אא

7 אתרי חובה שאף מסע לפרו לא יהיה מושלם ללא ביקור בהם

יערות גשם, קווים מוטבעים על הקרקע, אתרים ארכיאולגיים, איים צפים, ערים עתיקות, דרכים מרתקות וטרקים להרפתקנים – אלה ועוד הרבה יותר יש לפרו להציע למטיילים. הכתבה המלאה במוסף דרום אמריקה של פספורט

|מאצ'ו פיצ'ו. || |מאצ'ו פיצ'ו. ||

פרו היא המדינה השלישית בגודלה בדרום אמריקה והרביעית באמריקה הלטינית. טיול בפרו כמוהו כהרפתקה מפתיעה. כדאי להקדיש לו לפחות שלושה שבועות. אנו מביאים טעימה, רק כדי לעורר את התיאבון. הכתבה המלאה במוסף דרום אמריקה של פספורט.

קווי נסקה -  מלימה לנסקה הנסיעה אורכת כשבע שעות באוטובוס. כאן התקיימה עד שנת 800 תרבות הנסקה. אין הרבה מה לעשות בעיירה, אבל בקרבתה נמצאים קווי נסקה, אחת האטרקציות המדהימות של פרו, שעד היום נותרה תעלומה. המישורים הצחיחים מסביב לנסקה שימשו את התושבים כ"כן ציור", ובאדמה חרוטים קווים ומסלולים ארוכים. ממעוף הציפור הם נראים כציורי ענק של צורות גיאומטריות או ציורים של בעלי חיים ובעלי כנף. הציורים, שנתגלו ב-1926, וצוירו כנראה על ידי כך שהשכבה העליונה של האבנים הוולקניות הכהות  הוזזה וכך נחשפה את האדמה הבהירה.

 קווי נסקה ממעוף הציפור

ארקיפה - העיר שהוקמה ב-1540 היא מן היפות בפרו. רעידות אדמה הרסו את המבנים העתיקים ומשך השנים נבנו אחרים במקומם. ארקיפה מכונה Ciudad Blanca , העיר הלבנה, בשל אבן הגעש הבהירה בה השתמשו בחלק מהמבנים. יש בעיר שפע מלונות ומסעדות והנוף מרהיב, ומעל כולם הר הגעש אל מיסטי המתנשא לגובה של  5,822 מטר.

אין להחמיץ ביקור במנזר סנטה קטלינה (שהוקם ב-1579 והורחב במאה ה-17). במבנה הקולוניאלי כנסיות אחדות, קפלות וכיכרות, התגוררו בו כ-500 נזירות בעבר, והיום הוא פתוח למבקרים. בכיכר המרכזית, Armas , בית העירייה, הקתדראלה העתיקה והכנסייה La Compania .

 ציורים במנזר סנטה קטלינה בארקיפה

פונו, אגם טיטיקקה עם האיים הצפים והאי טקילה – הנסיעה לפונו (Puno)  נמשכת כשבע שעות. אגם טיטיקקה הוא האגם הגדול בפרו, והוא גם האגם הגבוה בעולם, שניתן לשוט בו. על פי המסורת זה מקום הולדתו של מלך האינקה הראשון. פרסומו של טיטיקקה בזכות האיים הצפים, איי האורוס (Uros)  האנשים המתגוררים באיים הם בני תערובת מצאצאי אורוס, אימארה ואינקה, שכל חייהם סובבים סביב צמח ה- Tototra ממנו נבנים האיים והבתים.

 

 אגם טיטיקקה - האגם הגדול בפרו

דרך האינקה ומאצ'ו פיצ'ו-  שיאו של הטיול בפרו ללא ספק הוא המסלול בדרך האינקה וביקור במאצ'ו פיצ'ו, אתר ארכיאולוגי מרהיב, בגובה של 2,350 מטר בהרי האנדים, שנבנה במאה ה-15. זוהי הבירה האבודה של אימפריית האינקה, שהתגלתה בשנת 1911 על ידי ההיסטוריון היראם בינגאם. דרך האינקה, אליה מגיעים ברכבת מהעיר קוסקו, כוללת מספר אתרים: המקדש הראשי Intihuantana  בו נמצא פסל, שבעבר שימש כשעון סולארי וכמזבח. מעל מתנשא הר תלול Huayna Picchu  עם תצפית יפיפייה. מסלול ההליכה, שאורכו כ-40 קילומטר ונמשך ארבעה ימים, עובר בכבישי האינקה ואתרים עתיקים נוספים, חוצה יערות גשם, הרים מושלגים, מפלים ונחלים. ביום האחרון, הרביעי, מגיעים עם הזריחה למאצ'ו פיצ'ו. בימי המסע לנים בקמפינג,  וצריכים לבוא מצוידים היטב. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםפרו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: