבוצר, שאותו הפך לסדנה, ובמשך 6 חודשים צייר ויצר במקום יצירות מרשימות. בשנת 1966 הוחלט להפוך את הארמון למוזיאון פיקאסו, ובו מוצגים כיום ציורים, רישומים, פסלים, שטיחים ועבודות קרמיקה שלו. בחצר המוזיאון מוצגים פסלים ויצירות אומנות של אומנים אחרים, שהוקדשו לצייר הנודע לאות הערכה על פועלו. מוזיאון אחר בעיר העתיקה של אנטיב הוא מוזיאון רישומיו של פנה (Peynet) שהביא לעולם את דמויותיהם של זוג האוהבים, המוכרים בכל העולם בתור "האוהבים של פנה". בחלק הפנימי של החומות מבנה גלריה המשמש אכסניה לאומנים צעירים, המבצעים עבודות וסדנאות שונות, כמו ניפוח זכוכית, ומאפשרים ליטול חלק ולהתנסות במלאכה. מחוץ לחומות העיר העתיקה, נמל היאכטות הגדול של אנטיב, נמל וובאן, הנחשב לנמל היאכטות הגדול באירופה, ובו עוגנות יאכטות מפוארות ויוקרתיות במיוחד. מעל הנמל, על החומה, נבנה בשנת 2010 מונומנט ענק ומרשים של פסל חלול בדמות אדם יושב, המורכב מרשת פלדה של אותיות לבנות המחוברות זו לזו, מתנשא לגובה של 11 מ' ומשקיף על הנמל ועל הים. חובה להקדיש חצי יום לפחות לסיור ברכב המקיף את חצי האי Cap d'antibes, מעין לשון ים החוצצת בין העיר העתיקה של אנטיב לבין האזור החדש של ז'ואן לה פן. במקום מצויות האחוזות והוילות היוקרתיות ביותר, הגנים והפארקים היפים ביותר, וכן המלון המפורסם Hotel du Cap-Eden Roc, הנחשב לאחד מאתרי הנופש המפוארים בעולם. תצפית נפלאה על אנטיב היא מהגבעה הגבוהה של קאפ ד'אנטיב, שבראשה ניצב מגדלור, ולצידו קאפלה. הנוף הפנורמי הנשקף ממעל הוא עוצר נשימה. אסור להחמיץ את ההליכה ב"שביל המכס" שבחצי האי, שביל צר באורך של כ-3.7 ק"מ, העובר בין מפרצונים כחולים וצוקי ים. ואם עסקינן בחופשה שהדגש בה הוא על קולינריה ותרבות, חייבים להזכיר גם את מוזיאון אסקופיה (Escoffier), השף המיתולוגי של צרפת, שנמצא במרחק של כרבע שעה מאנטיב. ביתו של השף הפך למוזיאון, ובו ניתן להזמין סדנת בישול עם פרחים של השף Yves Terillon. השף איב מתמחה באוכל על בסיס פרחים, מתרגם את הריחות לטעם, כאשר לכל מנה מותאם ניחוח בושם משלה.
*הכותב היה אורח לשכת התיירות של אנטיב, חב' סאן דור וחברת בריזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםכלליPassport Review

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: