אא

שנה לצוק איתן: אופטימיות זהירה בענף התיירות

לאחר הנזק שנגרם לענף התיירות אשתקד, מביעים בכירי הענף אופטימיות להמשך עונת הנסיעות. אייל קשדן: "מזהים מגמת התאוששות", אפרים קרמר: "רק שהשקט יישמר", דני שמעוני :"ישנה עליה בהזמנות", ראובן אלקס:"עדיין רחוק מאוד ממה שהיה", שי אסיה:"ענף המלונאות עדיין מלקק את הפצעים"

|||| ||||
מדינת ישראל מציינת שנה מאז נפתחה מלחמת "צוק איתן" בדרום הארץ.  אלפי רקטות ששוגרו משטחי רצועת עזה, 67 חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים הרוגים וכמעט חצי מדינה שנאלצה לחוות על בשרה את רעש האזעקות. כל אלו כמובן לא הוסיפו לתעשיית התיירות שנפגעה באופן קשה ביותר. שנה אחרי 'פספורטניוז' בדק עם כמה מבכירי הענף, כיצד מתמודד הענף המשבר שפקד את התעשייה אשתקד והאם השקט היחסי מאז הקיץ שעבר מסייע למגמת ההתאוששות. "שנת 2015 עומדת עדיין בסימן שאלה, אבל כוללת בתוכה גם ראיה אופטימית", מבהיר אייל קשדן, מנכ"ל 'השטיח המעופף'. "צריך לזכור שבשנת 2014 חברות הנסיעות והסיטונאים עבדו מצוין עד ה-10 ביולי, אולם מרגע שהמצב בדרום החל להידרדר, הגיעו גם הביטולים ונאלצנו להתמודד עם מציאות לא פשוטה". חרף הקשיים, קשדן מספר כי שנה לאחר 'צוק איתן' בהחלט ניתן לחוש במגמת שיפור, לפחות בכל הקשור לתנועת תיירים ישראלים החוצה ליעדי נופש בחו"ל. "לאט לאט, אחרי הריב המתוקשר עם טורקיה, הישראלים שבים לנפוש בקלאבים והנופשונים באנטליה ובמקומות נוספים. גם באיי יוון, אנו רואים למרות הפרסומים בתקשורת שלא כצעקתה. על אף המשבר הכלכלי, אנשים חוזרים משם מרוצים. יחד אליהם, היעדים המרכזיים באירופה ממשיכים להיות ספרד, איטליה, כשגם בורגס וורנה בבולגריה צוברות תאוצה. אנחנו בגדול מקווים שמחירי הדלק ימשיכו לרדת, כדי שנוכל להמשיך במגמת ההתאוששות. יותר מהכול אני מאחל לכולנו שנזכה לשקט, שקט ושוב שקט". גם אפרים קרמר, מנכ"ל 'אשת טורס' בוחר לשדר אופטימיות ומציין כי "הקיץ הולך בסדר גמור. הישראלים נהנים מדולר נמוך, יורו סביר ועודף של טיסות למגוון יעדים באירופה. אמנם אין גדולות ונצורות באופן כללי באשר לענף התיירות, אבל אין ספק שזוהי שנה טובה יותר". בענף השכרות הרכב, תחום שנפגע אף הוא ב'צוק איתן', מזהים בשנה שחלפה כהזדמנות להחזיר את המצב לקדמותו, זאת בכפוף כמובן להמשך הרגיעה הביטחונית. "אין ספק שהרגיעה בשנה החולפת הובילה לכך שההזמנות הרבה יותר גבוהות", מבהיר דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ישראל. "הרגיעה הזו הובילה לקצב הזמנות טוב, ולגידול גם בכניסה של תיירים לארץ וגם של הרבה מאוד תיירים ישראלים שנוסעים לחו"ל. אנחנו בענף השכרות הרכב מרגישים שקיימת עלייה בהזמנות, הן מצד ישראלים והן מצד תיירים זרים. כפי שאני רואה את הדברים, זוהי ההוכחה הטובה ביותר לאופטימיות". דורון חדד, מנכ"ל חברת 'למון גורו' העוסקת בתיירות יוקרה, מצביע מבחינתו על מגמה חיובית באשר לתנועת הישראלים החוצה, כשנה לאחר פרוץ המלחמה. "אנחנו מרגישים שהקיץ הזה הרבה יותר פעיל מן הסתם מהקיץ שקדם לו", הוא אומר. בכל חבילות היוקרה שלנו, אנחנו שמים לב לביקושים ערים. הקהל הישראלי מעוניין לנפוש ומצביע ברגליים. לנו נותר לקוות רק שהמגמה הזו תישמר".

אייל קשדן, מנכ"ל 'השטיח המעופף': מאחל לכולנו שקט, שקט ושוב שקט"

"יש מגמה של שיפור - אבל זה עדיין רחוק ממה שהיה" מי שחשים על בשרם, אולי יותר מכולם את הפגיעה התיירותית במדינת ישראל מאז 'צוק איתן' הם קברניטי ענף המלונאות, שנאלצו להתמודד עם שורה של ביטולים במהלך 2015, קושי בשיווק המדינה כיעד תיירות אטרקטיבי והיעדר קבלת היקף הפיצוי מהמדינה, במסגרת המתווה עליו סוכם לאחר סיום המבצע. "שנה אחרי צוק איתן, וענף התיירות עדיין לא הצליח להתאושש, זה אפילו רחוק מכך", אומר ראובן אלקס, מנכ"ל רשת מלונות 'פתאל'. "העדות הטובה ביותר לסיטואציה שאנחנו נמצאים בה הגיעה בחודש יוני האחרון עם ירידה של כ-20% בכמות התיירות הזרה לישראל. אוסיף לכך את המצב הכלכלי הלא פשוט ברוסיה שפגע בנו, אבל למרות הכול אנחנו משתדלים לעשות הכול על מנת לספק את המוצרים הטובים ביותר. כולי תקווה ואמונה כי המחצית השנייה של 2015 שהתחילה זה עתה תוביל לסימני התאוששות. קצת לפני 'צוק איתן' פתחנו מלון באשקלון, ולאחריו מלון נוסף באשדוד. אנחנו כרשת מאמינים בדרום ובפוטנציאל התיירותי הגלום בה. ככלל, אי אפשר להתעלם ממגמה של שיפור מאז הקיץ שעבר, אבל בפועל זה עדיין רחוק מאוד ממה שהיה". 
שי אסיה, משנה למנכ"ל רשת מלונות 'קראון פלזה' מוסיף כי "ענף המלונאות הישראלי כולו עדיין מלקק את הפצעים מאירועי 'צוק איתן'. אנו חווים וחשים על בשרנו את האפקט השלילי שנגרם בהיקפי הזמנות התיירות הנכנסת לארץ. למרות הכול, אנחנו משדרים עסקים כרגיל וממשיכים לפעול במרץ, לשווק ולמכור את מדינת ישראל כיעד תיירות מושך ואטרקטיבי, וכך גם נמשיך לעשות".
ענף המלונאות: "עדיין מלקקים את הפצעים מאירועי 'צוק איתן'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותאשת טורסאפרים קרמר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: