אא

לרגל יום העצמאות המנהרה הטמפלרית נפתחה לקהל הרחב

המנהרה בשרונה ששימשה את המדפיס הממשלתי ואת שירות האוויר הישראלי עם קום המדינה, נפתחת לקהל המבקרים

| |

המנהרה הטמפלרית בשרונה נפתחת רשמית למבקרים.

המנהרה התת קרקעית שנחשפה ב-2009, מחברת בין מרתפי שני היקבים שנבנו ע"י הטמפלרים במחצית השנייה של המאה ה-19. המנהרה הארוכה והצרה נחצבה בסלע כורכר מתחת לרחוב דוד אלעזר, ונשתמרה בשלמותה. ככל הנראה, המנהרה שימשה להעברת חביות יין בין אגפי היקב על גבי מריצות, אך מטרתה ושימושה אינם ברורים דיים, מה שמוסיף למסתורין האופף את המקום.

מנכ"לית שרונה, איריס ראור-ברץ: "המנהרה לה חיכו מטיילים כה רבים, נפתחת לקהל הרחב. המנהרה היא אחת מהפנינות שיש לשרונה להציע, והיא מאפשרת למבקר לחוות צד נוסף של חיי הטמפלרים את אחד מרחובותיה הנסתרים של תל אביב במעמקי האדמה".

בנוסף, לשרונה ולמנהרה שתחתיה היסטוריה מעניינת וחלק משמעותי באירועים היסטוריים החל מהקמת המדינה. לאחר גירושם של הטמפלרים, שרונה הפכה למתחם של כוחות הביטחון, קריית המודיעין, משרדי הממשל ומקום מושבם של מוסדות ההנהגה הראשוניים של המדינה. בתוך כך הפכה המנהרה לשמש כמחסן של חברת המדפיס הממשלתי.

תיאוריות רבות גורסות כי סיפורי הריגול המפורסמים ביותר של מדינת ישראל התרחשו שם, כ-10 מטר מתחת לאדמת המושבה שרונה. כך למשל, ישנן עדויות על כך שאדולף אייכמן הוחזק במנהרה זו ממש לאחר חטיפתו ע" המוסד בארגנטינה. כמו כן, גם המטוסים הראשונים של שירות האוויר הישראלי הורכבו בפעולה חשאית במיוחד במנהרת שרונה, והשתתפו זמן קצר מאוחר יותר בקרבות יום העצמאות.

 

שעות פתיחה:

בימים א', ב', ג', ה' בין השעות 09:00 ועד 17:00.

יום ד' בין השעות 10:00 ועד 18:00 (ספט'- אפריל), ובשעות 10:00- 21:00 (מאי- אוגוסט).

יום ו' וערבי חג בין השעות 10:00 ועד 14:00. יום שבת בין השעות 10:00 ועד 16:00.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: