אא

בשיא העונה: מחסור ברכבים להשכרה באירופה

בכירי ענף השכרות הרכב מדווחים על מחסור ברכבים להשכרה באירופה. אופיר דנאי: "יש מחסור משמעותי באירופה". בועז יעקובי: "זה המצב ואיתו צריך להתמודד". המסקנה: "מהרו להזמין". עופרה חדד: "מצוקה גדולה מבעבר". המסקנה: הזמינו מוקדם ככל האפשר"

|דנאי: "מוצר חדשני ומקיף"||||חדד: זינוק של  כ-25%.בהזמנות להשכרות רכב בחו"ל |דנאי: "מוצר חדשני ומקיף"||||חדד: זינוק של כ-25%.בהזמנות להשכרות רכב בחו"ל
האם ענף השכרות הרכב עומד בפני מחסור חמור מזה שנים? תחקיר 'פספורטניוז' מגלה כי לאחרונה, דווקא לקראת שיא עונת הקיץ והנסיעות שצפויה למשוך למעלה ממיליון ישראלים לחו"ל, קיים מחסור משמעותי בכלי רכב להשכרה באירופה, בדגש על דרום היבשת ומדינות כמו איטליה, ספרד, צרפת, יוון ואפילו גרמניה. גורמים בענף מציינים כי לאחר מספר שנים של יורו חזק מול הדולר, התהפך השנה הגלגל כשהתוצאה היא עלייה בתיירות האמריקאית באירופה ובמקביל עלייה גם בתיירות הפנים אירופאית. לכך יש להוסיף התחזקות באירופה של חברות הלואו קוסט אשר דוחפות את הלקוחות האירופאים לטוס ליעדים ולוותר על נסיעה ברכבם הפרטי. כל אלו לטענת אותם גורמים, הובילו לנסיקה בביקושים לרכבים שכורים ולמחסור במגוון כלי רכב. התוצאה לא נעימה עבור התיירים שנותרים בחלקם מאוכזבים, כתוצאה מכך שהרכבים אותם הם מעוניינים לשכור אינם פשוט אינם נמצאים במלאי. "כבר היום אזלו סוגים רבים של כלי רכב, החל במיניואנים, מכוניות גדולות, רכבים אוטומוטיים וכן של מכוניות מסוג סטיישן באזורים רבים", פורט מנכ"ל אופרן, אופיר דנאי, את משמעות מצוקת הרכבים הנוכחית. "אני מקווה שלא נגיע למצב בו נאלץ לסרב להרבה מאוד לקוחות שהמתינו לרגע האחרון", כשבמקביל חברות שיש להן עדיין מלאי, מזהות את המצב ומעלות מחירים באופן משמעותי. אני לא זוכר מצב כזה בחמש-שבע שנים האחרונות. המלאי פשוט אוזל. ההמלצה היחידה שאני יכול לתת ללקוחות כרגע היא פשוטה. אל תחכו - תזמינו". "יש מחסור כרגע בעיקר כמו בכל קיץ ברכבי ואנים של 7-9 מקומות", מוסיף להתייחס לסוגייה גם סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברת "שלמה סיקסט", בועז יעקובי. יעקובי הוסיף "קיים אמנם מספר לא קטן של לקוחות שמתמהמהים בהזמנת הרכב ומשאירים אותו לרגע האחרון ומופתעים לגלות שלא קל למצוא רכבים גדולים, בעיקר ביעדי המשפחות –באירופה. אין משהו שחריג מעונות קיץ אחרות אך זה המצב ואיתו צריך להתמודד". מי שמצדדת בדבריו של דנאי היא עופרה חדד, מנהלת תחום חו"ל בחברת אוויס, שמזהה גם היא מצוקה אמיתית. "אני נמצאת כבר 25 שנה בענף, אבל הקיץ הזה השוק מתנהל קצת שונה מבעבר. נראה שאנשים אמנם מזמינים הרבה זמן מראש, אבל למרות כל זאת נותרים מול מצוקה של מכוניות פנויות. מיני ואנים כמעט בלתי ניתנים להשגה למשל, כמו גם מכוניות משפחתיות גדולות. אני שומעת זאת גם מהקולגות שלי בחו"ל, שמתריעים על בעיה בעיקר מצד יבואניות הרכב שלא מספקות את המכוניות כפי שהתחייבו. המשמעות היא שהספונטניים ייאלצו להתחלק במכוניות פחות נוחות הקיץ". "כל קיץ אותו סיפור" מאידך, נשמעים בענף גם קולות אחרים שאינם רואים בעונת הקיץ הנוכחית שונה מקודמותיה. אחד מהם הוא עמוס מרטינז, מנהל מגזר השכרות רכב בהרץ ישראל, שמציין כי לדעתו "כל קיץ זה אותו סיפור וכך גם בכל העולם. כמו שבבתי מלון יש ביקושים גבוהים בעונות שיא, כך גם בענף השכרות הרכב. זה נכון שבנושא של מיני ואנים יש מחסור, אבל מעבר לכך אנחנו לא חווים שום דבר שונה ומשהו שלא הכרנו עד היום". נמי צוקר, מנהל השיווק והמכירות בחברת "אוטו יורופ", סיפר: "באופן מסורתי חודשים יולי-אוגוסט הם חודשים בעייתיים מבחינת זמינות של רכבים. דווקא כאן יש לנו יתרון עם יותר מספק אחד מכל מדינה. אנשים שזקוקים לרכב עבור 6-7 נפשות ולא הזמינו מראש, מוצאים את עצמם בבעיה, אבל מעבר לכך מדובר בעונת שיא רגילה כמו בשנים קודמות".  

דאגה למחסור משמעותי בכלי רכב להשכרה באירופה

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכבאופרןאופיר דנאי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: