אא

"כל מהלך דירוג המלונות, תוכנן בשיתוף עם התאחדות המלונות"

אומר אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, בראיון מיוחד לעיתון 'פספורט', שהופץ השבוע, ומאמין ש"הדירוג יגרום להעלאת רמת המלונות בארץ ותדמית ענף התיירות בכללו תשתפר מאוד"

הצטרפותה הרשמית של רשת מלונות ישרוטל לשיטת דירוג המלונות של משרד התיירות עשויה להוות אולי תפנית, שכן עד עתה הרשתות המלונאיות הסתייגו או 'ישבו על הגדר' ואף מלונות עצמאיים רבים העדיפו להמתין ולראות 'לאן נושבת הרוח'.


הכרזתו של ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, על הצטרפות הרשת לשיטת הדירוג: "אך טבעי שנרצה לקחת חלק במיזם. אנו מקפידים ממילא מדי יום לקיים ולעמוד בכל הסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים ע"פ הדירוג ואף מעבר להם, ונשמח שתהיה לנו הזדמנות להציג זאת", וזאת בנוסף להצטרפות מלונות בולטים, ירושלמיים בעיקר, כמו: מצודת דוד, ממילא, גני ירושלים ואחרים, מפיחה תקוות בקרב ראשי משרד התיירות, הסבורים שהדבקות בהנהגת שיטת הדירוג החדשה היא צעד נכון ומתבקש.
לפני כארבעה חודשים ביקר בארץ ד"ר קלאוס אנמוזר, נשיא התאחדות המלונות האוסטרית ובעליה של חברת ENNEMOSER, האחראית לביצוע דירוג המלונות בישראל באמצעות שיטת הדירוג האירופית HOTELSTARS, הנהוגה במדינות התיירות המובילות באירופה כגרמניה, אוסטריה, שווייץ, הולנד ועוד, וביקש להאיץ את התהליך בהבהירו לבכירי ענף המלונאות את יתרונות שיטת הדירוג, המתבססת על כ-270 קריטריונים שונים, שבחלקם הותאמו לתנאים הישראלים, ובכל זאת, ולמרות העידוד של משרד התיירות והשותפות של התאחדות בתי המלון, ההצטרפות הוולונטארית של בתי המלון לשיטת הדירוג מתנהלת עד עתה בעצלתיים, שלא לומר, מאכזבת למדי.

עד היום, כאמור, הרשתות המלונאיות מהססות, מתלבטות, מסתייגות, או אולי ממתינות להשלכות תוצאות הבחירות, ובעקבותיהן גם המלונות העצמאיים, ובמיוחד אלה החוששים להיפגע משיטת הדירוג, אינם נחפזים להצטרף. האם סוף-סוף מסתמנת איזושהי תפנית או שמא שיטת הדירוג נידונה לדשדוש מתמשך?

 


פנינו אל אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, אחד מקברניטי מהלך הדירוג, כדי לשמוע ממקור ראשון על התקדמות המהלך, על הציפיות וגם על האכזבות.

אמיר, לכל הדעות, לשיטת הדירוג יתרונות רבים, ומדוע בכל זאת, מרבית בתי המלון לא ממהרים להצטרף?
"כמובן, שאלה זו יש להפנות למלונאים. מבחינתנו, שיטת הדירוג היא פעולה צרכנית מתבקשת, ובסופו של דבר, מרבית המלונאים יבינו שהדירוג הוא לטובת המוצר התיירותי. אנחנו רואים בדירוג דבר חשוב, וגם אם ייקח זמן, מרבית המלונות יצטרפו. ניתן לומר שאנחנו מתקדמים, עם הצטרפות רשת ישרוטל ומגוון מלונות, ואנחנו מצפים להצטרפויות נוספות".
 
האם ההצטרפות לתוכנית הדירוג תהיה פתוחה ללא הגבלת מועד או מתישהו היא תיסגר?
"ניתן להגיש בקשה לקביעת דרגה למלון בכל זמן, ללא הגבלה. עם זאת, כרגע משרד התיירות מממן את הבדיקות ומקצה מענקים לשדרוג המלונות. לא ניתן להבטיח שאותם תנאים יתקיימו גם בעתיד".

כיצד אתם מעודדים את בתי המלון להצטרף?
"עידוד בתי המלון להצטרף לדירוג מתבצע הן במישור התמריץ והן במישור השכנוע. משרד התיירות פרסם השבוע שני נהלים להקצאת מענקים לבתי מלון. האחד לשיפוץ ולשדרוג של בתי מלון והשני עבור רכישת ציוד והתקנות לצורך התאמה לדרישות הדירוג. מענקים אלה מיועדים לסייע למלונות לשפר את מצבם ביחס לקריטריונים של שיטת הדירוג. כמו כן, כאמור, עלות הבדיקה של המלונות אינה חלה עליהם בשלב זה אלא ממומנת על ידי המשרד. בנוסף, המשרד יפרסם את המלונות שידורגו באתר שלו ובמסגרת תכניות שיווק שהוא יבצע. נציגי המשרד נפגשו ושוחחו עם מנהלי מלונות ורשתות והציגו בפניהם את תועלות הדירוג. יש לציין גם שכל מהלך הדירוג תוכנן בשיתוף עם התאחדות המלונות".
 
מלונאים רבים טוענים שהלקוחות גם בארץ וגם בעולם ניזונים בעיקר מחוות דעת באתרים, כמו 'בוקינג', 'טריפ אדווייזור' ואחרים, ומספר הכוכבים של המלון הוא פחות משמעותי. מה דעתך?
"מחקרים שנעשו בנושא התנהגות הצרכנים מלמדים שלצד אתרי האינטרנט, יש עדיין חשיבות רבה לדירוג הרשמי. לא בכדי אימצו מדינות רבות באירופה את שיטת Hotelstars (שגם אנו מתבססים עליה) או שיטות דומות. מחקר של ארגון התיירות העולמי של האו"ם UNWTO מהשנה האחרונה מראה שהצרכנים אינם מסתפקים בהמלצות גולשים באינטרנט ונזקקים עדיין לדירוג הרשמי האובייקטיבי. אותו מסמך מציע לשלב בין שני הערוצים.
יש לזכור שרק לאחרונה נקנס אחד האתרים באיטליה בסכום עתק של חצי מיליארד יורו, בגלל פרסום חוות דעת מזויפות. המקרה הזה מהווה המחשה לחשיבות הדירוג הרשמי".
 
האם בעקבות החלת שיטת הדירוג החדשה יינקטו צעדים נגד בתי מלון, שיפרסמו דירוג עצמי שלא עפ"י השיטה, כמקובל היום?
"תקנות שירותי תיירות (בתי מלון) התשע"ג-2013 אוסרות על פרסום מלון תחת דרגת כוכבים בלתי רשמית. כל מי שמפרסם דרגות כאלה עובר למעשה על החוק. אנו שוקלים נקיטת צעדי אכיפה כדי למנוע שימוש לא חוקי ומטעה בדרגות כוכבים, שלא ניתנו על ידי משרד התיירות".
 
האם, לדעתך, שיטת הדירוג ככלל תשפר את רמת המלונאות בארץ?
"באופן חד-משמעי, הדירוג ישפר את רמת המלונאות בארץ ויגרום להעלאת רמת המלונות, לא רק מבחינה פיזית אלא גם שירותית. הדירוג יועיל לכל השחקנים בענף התיירות, הן לצרכנים שיידעו מה המוצר שהם רוכשים, הן לסוכנים ולגורמי התיווך שיוכלו לשווק מוצר ברור ומוגדר, הן למלונאים שייהנו מאמינות רבה יותר ומיתרון שיווקי ברור, הן למוצר המלונאי הישראלי ולענף התיירות בכללו ש'יעלה כיתה' ותדמיתו תשתפר מאוד. בסופו של דבר כולנו - הציבור, התיירים, המלונאים והמדינה - נרוויח בגדול ונוכל להתגאות במוצר התיירותי הישראלי".
 
 

הראיון המלא בגיליון פספורט- 591, שהופץ ביום רביעי ( 18.03) במשרדי הנסיעות ונקודות ההפצה.

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: