אא

נוסעים ונהנים: כך תעברו את הנהיגה בחו"ל בשלום

מתי להזמין מראש את הרכב, כיצד לוודא שהוא מותאם לחופשה משפחתית ומהם המקרים מהם תרצו להימנע מול חברות ההשכרה. בכירי ענף השכרת הרכב מספקים שלל טיפים רגע לפני היציאה לכבישי אירופה

| |

עונת הקיץ המתקרבת הינה גם שעתם היפה של החופשות המשפחתיות, המתבצעות בהיקף גדול באמצעות רכבים שכורים ברחבי אירופה. משפחות רבות בוחרות להתנייד בין בתי המלון, שדות התעופה והאטרקציות השונות עם רכב, זאת מתוך מטרה ברורה שנועדה לנצל ולהספיק כמה שיותר עד החזרה ארצה.

בדיוק בשל כך, קיבץ "פספורט" את בכירי ענף השכרת הרכב בישראל, על מנת לקבל את העצות והטיפים החיוניים, ממש רגע לפני ששוכרים את הרכב ויוצאים לנפוש. 

אופיר דנאי - מנכ"ל אופרן

1. לרכב השכור חשיבות רבה בהצלחת החופשה, לכן כדאי לבחור רכב המתאים לצרכיכם ולא לחסוך. הפרשי המחיר בין קבוצות הרכב לא מאוד גדולים אבל ההבדלים בגודל או בתצורה יכולים לעשות את כל ההבדל.

2. זמינות מכוניות שכורות בחו"ל יכולה להיות נמוכה ביעדים מסוימים ובתקופות מסוימות, בעיקר אם מעוניינים ברכב אוטומטי או מיניואן. לכן הזמינו את הרכב השכור מראש, מומלץ ביחד עם כרטיסי הטיסה.

3. כשלוקחים את הרכב השכור בחו"ל כל נהג צריך להציג כ.א. בינלאומי, רישיון נהיגה ישראלי ורישיון נהיגה בינלאומי.

4. הרכב ניתן עם מיכל דלק מלא וכך צריך גם להחזירו, אחרת החיוב המקומי הוא גבוה מאוד. חשוב גם לוודא לפני שעוזבים את תחנת ההשכרה, איזה סוג דלק הרכב צורך.

5. שקט נפשי - חשוב מאוד לוודא אילו ביטוחים כלולים במחיר השכירות. במרבית מדינות אירופה קיימת השתתפות עצמית במקרה נזק או גניבה שיכולה להגיע אף ל- 2000 יורו. 


אופיר דנאי: "החזירו את הרכב עם מיכל דלק מלא"

עמוס מרטינז, מנהל מגזר השכרות חו"ל הרץ ישראל

1. חשוב מאוד להתאים את הרכב לצורך הנסיעה. זה תנאי קריטי. דאגו מבעוד מועד להתאים את הרכב לכמות האנשים והמזוודות. חשוב לקחת אוטו מרווח, שכן כשנוסעים לטיול עם משפחה מעוניינים במקסימום נוחות.

2. קחו לילדים משחקים והפעלות לדרך. ילדים נוטים לאבד מהר את הסבלנות ברכב. בין אם מדובר בטאבלטים עם משחקים, משחקי חשיבה או כל דרך יצירתית שיכול להעסיק אותם. כך תזכו לעוד כמה דקות של שקט במהלך הנסיעה.

3. הקפידו לבדוק שבעת ההשכרה יהיו לכם את כל הביטוחים ההכרחיים. במידה ויש נזק לאוטו, בביטוח סופר קאבר הלקוח לא משלם את ההשתתפות העצמית. קיים ביטוח אחר שהוא משלם את ההשתתפות ומקבל החזר מלא בארץ.

4. אל תתפשרו על איכות. חפשו חברה גדולה ובינלאומית בעלת פריסה רחבה. חשוב שתהיה זו חברה שתספק מענה לתקלות או לכל צרה שלא תבוא. על כן, בחרו בחברה אמינה וגדולה עם פריסת תחנות גדולה ומשמעותית.

5. כדי לחסוך כסף בחו"ל, אפשר לוותר על רכישת ג'י פי אס. אפליקציית ווייז עובדת כמעט בכל העולם. כל שצריך לעשות הוא להצטייד בחבילת גלישה מתאימה ואתם מחוברים. 


עמוס מרטינז: "חשוב מאוד להתאים את הרכב לצורך הנסיעה"

בועז יעקובי, מנהל שיווק ומכירות שלמה סיקסט

1. יש להזמין את קבוצת הרכב המתאימה ביותר לצורכי הנסיעה הן מבחינת מספר הנוסעים ברכב והן מבחינת הציוד, הזמנת רכב שאינו מתאים עלולה לחבל בהנאת הטיול

2. יום שכירות הוא בן 24 שעות, לכן מומלץ להחזיר את הרכב עד השעה בה נלקח, כל איחור בהחזרת הרכב עשוי לדרום לחיוב נוסף , בהתאם לחברת ההשכרה בחו"ל ובתעריף שיקבע על ידה.

3. דגש מיוחד הוא לא להתפתות להזמין בכל מיני אתרים בחו"ל. מה שנראה תחילה כעסקה זולה יתברר בהמשך כחוויה יקרה מאוד. התכניות באתרים בחו"ל אינן מותאמות לציפיות והצרכים של הנוסע הישראלי ובדרך כלל לא כוללות את אותם המרכיבים הנמכרים מהארץ, כך שההשוואה הנעשית לרוב אינה נכונה ומדויקת.

4. עדיף להזמין את הרכב מהארץ. הזמנת הרכב בחו"ל יקרה בכ- 30% (נכון במרבית היעדים בעולם).

5. דגמי הרכב המוצעים מהארץ הנם מייצגים בלבד, חברות ההשכרה בחו"ל רשאיות לספק רכב המוגדר על ידן שווה ערך לדגם המייצג ,בעת ביצוע ההזמנה חברת ההשכרה תתחייב על קבוצת הרכב אך לא על דגם רכב מסוים.

6. יש להחזיר את הרכב במצב הניקיון בו התקבל, רכב שיוחזר מלוכלך בצורה חריגה יחוייב בעלות ניקיון מיוחד.


בועז יעקובי: "עדיף להזמין רכב מהארץ"

נמי צוקר, מנהל שיווק ומכירות אוטו יורופ ישראל

1. חשוב להזמין את הרכב מספיק זמן מראש. ברגע שיודעים את תאריכי הנסיעה, כדאי להזמין ומיד, כיוון שכל המקדים זוכה. ההמלצה תקפה בעיקר לרכבים גדולים ולמשפחות של 6 נוסעים ומעלה, בהם הביקוש גדול על ההיצע.

2. בחלק ממדינות אירופה (שוויץ, אוסטריה, סלובניה לדוגמא) יש צורך במדבקה מיוחדת על שמשת הרכב המהווה אסמכתא לאגרת כבישים. שימו לב כי במידה ושכרתם רכב במדינה אחת ועברתם לאחרת, יש לבדוק האם תצטרכו לרכוש אגרה במעבר הגבול או במקום ייעודי. כך תוכלו להימנע מתשלום קנסות מיותרים.

3. החזרתם את הרכב? נהדר. ובכל זאת, עברו פעם נוספת על המושבים ובתא המטען לוודא שלא שכחתם חפצים. לאחר מעשה, קשה מאוד לאתר דברים שנשכחו בו כמו מחשבים, דיסקים, פלאפונים ושאר ירקות.

4. מומלץ להחזיר את הרכב פיזית (במידה ואתם מגיעים בשעות הפעילות). קחו איתכם העתק של סגירת חוזה ההשכרה המוכיח עם כמה דלק וקילומטרים החזרתם אותו. גם כך תוכלו להימנע מתשלומים מפתיעים שיכולים להאמיר עד כמה עשרות יורו באירופה.

5. במהלך נסיעות ארוכות מומלץ להצטייד במעט אוכל ושתייה. אם חלילה נתקעתם ואתם עם ילדים, עדיף שיהיה משהו לנשנש. 


נמי צוקר: "ודאו כי לא שכחתם חפצים ברכב"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: