אא

"אין מקום להפנות את כספי המיסים של אזרחי ישראל למימון חברות התעופה הישראליות"

אגף התקציבים באוצר, הודיע למשרד התחבורה, כי אין לו כוונה לפצות את חברות התעופה הישראליות בגלל מבצע 'צוק איתן'. לפי האוצר החברות הישראליות הרוויחו בגלל המבצע: "מכיוון שהחברות הישראליות היו היחידות שהמשיכו לפעול ללא כל הפסקה מובן כי "יתרון הביתיות" של החברות התחזק"

אגף התקציבים במשרד האוצר, דחה את בקשות חברות התעופה הישראליות, לקבל פיצוי בגלל מבצע 'צוק איתן', לפי האוצר, החברות הישראליות אף הרוויחו בגלל המבצע.

במכתב של אהוד אדירי, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, למנכ"ל משרד התחבורה,עוזי יצחקי לגבי השפעות מבצע 'צוק איתן' על פעילות חברות התעופה הישראליות: "אל על, ישראייר וארקיע לא רק שמספר הטסים בחברות הישראליות גדל משמעותית בשנת 2014, אלא גם נתח השוק של החברות הישראליות גדל ביחס לשאר חברות התעופה בשנה זו".

באוצר, אומנם מודים במכתב כי: "מבחינה מעמיקה יותר של הנתונים התפעוליים והכלכליים של חברות התעופה הישראליות, עולה כי למבצע 'צוק איתן' אכן ניכרה השפעה מסוימת על פעילות חברות התעופה הישראליות, כך למשל קיימים פערים בין תחזיות החברות לשנת 2014 לבין פעילות החברות בפועל", אך באוצר מאשימים את פתיחת השמים: "הרי גם לולא פרץ מבצע 'צוק איתן' ניתן היה לצפות כי נוכח התחרות הגוברת בענף התעופה בישראל תתפתח המגמה המתוארת, אשר מושפעת כידוע מגורמים רבים ומגוונים כמו מחירי דלק, שערי חליפין וכו'".

לפי מכתבו של סגן הממונה על התקציבים באוצר, חברות התעופה הישראליות הרוויחו מהמבצע. שימו לב להסבר: "מכיוון שחברות התעופה הישראליות היו היחידות שהמשיכו לפעול ללא כל הפסקה במהלך המבצע, מובן כי: "יתרון הביתיות" של חברות אלא התחזק והתחדד בעיני הנוסעים לישראל וממנה, ועל כן ניתן לצפות כי בטווח הבינוני והארוך, הדבר יתרום לכושר התחרותיות של החברות הישראליות".

סגן הממונה, מסכם בסוף מכתבו למנכ"ל משרד התחבורה, את ההחלטה שלא לפצות את חברות התעופה: "מכיוון שהפגיעה בחברות התעופה הישראליות אינה מובהקת, בוודאי ביחס למגזרים נוספים במשק אשר ייתכן ונפגעו כתוצאה ממבצע צוק איתן, עמדתנו כי אין מקום להפנות את כספי המיסים של אזרחי ישראל למימון חברות התעופה הישראליות. זאת על חשבון שירותים אחרים הניתנים לאזרחי המדינה. רובן ככולן של החברות הפועלות בישראל, כמו גם כל אזרחי המדינה, מושפעים בעקבות אירועים ביטחוניים, ועל כן מעבר לפיצוי בגין נזקי רכוש ישירים, אין מקום לפיצוי נוסף". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: