אא

איזי בורוביץ: "אין סיכוי לשנות את מעמד משרד התיירות במצב הפוליטי הנוכחי"

בורוביץ דיבר היום בוועידת הפורום לקידום תיירות של המרכז ללימודים אקדמאיים במסגרת יריד התיירות IMTM2009.

Shutterstock Shutterstock

בוועידת הפורום לקידום תיירות של המרכז ללימודים אקדמיים, במסגרת יריד התיירות IMTM 2009, אמר הבוקר מנכ"ל משרד התיירות שאול צמח כי בשנת 2009 צריכים ראשי המשק והוועדים הגדולים לתת עדיפות לתיירות הפנים במטרה לתת סיוע לתיירות לישראל. צמח הוסיף כי ועדי העובדים, ההסתדרות, מקומות עבודה גדולים ומארגני כנסים צריכים לתת העדפה ברורה לישראל בקיום האירועים. לדבריו, כשתיכון ממשלה חדשה משרד התיירות יבקש הגדלת תקציב במטרה להגדיל את השיווק של התיירות לישראל. צמח עסק בדבריו גם בהקצאת קרקעות לבניית בתי מלון בעתיד והיערכות לקראת הגעת 5 מיליון תיירים בעתיד בישראל.

אלי גונן, נשיא התאחדות בתי המלון, פנה במכתב לראש הממשלה המיועד/ת לעזור לתעשיית התיירות המצויה במשבר. לדעתו יש להוסיף 150 מיליון שקל מיידית לתקציב השיווק ובנוסף יש להקים קרן שיווק למלונות בהיקף של 30 מיליון שקל. גונן קרא להגדלת תיירות הפנים ולקבוע במסגרת הוראת שעה פטור ממס על דמי ההבראה, דבר שיסייע לתיירות הפנים. בנוסף גונן קורא למינוי שר תיירות לא "כברירת מחדל" וזאת תוך גיבוש תוכנית רב שנתית והקמת רשות שיווק לתיירות. בתשובה לשאלת אנשי המרכז ללימודים אקדמיים, אמר גונן שיש לבטל את המגבלות על מדיניות התעופה ולשים את התיירות בראש סדר העדיפויות על מנת להגיע ליעד של 5 מיליון תיירים בשנת 2015.

פרופסור רמי פרידמן, לשעבר נציב שירות המדינה והממונה על השכר באוצר, דיקן המרכז ללימודים אקדמיים, הבהיר כי על הממשלה לקבוע מדיניות ברורה להקצאת משאבים לעידוד התיירות וליצור תחושה שיש בעל בית בענף במטרה לחלצו מהמשבר. למרות שצפויים קשיים בהקצאת משאבים לענף התיירות, דורש פרידמן שלא לפטר עובדים ולשמר את הענף לקראת יציאה אפשרית מהמשבר אליו נקלע.

איזי בורוביץ, לשעבר יו"ר אל על, אמר בפתיחת דבריו: "אין סיכוי לשנות את מעמד משרד התיירות לאור המצב הפוליטי הנוכחי". בנוסף אמר בורוביץ: "האחרון שנשאר מהמועמדים לשרים זוכה לתפקיד שר התיירות והתחלופה בתפקיד היא גבוהה במיוחד בשנים האחרונות". בורוביץ קרא להקטנת הרגולציה בתחום התיירות במסגרת "רק שלא יפריעו לנו לעשות עסקים" ובכך להגדיל את היקף התיירות לישראל.













צילומים: רמי חכם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: