אא

מבייג'ינג' באהבה: 10 עובדות על 'העיר האסורה'

10 דברים על בייג'ינג שכדאי למבקרים בה לדעת וגם מעט מידע שימושי על הכרך הסיני - מהגדולים בעולם. לגזור ולשמור

||| |||

גלו את 10 העובדות על 'העיר האסורה'

  1. בייג'ינג', בירת הרפובליקה העממית של סין נמצאת בחלק הצפונישל המדינה )הפירוש המילולי של שמה הוא "בירה צפונית") והיא אחת מהערים הגדולות בעולם שאוכלוסייתה כוללת למעלה מ- 19.6 מיליון תושבים.
     
  2. בייג'ינג משמשת כמרכז מסחרי, פוליטי, תרבותי ומנהלי של סין. רוב החברות הממשלתיות הגדולות מנהלות בה את פעילותן והיא מהווה גם מרכז עיקרי לכבישים הארציים המהירים.
     
  3.  מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת ושנות ה-2000 עברה בייג'ינג תהליכי פיתוח מואצים ושכונות ישנות רבות ("חוטונגים")  פונו ובמקומן נבנו גורדי שחקים ואזורי מסחר מודרניים. בשנת 2008, שנה בה התקיימה אולימפיאדת בייג'ינג, הגיע הפיתוח לשיאו. 
     
  4. בייג'ינג מחולקת לשני חלקים לא שווים בגודלם: העיר הטטארית (הפנימית) המכילה בתוכה את העיר העתיקה והעיר החיצונית שבה ניתן למצוא את הכפרים והרים שנבלעו על ידי בייג'ינג המתרחבת. כיכר טיין אן מן הידועה היא מרכזה של העיר וניצבת ממול לעיר האסורה (מרכז השלטון הקיסרי). מסביב כיכר, במעגלים גדלים והולכים, מוקפת העיר בכבישי טבעת, שאורכו של הקצר בהם הוא 43 ק"מ.
     
  5. ארגון אונסק"ו הכריז על שלושה אתרים בבייג'ינג כאתרי מורשת עולמים  העיר האסורה (אזור הארמונות הקיסריים של שושלות מינג וצ'ינג), ארמון הקיץ והגן הקיסרי ומקדש השמיים. בקרבת העיר מצויים גם מספר קטעים של החומה הסינית (המוכרים שבהם הם מבאדאלינג, שינשאלינג, סימאטאי ומוטיאניו). 

    הארמונות הקיסריים של שושלות מינג וצ'ינג
     
  6. דווקא הקיץ היא העונה הגשומה בבייג'ינג, למרות שהיא גם החמה ביותר בה הטמפרטורה נוחה ומגיעה עד ל-28 מעלות צלזיוס בממוצע. בחורף, העונה היבשה בבייג'ינג', יורדות הטמפרטורות עד ל- 4 מעלות מתחת לאפס. לעיתים יש בעיר סופות חול שמקורן במדבריות המקיפות אותה מצפון ומצפון מערב. כאמור, בחורף קר מאוד ובקיץ חם ולח. התקופות המומלצות לביקור מבחינת מזג האוויר הן אפריל-מאי וספטמבר-אוקטובר.
     
  7. זיהום האוויר הוא אחת הבעיות החמורות בבייג'ינג, כמו גם בחלקיה האחרים של סין. הזיהום ביום ממוצע גבוה פי חמישה מהמותר על פי התקן של ארגון הבריאות העולמי. בתקופת ההכנות לאולימפיאדה ניסו להקטין  את שיעור הזיהום והושקעו יותר מ-17 מילארד דולר כדי להשיג זאת. מפעלים מזהמים נסגרו, חוקקו חוקים שהגבילו תנועה של כלי רכב בעיר, נפתחו קוים חדשים ברכבת התחתית ומחיר הנסיעה בהם הוזל כדי להגביר את השימוש בהם.
     
  8. נמל התעופה הבינלאומי של בייג'ינג מרוחק כ-25 קילומטר ממרכז העיר והוא נחשב לשני בגודלו בתנועת נוסעים בעולם. זהו שדה גדול, חדש ומשוכלל, ובו שני טרמינלים. בשדה מוצעים שפע של בתי קפה וחנויות פטורות ממכס. צריך לקחת בחשבון כי בעת יציאה מסין יש לשלם בשדה התעופה מס של 90 יואן לטיסות בינלאומיות ו-50 יואן לטיסות פנים. 



                                     נמל התעופה הבינלאומי של בייג'ינג

     
  9. הקהילה היהודית בבייגי'נג מונה כ-1,000 איש המתגוררים בעיר בעיקר בשל סיבות עסקיות, שליחות דיפלומטית או לימודים אקדמיים. מרכז חב"ד בבייג'ינג הוא מבנה חדש ומפואר בן ארבע קומות הכולל בתוכו מקווה, גן ילדים, מטבח כשר ומשרדים. בבייג'ינג יש גם קהילה רפורמית המקיימת ארוחות שבת, פגישות והרצאות.
     
  10. הרכבת התחתית היא הדרך המהירה ביותר להתנייד בתוך בייג'ינג'. נוסף למהירות וליעילות, היא גם נקייה ונוחה לשימוש. אפשרות סבירה נוספת היא מוניות. לא תיתקלו בשום קושי לעצור מונית ברחובות בייג'ינג, אבל אתם עלולים להתקשות לתקשר באנגלית עם הנהג. למי שאינו דובר סינית כדאי לקחת איתו מפה, או לדאוג שמישהו יכתוב את היעד באותיות סיניות.אופציה נחמדה אחרת היא רכיבה על אופניים. זוהי דרך נעימה מאוד לטייל בעיר.

 

המלצה מיוחדת: שוק המשי

שוק המשי (Silk Street Market) הוא אטרקציה תיירותית פופולרית כמעט כמו העיר האסורה. התיירים גודשים את השוק הזה בקצב מדהים של 20 אלף ביום, וכמעט 60 אלף בכל יום בסוף השבוע. 7 הקומות אותן מציע השוק מפוצצות בדוכני בגדים, בדים, תכשיטים, נעליים, מצעים, מזכרות, אלקטרוניקה ועוד. כמובן שכמו בכל שוק, תמצאו גם כאן את כל מגוון המוצרים – המזויפים.

כתובת: 8 Xiushui Dongjie, Jianguomenwai Dajie, Chaoyang, מטרו: Yong'anli פתוח: כל יום 21:00-9:00

  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםסין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: