אא

מחאת העקבים נמשכת

ארגון נעמת הוציא בסוף השבוע מכתב טרום תביעה למנכ"ל אל על בדרישה לביטול ההנחיה שהובילה לפרוץ המחאה

| |

ארגון נעמת, שלח בסוף השבוע האחרון מכתב למנכ"ל חברת אל על, דוד מימון, בדרישה לבטל את ההנחיה אשר הובילה ל'מחאת העקבים', זאת בטרם יפנה הארגון לבית המשפט שיכריע בנושא.

"ההנחיה החדשה, על פניה, לא רק שאינה מחויבת מאופי או מהות התפקיד, אלא שכל מהותה, לכאורה, התייחסות מגדרית המקבעת סטריאוטיפיים מיושנים לפיהם אישה 'ייצוגית' חייבת 'לצעוד על עקבים' ", נכתב בפניה עליה חתומה עו"ד גלי עציון המשמשת כיועצת המשפטית של הארגון. "חמור מכך, מדובר לכאורה בהרעה ופגיעה בתנאי עבודתן של דיילות אוויר תוך העדפה של שיקולים מגדריים מפלים על פני היבטים בטיחותיים ובריאותיים של עבודת הדיילות. מכאן, שמדובר לכאורה בהנחיה המפלה דיילות שהן נשים, רק בשל מין, ועומדת לפיכך בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה ובכלל", נכתב.

המכתב הסתיים בדרישה ברורה לביטול ההנחיה: "אנו חוזרות על דרישתנו כי אל על, תבטל את ההנחיה החדשה, יצוין כי במידה והנוהל לא יבוטל, נעמת שומרת על זכותה לפעול בכל דרך, לרבות פניה לערכאות".

יו"ר ארגון נעמת גליה וולוך: "לצערנו ניכר כי מנכ"ל חברת אל על ממשיך בהתעקשותו הלא ברורה על ההנחיה המקוממת שהביאה למחאת הדיילות. אני ממשיכה לקבל מדי יום פניות רבות של דיילות המבקשות שנמשיך ונפעל למען הפסקת הפגיעה בהן, ולכן הוחלט בשיתוף הצוות המשפטי של הארגון להוציא מכתב התראה למנכ"ל החברה, בטרם נפנה לערכאות משפטיות. כולי תקווה כי ההנחיה האבסורדית תבוטל באופן מיידי שכן במידה ולא, אנו ערוכות להוכיח את צדקתנו בבית המשפט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: