אא

משרד התחבורה בודק האם ישנם גורמים המנצלים לרעה את הסכם השמים הפתוחים

המשרד בודק שחברות ומפעילי טיסות לא יהפכו את מדינת ישראל לשמש כבסיס וכי התקנות שנקבעו אכן נשמרות . מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי: "אנחנו בודקים שלא מנצלים פרצות בהפעלת טיסות שלא בהתאם למה שנקבע".

| |

משרד התחבורה החל לבדוק לאחרונה האם ישנן חברות ומפעילי טיסות שהחלו לנצל לרעה את הסכם השמים הפתוחים. מדובר במפעילי טיסות וחברות שהחלו להפוך את ישראל למעין בסיס, במסגרתו המטוס נמצא בנתב״ג על הקרקע, וטס לפי הצרכים ליעדים שונים באירופה ללא קשר ללוח טיסות המתוכנן כפי שנקבע מראש.
למעשה, החשש הינו, כי אותם מפעילים מנצלים את הסכם ״השמים הפתוחים״, וטסים ליעדים שונים מישראל  ללא כל קשר לבקשות שהוגשו מראש.

עוזי יצחקי, מנכ״ל משרד התחבורה, אישר ל'פספורטניוז' על הבדיקה שעורך המשרד ואמר בתגובה כי: "אנחנו בודקים שלא מנצלים פרצות בהפעלת טיסות שלא בהתאם למה שנקבע. אנחנו בודקים שלא פועלים בניגוד להסכם השמים הפתוחים. אי אפשר פתאום להפעיל טיסות לכל יעד שרוצים. אנחנו רוצים להאמין שפועלים לפי ההסכם, אך רק השבוע היה לנו מקרה של הפרה".


מנכ"ל משרד התחבורה המשיך וסיפר עוד כי: "יש גידול ענק של מספר הטיסות, וזה מקשה לעקוב אחרי מה הנעשה והאם מישהוא פועל בניגוד למותר. לכן בעקבות מה שקרה, אנחנו מבצעים את הבדיקות שלנו לראות שנשמר מה שהוסכם ומותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: