אא

חברות התעופה: אסור לזלזל באירופאים הם יכולים להוריד לנו את דרגת הבטיחות

בקרב חברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע לא מזלזלים באזהרות מפני הגבלת פעילותן באירופה ע"י ועדת הבטיחות האירופאית EASA. הורדת דירוג הבטיחות של התעופה הישראלית באירופה פירושה הגבלת המראות ונחיתות באירופה והעלאת תעריפי הביטוח.

Shutterstock Shutterstock
בקרב חברות התעופה הישראליות יש דאגה וזעם על משרד התחבורה, לאחר שוועדת הבטיחות האירופאית של EASA שלחה אליהן מכתבים והזהירה אותן כי דרוג הבטיחות שלהן עלול לרדת.

במכתב ששלחה יאט"א אל חברות התעופה ואשר הוגדר כ'סודי ביותר' ולא לפרסום, הן התבקשו לתקן ליקויי בטיחות שהתגלו כדי שלא יאלצו להוריד להן את דירוג הבטיחות. כזכור לא מכבר הורד דירוג הבטיחות של התעופה הישראלית בארצות הברית.

אם האירופאים יורידו את דירוג הבטיחות של התעופה הישראלית, פירושו של דבר, הגבלה ואף איסור של נחיתות והמראות ממקומות שונים באירופה והעלאת תעריפי הביטוח שפירושם ייקור כרטיסי הטיסה.

חברות התעופה הישראליות כועסות על כך שמשרד התחבורה לא עשה כלום במשך שנים רבות לתיקון הלקויים השונים. הדרישות של האירופאים הן ברמת תיקון ליקויים כלליים הקשורים לשדות התעופה, לבטיחות באופן כללי, ולא לחברות התעופה הישראליות באופן עצמאי. אחד ממנכ"לי חברות התעופה אמר היום ל'פספורטניוז: "אסור לזלזל באירופאים הם יכולים להוריד לנו את דרגת הבטיחות. יש ליקויים שלא קשורים אלינו וצריך לתת לגיורא רום, ראש רשות התעופה האזרחית, לעשות את העבודה". גורם בכיר אחר בחברות התעופה אמר היום: "זה פשע מה שקורה. הגיע הזמן שמשרד התחבורה ישלם על כל המחדלים של שנים".

גורמים בישראייר מציינים כי רק בשבוע האחרון, אחד ממטוסי החברה עבר בדיקת פתע באירופה ע"י גורמי הבטיחות האירופאים וזכה בציון לשבח. גם בחברת ארקיע מציינים גורמים כי רמת הבטיחות המוקפדת והנשמרת בחברה היא מהגבוהות ביותר. באל על לא רצו להגיב באופן רשמי, אך ידוע בכל העולם כי אל על מקפידה על רמת הבטיחות הגבוהה ביותר מצידה, וכי הדבר לא נוגע בה באופן ישיר. גם כאשר הורדה רמת הבטיחות ע"י האמריקאים זה לא נבע מליקויים בקרב החברות אלא מרמת הבטיחות בנמל התעופה בן גוריון ובנהלים שלא שונו במשך שנים רבות.

כולם סומכים ידיהם על גיורא רום, ראש רשות התעופה האזרחית, שאינו מתרגש מהתלונה, וסבור באופן עקרוני, כי האיום האירופאי לא יתממש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: