אא

תפוסת החדרים במלונות בינואר הסתכמה ב- 44% בלבד

ירידה של 18% בלינות התיירים במלונות, היפוך מגמה כתוצאה ממבצע עופרת יצוקה והמשבר הכלכלי. כך עולה מנתונים שפרסמה התאחדות המלונות בישראל.

Shutterstock Shutterstock
מנתונים, שמפרסמת היום המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל, עולה כי בינואר 2009 התהפכה מגמת הגידול בלינות התיירים , והפכה למגמת ירידה, עקב המשבר הכלכלי ומבצע "עופרת יצוקה".

במלונות בטווח 40 ק"מ מרצועת עזה , לא שהו כלל אורחים בינואר, למעט צוותי תקשורת ואנשי ביטחון.

לינות התיירים: בינואר נרשמו כ- 542 אלף לינות - ירידה של 18% בהשוואה לינואר 2008. הירידות החריפות ביותר , היו: בהרצליה – ירידה של 51% , בחיפה – ירידה של 42% ובת"א – ירידה של 34% . ירידות חלו גם בבתי הארחה בקיבוצים: ירידה של 28% , בירושלים: ירידה של 19% ובאילת: ירידה של 4% .

בטבריה לא חל שינוי בלינות התיירים, אשר הסתכמו ב- 34 אלף, ועליות בהשוואה לינואר 2008 היו: בנצרת – עלייה של 132% , בנתניה – עלייה של 5% ובים המלח – עלייה של 1% .

מספר לינות הישראלים עמד על כ- 621 אלף, ירידה של 3% בהשוואה לינואר 2008. כ- 38% מסך לינות הישראלים היו באילת – עלייה של 1% ביחס לינואר אשתקד. כ- 19% מסך לינות הישראלים היו בים המלח , ירידה של 9% ביחס לינואר 2008.

הירידה הדרמטית ביותר בלינות הישראלים הייתה בנצרת: 61% ירידה . ירידות היו גם בקיבוצים – ירידה של 17% ובירושלים – ירידה של 8% .

עליות בלינות הישראלים נרשמו: בהרצליה – עלייה של 47% בנתניה – עלייה של 27% , בטבריה – עלייה של 22% , בת"א – עלייה של 10% ובחיפה – עלייה של 3% .

סה"כ נרשמו בחודש ינואר כ- 1.16 מיליון לינות במלונות - ירידה של 10% ביחס לינואר 2008.

תפוסת החדרים הארצית הסתכמה בכ-44% בלבד – ירידה של 17%! בהשוואה לתפוסה בינואר 2008. תפוסת החדרים הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח: כ- 58% . בירושלים נרשמה תפוסה של כ- 48% , בת"א נרשמה תפוסה של כ- 47% . בנתניה נרשמה תפוסה של 45%, באילת, טבריה, חיפה ונצרת – נרשמה תפוסה של 43%, בהרצלייה תפוסה של 39% ובקיבוצים – תפוסה של 37%.

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "בניגוד לכלל ענפי המשק, אשר נכנסו למיתון כבר במחצית 2008, הצליחה תעשיית התיירות לשמור על מגמת הצמיחה עד לסוף שנת 2008. אולם, ללא ספק, המלחמה היא הגורם המאיץ, שהביא לשינוי המגמה. למרבה הצער, המגמה השלילית בתיירות תימשך גם בפברואר 2009 ובחודשים שלאחר מכן. לנו אסור להשלים עם התמשכות הירידה בביקושים לישראל. המדינה יכולה לסייע לתיירנים לשנות את המגמה, לו תחליט לעשות כן. נדרש כאן קמפיין שיווקי אגרסיבי במדינות היעד מהן מגיעים תיירים לארץ".

לדבריו, "אמנם משרד התיירות השיק בימים אלו קמפיין שיווקי אך אין בו די. עלינו לקיים קמפיין אפקטיבי ורציף עד סוף השנה. התאחדות המלונות בישראל דורשת מממשלת ישראל, להעמיד ללא דיחוי, תקציב שיווק מיוחד של 150 מליון ₪, מעבר לתקציב השיווק הרגיל שיש למשרד התיירות לשם ביצוע מהלך זה. אל לנו לחזור על הטעויות, שנעשו, בטיפול במשבר אוקטובר 2000, שגרמו למדינה נזק כבד, אשר תוקן רק אחרי 8 שנים ! הפרדוקס הוא שלמשרד התיירות יש תוכנית שיווק ראויה וזמינה שניתן להפעיל לאלתר, ולכן יש להעמיד לרשותו את התקציב הנדרש. בימים אלה, כאשר המשק כולו נערך לטיפול באבטלה הגואה, יכולה תעשיית התיירות להוות שוב מנוע צמיחה ותעסוקה מהיר ביותר, ובעיקר לפריפריה מוכת האבטלה. אל לנו להוסיף גם את תעשיית התיירות ליתר חלקי המשק הנפגעים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: