אא

מצפון תגיע הבשורה: ארץ המגף במיטבה

אזור ורונה ואגם גארדה שבצפון מזרח איטליה, זוכים שלא בכדי לכינוי "גן עדן תיירותי" בזכות נופים יוצאי דופן, עיירות קסומות ואתרים מרתקים. סיפורו של יעד החופשה המלהיב למשפחות שצפוי למשוך רבבות ישראלים גם בקיץ הקרוב

|| ||

רבות נאמר ונכתב על היצע התיירות המרשים של איטליה, ארץ מיוחדת במינה המציגה כמעט בכל אחד ממחוזותיה מראות מיוחדים ואטרקציות מכל הבא ליד. ובכל זאת, מי מכם שישאף ליהנות מיופייה הרבגוני של ארץ המגף ולשלב על הדרך טיול בעל ערך מוסף, מומלץ כי ינצל את הקיץ הקרוב לביקור בצפון המדינה. שלל אגמים מרהיבים, הרים מושלגים, עיירות פסטורליות וערים מיוחדות שאין דומה להן, פארקי שעשועים ומים, פעילויות ספורט מסוגים שונים, אוכל משובח, ובעיקר הרבה כחול וירוק בעיניים. בשלוש מילים – פשוט גן עדן.

נפתח באגם גארדה המפורסם באזור, שגודלו פי 3 מהכנרת שלנו ונחשב לגדול שבאגמי איטליה. מצפון אליו נישאים הרי הדולומיטים המגנים עליו מפני רוחות הצפון, דבר התורם לאקלים הנוח השורר באזור, ומסביבו על קו המים שוכנות מספר עיירות ציוריות המרושתות בסמטאות עתיקות. המפורסמת שביניהן היא העיירה סירמיונה (Sirmione) הממוקמת בקצה לשון יבשה החודרת מן הגדה הדרומית אל ליבו של האגם.

למעשה, כמעט ולא תמצאו תייר המגיע לאזור ופוסח על פנינת היופי הקטנה הזו. בכל פינה בעיירה תחזינה עיניכם בגלידריות מהודרות המציעות טעמים משובחים ובתי קפה המשקיפים אל האגם ונוף ההרים. סירות המירוץ על שייטיהן מציעות למבקרים שייט מהנה סביב לשון היבשה, ולצידן ספינות האגם מובילות את המטיילים לאורך חופיו מעיירה לעיירה עד לנקודה הצפונית ביותר באזור, שם שוכנת העיירה ריווה דל גרדה (Riva del Garda). העיירה שהוקמה כבר בימי הביניים שימשה כמבצר שמירה על האגם מפני האויבים המגיעים מצפון. אלא שכיום הפעילות המרכזית בה הוסבה לטובת מרכז בינלאומי לגלשני רוח וכבסיס לטיולי אופנוענים באזור ההררי שמצפונה לה.

למשפחות עם ילדים מומלץ להקדיש זמן מבעוד מועד באזור לטובת ביקור בפארק השעשועים גרדה לנד (Gardaland). זהו פארק שעשועים ואטרקציות בסגנון היורודיסני. אולם כאן תחליף את דמותו של מיקי מאוס בובת הפרצמולו (הפטרוזיליה), דמות שנבנתה במיוחד עבור הפארק. במתחם תמצאו אטרקציות שמותאמות לכל הגילאים, כאשר הבילוי המשפחתי מתחיל בשעות הבוקר ויכול להסתיים בשעת ערב מאוחרת. בצמוד לגרדהלנד תמצאו גם את פארק עולם המים "סי לייף" (SEA LIFE), בו תוכלו לבלות כחצי יום מרתק בתוך אקווריום.

לחיי האהבה

את טיולנו נמשיך בהרי הדולומיטים המוגדרים כאתר חובה לכל מבקר בצפון איטליה. רכסי ההרים שמשתרעים בחלקו הצפון מזרחי של המגף מהווים נקודת משיכה לאוהבי הסקי בחורף ולחובבי הטרקים, טיולי האופנוענים ורוכבי האופניים בקיץ. מומלץ גם לטייל באזור במכונית משפחתית בין מעברי ההרים והעיירות הקטנות, לעצור לצילומי טבע מדהימים על שפת אגם קטן, ליד מפל או לאורך נהר גועש, הממחישים את עוצמתו של הטבע. 

דרומית לאגם גארדה, אליו משווקת חברת "נתור" מגוון חבילות נופש בעונת הקיץ הקרובה, ובמרחק של כחצי שעה נסיעה מזרחה על אוטוסטרדה A4, נגיע אל העיר הרומנטית ורונה, שהוקמה בתקופת האימפריה הרומית וזכתה לכינוי "רומי הקטנה". ורונה הינה העיר השנייה בגודלה בחבל ונטו האיטלקי, מקום הולדתו של הזוג המפורסם מן המחזה "רומיאו ויוליה" של שיקספיר. במשך השנים טיפחה ורונה את האתרים הקשורים לזוג האוהבים המיתולוגי ובמיוחד את ביתה של יוליה, הגזוזטרה המפורסמת ופסל מיוחד שהוקם לכבודה, אותם נוהגים לפקוד רומנטיקנים מכל העולם המאמינים כי נגיעה בפסל תביא להם אהבה נצחית. בסיור במרכזה של העיר כדאי לבקר גם בארנה, האמפיתאטרון הרומאי העתיק שמארח את פסטיבל האופרות הבינלאומי השנתי המתקיים בחודשי הקיץ.

אגב, לחובבי השופינג שביניכם, את ביתה של יוליה והארנה מחבר מדרחוב מציני (Via Mazzini), מרכז קניות שוקק חיים שלאורכו תוכלו למצוא את מיטב מותגי האופנה האיטלקית.

ואיך אפשר בלי יום בונציה האחת והיחידה, מלכת הים האדריאטי, עיר התעלות, הגונדולות, הקרנבלים, המסכות והנשפים. סיור בעיר יביא אותנו ראשית אל הגטו היהודי הראשון בעולם אליו מגיעים תיירים רבים, כדי להבין את ההיסטוריה הענפה של העיר, שהאוכלוסייה היהודית בה לקחה חלק חשוב ביותר עד למלחמת העולם השנייה. מכאן יש כמובן להמשיך לאורך התעלות והרחובות הססגוניים אל גשר הריאלטו המרהיב אשר משקיף אל התעלה הגדולה החוצה את העיר. בקצה התעלה הגדולה ניצבת כיכר סן מרקו, הכיכר הגדולה שבה מספר התיירים זהה למספר היונים ובה ממוקמים מבנים חשובים כבזיליקת סן מרקו, ארמון הדוג'ים, מגדל הפעמונים, מגדל השעונים ושני העמודים המפורסמים המעוטרים בפסלי האריות. שייט בגונדולה בתעלות העיר יהווה סיכום נפלא לטיול בעיר המיוחדת שיושבת על המים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: