אא

יו"ר יאט"א קורא לאובמה לתת עדיפות לתעשיית התעופה

בנאום בפני מועדון כנפיים בניו יורק מבקש ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר יאט"א, מממשל אובמה להקצות 4 מיליארד דולר להפעלת תוכנית שתספק 77 אלף משרות. "שינוי משמעותי בגישה של הממשלה לבטיחות, סביבה וחופש מסחרי יבטיחו שהתעופה תמלא את תפקידה כזרז כלכלי", אמר ביסיניאני.

Shutterstock Shutterstock
ארגון יאט"א קורא לממשל אובמה החדש לתת עדיפות לענף התעופה כזרז שימריץ את הכלכלה האמריקנית. "השקעות חכמות – לא כדי למנוע קריסה – בתעבורה אווירית תשתלם עם מקומות עבודה ותמריץ תעשיות אחרות", אמר ג'ובני ביסיניאני, יו"ר יאט"א.

בנאומו בפני מועדון כנפיים בניו יורק קרא ביסיניאני לממשל אובמה להשקיע לא רק בשדות תעופה ולהקצות 4 מיליארד דולר להפעלת תוכנית שתספק 77 אלף משרות. ביסינאני אומר כי "מערכת ניהול התעבורה האווירית בארה"ב זקוקה נואשות לשדרוג. חברות תעופה ושדות תעופה לא יכולות להיות זרז כלכלי יעיל אם אנחנו פועלים בפקק תנועה".

יאט"א גם קוראת לממשל אובמה לנקוט שינויים רחבים במדיניות בתחומי הבטיחות, סביבה וחופש מסחרי:

בטחון: שיפורים בביטחון מאז 11 בספטמבר 2001 מסתכמים ב- 5.9 מיליארד דולר בשנה. אך ביסיניאני לא בטוח לגבי יעילות הפעולות הננקטות. "אנחנו צריכים מערכת מבוססת איום, ניהול סיכונים וייעול עלויות עם הכרה הדדית בסטנדרטים. עקרונות בטיחות חייבות להיות חלק ממבנה תאגידי של כל השחקנים בתעשייה וממשלות חייבות להציג ערך לכל דולר שהיא משקיעה", אומר ביסיניאני.

סביבה: ביסיניאני משבח את כוונת ממשל אובאמה להיות מובילה בהתייחסות לשינויי אקלים ודוחק בנשיא לתמוך במאמצי התעופה הבינלאומיים להכיל ולהקטין את 2% פליטת הפחמן של התעופה. תעשיית התעופה מאוחדת מאחורי אסטרטגיית ארבעת עמודי התווך של יאט"א של השקעות טכנולוגיות, תשתית יעילה, פעולות יעילות ומדדים כלכליים חיוביים. האסטרטגיה מספקת תוצאות. מאז שנת 2004, 59 מיליון טונות של פחמן דו חמצני נחסכו והשנה עקבות הפחמן של התעופה יתכווצו. "אנחנו צריכים הנהגה ממשלתית עם חזון כלל עולמי. ממשלות חייבות להמריץ את הכלכלה עם השקעות ירוקות כמו פיתוח דלק ביולוגי ותמריצי מיסים להזמנות מטוסים חדשים ועליהם להשאר נאמנים לחזון של קיוטו שהסמיך את ארגון התעופה האזרחי העולמי ICAO לטפל בפליטת התעופה הבינלאומית", אמר ביסיניאני.

חופש מסחרי: "30 שנה אחרי שארה"ב התחילה בהסרת הפיקוח הציבורי ע"י הנשיא קרטר, העבודה עדיין לא הושלמה", אומר ביסיניאני. "שווקים בינלאומיים נשארו סגורים עד שממשלות התדיינו בפתיחתם, והגבלות על בעלות זרה עדיין מגבילות גישה של הון בינלאומי ומונעת גיבוש חוצה גבולות. מה שעבד בשנת 1940 הורג את התעשייה היום. כדי לצלוח את המשברים בלי למנוע קריסת חברות תעופה לא יכולות להיות עם יד אחת קשורה מאחורי הגב עם הגבלות מיושנות על בעלות. מדוע ארה"ב מגבילה את הבעלות על חברות התעופה שלה ל- 25%, למעשה מגבילה את האפשרות של הון בינלאומי להציע לתעופה האמריקנית עבודות? לנוסעים לא משנה מי הבעלים של חברות התעופה, כל עוד זה בטוח ומספק שירות יעיל. ע"פ סדר היום של יאט"א מפסגת החופש באוקטובר שעבר, אנחנו עובדים עם 14 ממשלות והמשלחת האירופית על הצהרה רב צדדית של עקרונות מדיניות. אני מקווה שבתקופת הכהונה המוקדמת של הנשיא אובמה נוכל לשנות את מבנה התעופה, לא כהצלה, אלא עם חופש מסחרי שיתן ערך למשקיעים ויספק עבודות בענף התעופה", אמר ביסיניאני.

"העדיפות של ממשלה היא ליצור עבודות ולהבריא את הכלכלה. בארה"ב התעופה מציעה 10.2 מקומות עבודה 1.1 טריליון דולר בפעילות כלכלית. שינוי משמעותי בגישה של הממשלה לבטיחות, סביבה וחופש מסחרי יבטיחו שהתעופה תמלא את תפקידה כזרז כלכלי", אמר ביסיניאני.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: