אא

אי של שלווה: פנינה תיירותית ושמה זקינטוס

האי היווני הקסום מציע מגוון חסר תקדים של חופים לבנים, מסיבות תוססות, אוכל משובח ואפילו צבי ים. עם היצע שכזה אין פלא מדוע הוא מסתמן כאחד מיעדי התיירות המועדפים לעונה הקרובה

| |

זקינטוס, אחד מאיי יוון המפתיעים והמרהיבים ביופיים, נחשב לא בכדי לאחד מיעדי הנופש והפנאי המפתיעים של יוון. עונת הקיץ הקרובה צפויה על פי כל ההערכות להמשיך את תור הזהב של האי שטוף השמש והטבע המופלא, המציג שני פנים: האחד כיעד מבוקש ואטרקטיבי למשפחות וזוגות רומנטיים והשני כאזור בילוי יוצא דופן לצעירים.

האי מתחלק לשני מוקדי בילוי מרכזיים. הראשון מתמקד באזור הציליוי (Tsilivi), רצועת חוף שקטה, המאופיינת במפרצים יפהפיים ושילוב מנצח של שקט, רוגע ושלווה - המהווים מקום נהדר לטובת חופשה רומנטית ו/או משפחתית. בחלקו האחר של האי בולטת לחיוב הלאגאנס (Laganas), גם היא רצועת חוף ידועה, אשר בשעות הלילה הופכת למוקד הבילויים והחטאים של פחות או יותר כל צעירי אירופה, אליה עוד נגיע בהמשך.

האי הקטן והמיוחד ממוקם בגבולה הדרומי של יוון ובסמוך לאיטליה, ומתאפיין באווירת אי בתולי, אשר התיירות בו מצליחה לשמש כמקום מפלט מעולה למחפשים אחר אנתחתא ממרוץ חיי היומיום. מי האמרלד הירוקים-תכולים של הים, השמש המלטפת, החופים הלבנים, ניחוחות הגלים, צלילי הבוזוקי מהטברנות המקומיות וכן מבחר הדגים המגיעים ישירות מהים לצלחת, מפעילים כולם יחדיו וכל אחד לחוד את חמשת החושים, ומשאירים רק טעם של עוד.

לא רבים יודעים, אך זקינטוס המשתרעת על פני 407.6 קמ"ר, נחשבת לאזור עשיר בהיסטוריה יוונית מרתקת, אשר שיאה טמון בעיר אולימפיה, מקום הולדתם של המשחקים האולימפיים ומקום קדוש לאל זאוס. באולימפיה נמצא אחד המקדשים החשובים של יוון העתיקה, וביקור במוזיאון הארכיאולוגי בה יאפשר למטיילים שבמחוזותיה לחזור אל נבכי ההיסטוריה של  יוון העתיקה. בעיר תחזו במונומנטים המצביעים על לידתה של האומנות באזור, התפתחות הפיסול וכן יצירות מופת נוספות מבית מקדשם של זאוס ויתר האלים.

חובבי הטבע שביניכם מוזמנים להגיע לשמורת ואסיליקוס (Vassilikos) המצויה בדרום מזרח זקינטוס, שם תזכו לצפות במחזה נדיר פרי סמלו הבלתי מעורער של האי, הכולל אלפי צבי ים זעירים שזה עתה בקעו מהביצים, עושים דרכם מהחוף אל הים. אזור קראטה באי ידוע כנקודת הקינון הגדולה והעיקרית שלהם בים התיכון, כאשר במקביל הם גם מוגנים על ידי חקיקה של ממשלת יוון. ואם זה לא מספיק, אוכלוסיית הצבים הפוקדת את האי במשך אלפי שנים מהווה כ-40 אחוז מהיקף צבי הים באגן הים התיכון, ומושכת המוני מבקרים מכל רחבי הגלובוס, הזוכים לחוויה ימית ובעלת ערך מוסף.

אל תוותרו גם על טיול עוצר נשימה במערות הכחולות והמפורסמת של האי, הממוקמות בחלקו הצפוני-מערבי. המערות שנתגלו בסוף המאה ה-19 מוקפות בקשתות אבן טבעיות, היוצרות ביחד עם צבעי המים, השמיים והסלעים הלבנים, מחזה מרהיב. למערות ניתן להגיע בשיט או בצלילת שנורקל חוויתית, כאשר גם שחייה במפרץ הספינה הטרופה, נחשבת לאופציה מועדפת על התיירים.

בהיבט הקולינריה, רצוי לבקר במסעדת הסטייק האוס (The Steak House) המקומית, בה יזכו הסועדים לטעום מנפלאות המטבח היווני, ולהתענג על כל ביס. התפריט עשיר מאוד ומתאים גם לצמחוניים. מומלץ ליהנות מארוחה טובה גם במסעדת ספיטיקו (Spitiko Restaurant), מסעדה יוונית אותנטית בה מוגשים מאכלים מסורתיים. בכל יום תוכלו לטעום בה ממגוון מנות בחירה טריות, החל ממתאבנים וכלה בפלטות מטוגנים ומזטים.


זקינטוס. אחד מאיי יוון המפתיעים והמרהיבים ביופיים

חופשה בראש צעיר

מי שמסמנת הקיץ את זקינטוס כיעד פופולארי עבור הקהל הישראלי היא חברת "קשרי תעופה" המתמחה ומשווקת מגוון טיסות וחבילות נופש לאי במחירים אטרקטיביים.

עם רדת החשכה הופכת זקינטוס מיעד נופש רגוע ושטוף שמש, למוקד בילוי לילי ותוסס. למעלה מ-350 ברים ומועדונים מציפים את האי ומציעים לכ-30 אלף צעירים הפוקדים אותו מדי שבוע (רובם ממדינות אירופה), מגוון בילויים עצום, וכזה שלא ניתן להישאר אדישים אליו. משעה 23:00 בלילה ועד 07:00 בבוקר צובאים המוני בליינים על היצע חסר תקדים של מסיבות מלאות חיים, מוסיקה טובה והרבה אלכוהול. לשם השוואה רק ברצועת החוף המפורסמת הלגאנאס, הידועה כמוקד משיכה אטרקטיבי לצעירים, מוצעים למעלה מ-250 פאבים, דאנס ברים ומועדונים ברחוב אחד (!) מאידך, גם בשעות היום תוכלו למצוא את הצעירים, שהתעוררו מלילה ארוך של בילויים משתזפים להנאתם ומפזזים במסיבות חוף ובריכה שונות.

עדיין במסיבות עסקינן. מוטב לציין בין היתר את מסיבות הצבעים, הכוללות חלוקת ערכת צבעים למשתתפים המפוזרות על רחבת הריקודים, ויוצרות מחזה מלבב. מסיבות אחרות ואטרקטיבית לא פחות, הן ה"מסיבות לבנות", המתחילות עוד בטרם השקיעה ומסתיימות במופע זיקוקים מרהיב אל תוך הלילה, כאשר בתווך מאות צעירים לבושים בלבן (או ללא חולצה) ורוקדים ללא הרף על רפסודות במפרץ יפהפה.

מומלץ ללון במלון הים התיכון (Mediterranean Beach) שבלאגנס או במפרץ אקווה (Aqua Bay) שבאזור צילוי, שניהם בדרגת חמישה כוכבים ומציעים לציבור האורחים, בילוי שכולו איכות לצד שירות מוקפד עד לרמת הפרטים הקטנים.

ולסיום, 5 עובדות על זקינטוס: אוכלוסיית האי מונה כ-35 אלף תושבים, בסמוך אליו נמצאת הנקודה העמוקה ביותר בים התיכון (4500 מ' מתחת לפני הקרקע), חלקים רחבים מזקינטוס נבנו מחדש לאחר רעידת אדמה שהרסה חלק ניכר ממנה ב-1953, שמה של בירת האי זהה לשם האי וקרוי "זקינטוס", אחרון היהודים באי נפטר בשנת 1978.


עם רדת החשכה הופכת זקינטוס למוקד בילוי לילי ותוסס

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםיוון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: