אא

שמה הולך לפניה: לימסול כמו שלא הכרתם

עם מזג אוויר וטמפרמנט ים תיכוני, חופי ים קסומים והיצע פעילויות שלא נגמר, מתבססת העיר הקפריסאית כיעד תיירות נחשק. היכרות עם העיר שלא מפסיקה להפתיע

| |

במרחק שעת טיסה בלבד מישראל נמצאת לה העיר לימסול, יעד קיצי מובהק הממוקם בדרום האי קפריסין. לימסול היא העיר השנייה בגודלה (אחרי הבירה ניקוסיה) המונה כ-150 אלף תושבים סה"כ ומיקומה המרכזי מאפשר לה גישה נוחה ממנה ליתר הערים שבאי, כמו גם להרי הטרודוס המרוחקים כ-40 דקות נסיעה בלבד.

זהו אזור מרתק המציע שפע של פעילויות למגוון רחב של טעמים. אוהבי השמש ייהנו מ-16 קילומטרים של רצועת חופים מרהיבה ביופייה, חובבי היוקרה ימצאו בה מלונות פאר רבים, ואילו אוהבי האקשן והמשפחות יוכלו להתנסות בשפע פעילויות, פסטיבלים ואירועים לאורך השנה כולה כמו פסטיבל היין, הקרנבל השנתי ופסטיבל הפרחים. חיות הלילה יוכלו ליהנות מלילות סוערים במועדונים והופעות, אוהבי היסטוריה יבקרו במגוון רחב של אתרים ארכיאולוגים וגם אוהבי היין יזכו לתמורה נהדרת לכספם בדמות סיורים במגוון כפרי היין ויקבים הפזורים באזור לימסול.

כיעד נופש קיצי לכל דבר, מתהדרת לימסול, איך לא, בחופי ים קסומים. אין כמו טיול על שפת הים, עם חופים המשתרעים מטיילת הנמל הישן, דרך גן הפסלים ועד לאזור התיירותי על שפע בתי הקפה והמסעדות שלאורכו.

ספורט, היסטוריה וכיף שלא נגמר

היסטוריה וארכיאולוגיה הם חלק ממנת חלקה המרשים של לימסול. העיר ממוקמת בין העיר העתיקה של אמאתוס במזרח וקוריון במערב, שניים מאתרי הארכאולוגיה המרהיבים באי. ניתן כמובן לשלב ביקור באתרים ההיסטוריים הרבים הפזורים באזור העיר וביניהם.

בנוסף אל תחמיצו בלימסול את הטירה המקומית, בה נמצא מוזיאון ימי הביניים, הממוקם באחוזה קדומה ליד הנמל הישן. הטירה נבנתה במאה ה- 13 על חורבותיה של טירה ביזנטית קדומה ומסביבה תוכלו למצוא שפע של בתי קפה, מסעדות, מועדונים וחיי לילה שוקקים.

טירה נוספת המרוחקת 11 קילומטרים מלימסול, היא טירת קולוסי (Kolossi). זהו מבצר מתקופת המאה ה-15 המכילה מגדל תצפית, רובעי מגורים וכן מפעל סוכר עתיק. כאן נוצר לראשונה יין הקומנדריה Commandaria)). היין קיבל את שמו בעקבות אבירי סנט ג'ון (St John) מירושלים שהגיעו מישראל ובנו את משכנם החדש בקולוסי. הם הכינו את היין שקיבל את שמו כיוון שהוגש לאבירים הגדולים של התקופה.  

לימסול היא גם יעד אטרקטיבי לחובבי הספורט. אחרי שהתמקדתם בשיזוף על שפת הים, זה הזמן לצאת לשחייה באחד מחופי "הדגלים הכחולים" (תו תקן של איכות המים), לצלול, לבצע שנורקלינג, סקי מים, טיולים על קטמרן, יאכטות ועוד. בנוסף תמצאו בעיר גם פארק מים המכיל כמה מהמתקנים הגדולים באירופה ומספר גדול של מגלשות מים ובריכות.

משפחות עם ילדים יכולות לבקר גם בזירת החלקה על הקרח הנמצאת בקומת הקניון התחתונה, במתחם משחקי הווידאו, מסלולי באולינג וגם מתחם הפעלות לילדים. פעילויות חוץ אחרות להרפתקנים ולמשפחות מתחלקות בין מסלולי אופניים, טיולי הליכה, צפרות, רכיבה על סוסים, טיולי ג'יפים וגם מסלולי גולף איכותיים.

עולם המים

לאחרונה נפתחה בעיר המרינה החדשה והמשודרגת אשר פתחה את שעריה לציבור המבקרים, המוזמן להתנסות בטעימה של החיים על שפת הים.

לאורך הטיילת תוכלו ליהנות מאינספור טעמים, החל במסעדות מזון מהיר, בתי קפה, ברים וכלה במסעדות המגישות ממיטב האוכל הקפריסאי המסורתי. במתחם המרינה תוכלו לערוך שופינג בשפע של בוטיקים יוקרתיים המציעים את מיטב המותגים, ליהנות ממגוון מוצרים במינימרקט ואפילו לחטב את הגוף במועדון כושר אקסקלוסיבי עם בריכת שחייה וספא מפנק המציעים מגוון טיפולים לגוף ולנפש.

במקום פועל גם מרכז תרבות הממוקם בבניין משומר מהמאה ה-19 ששימש כמחסן חרובים, וכיום לאחר שיפוץ מקיף הסב את פועלו לטובת חלל המשמש לקיום אירועים ותערוכות. בין אירועי התרבות והמופעים המציגים במתחם המרינה ניתן לחזות בקונצרטים שונים, מופעי קרקס, פנטומימה ועוד. לוח אירועים חודשי ניתן למצוא באתר האינטרנט של המרינה.

לאלו מכם המגיעים ללימסול ביאכטה, כדאי לעגון במרינה המסוגלת לארח כלי שייט מכל הסוגים אשר גודלם בטווח של 8 מטרים ועד 115 מטרים, והינה נגישה ומאוישת 24 שעות ביממה. בכל מקום עגינה נמצא מקור של מים טריים וחשמל וכן טלוויזיה בכבלים, חיבור אינטרנט מהיר, טלפון ונקודת WIFI.

החיסרון היחיד בלימסול טמון בעובדה כי אין בה שדה תעופה. לכן מי שמחפש להגיע אליה, למעשה צריך לטוס ללרנקה או לפאפוס ומשם לנסוע אל היעד. למרות מגרעה זו, אל תוותרו על ביקור בעיר כחלק בלתי נפרד מטיול באי השכן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםקפריסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: