אא

לנהנתנים בלבד: נופש שכולו חוויה בדרום תאילנד

הצטרפו למסע שכולו עונג בפוקט. חופים טרופיים הנראים כמו מתוך גלויה, זני בעלי חיים ייחודיים ושפע פעילויות ייחודיות הם רק חלק ממה שיחכה לכם ביעד הקסום

| |

אקזוטיקה בשילוב ים בצבע טורקיז וחופש הרחק מעבר לים היא התשובה לאלפי תיירים, מטיילים ומבקרים הפוקדים את תאילנד מזה שנים. המגמה כבר ברורה לכל מי שחווה את נפלאותיה של ארץ מדהימה זו המשלבת בין אתרים מיוחדים, איים וחופים טרופיים, מרכזי נופש ימיים וכמובן בתי מלון וריזורטים מפנקים שרק עושים חשק לעוד.

הפעם בחרנו להתמקד באזור הדרומי של תאילנד, אליו משווקת חברת מילניום טיולים מאורגנים, אשר נותר נבדל תרבותית מאזוריה האחרים של הממלכה. תולדותיו של חצי האי הדרומי קשורות לתרבויות שהתפתחו באינדונזיה הקדומה ובאזור המלאהי. ההשפעות של התרבות המלזית-אינדונזית ניכרות גם כיום בחלוקה האתנית, בדת, באמנות ובשפת התאילנדיים הדרומיים. אלו מדברים בשפה שונה, בונים את בתיהם אחרת וכן מתלבשים באופן אחר מאשר התאילנדים החיים בצפון.

אולם בכל הקשור לתיירות, אין ספק כי הבשורה מגיעה מן הדרום המציג לראווה את אחד מאתרי הנופש המפורסמים של תאילנד - האי פוקט (Phuket) המשתרע לאורך חופיו של ים אנדמן, שלוחתו של האוקיינוס ההודי ומצוי כ-900 קילומטרים דרומית לבנגקוק. האי המכונה גם בתור 'פנינת הדרום' נחשב גם למחוז העשיר במדינה הניזון מתיירות כמקור הכנסתו העיקרי ומציע כל מה שצריך עבור חופשה בלתי נשכחת.

מגמות הפיתוח של האי הידוע בזכות נופים טרופיים, חופים בעלי חולות לבנים ורקע של גבעות וצמחייה עבותה, הושפעו במשך השנים נוכח העובדה שהוא מחובר ליבשת המרכזית באמצעות גשר. מסיבה זו פוקדים את האי הרבה יותר כלי רכב מאשר בכל אי אחר במדינה. ככלל, היתרון הבולט של פוקט, לדעת רבים, מצוי בהלימה בין גודלו (810 קמ"ר) לאפשרויות הנופש והשלווה המצויות בו. על אף הפיתוח הניכר ומסות התיירים המבקרים בו מדי שנה, עדיין ניתן למצוא במחוזותיו מקומות בהם ניתן  'להיעלם' ולהתבודד מרעש היומיום. כך למשל תמצאו בין היתר באי חופים בתוליים כמו חוף הלגונה, או חופי 'קאטה' (KATA)  הגדול והקטן בדרום האי, שם נמצאת גם נקודת השקיעה.

PANG-NGA - אי סמוך לפוקט

בפוקט מומלץ לסייר בין כפרי הדייגים, בהם מגדלים פנינים מתורבתות, או חולבים עצי גומי. אם ישחק עבורכם המזל, תחזינה עיניכם אפילו בתאו מים (בופאלו) הרועים באתרים שאף הופכים לעיתים למגרשי גולף מרהיבים. לעומת זאת, אזורי חוף אחרים, כמו חופי פטונג (Patong) הינם מסחריים ותיירותיים לגמרי. מומלץ להקיף את האי ברכב או ג'יפ שכור, לעצור בחופים שקטים ולטבול במימיהם וכמובן לא לפסוח על נמל הדייגים הענק 'קו-סירי'  (KO-SIRI) שליד העיר פוקט. אופציות אחרות הן הליכה רגלית בפארק הלאומי טון סאי (Ton Sai) הכולל יערות הגשם ומפלים עוצרי נשימה, או אולי דווקא לשוט בסירות קיאקים בין צמחי המים (המונגרובים) ומערות אבן הגיר. חובבי ההרפתקאות והפעולה שביניכם יוכלו מאידך לצאת לאיים הסמוכים, כמו למשל פנגנה ( PANG-NGA) שידוע בכינויו גם בתור "האי של ג'יימס בונד", שכן במפרץ האי צולם הסרט 'האיש בעל אקדח הזהב' מסדרת סרטי ג'יימס בונד (בכיכובו של רוג'ר מור). האי עצמו מאופיין במי איזמרגד ירוקים ובמראה ייחודי הכולל צוקים, מערות ומנגרובים. עוד כדאי לדעת כי פוקט הוא גם אחד היעדים האטרקטיביים לשייט. בכל חודשי השנה מצויות בשני מפרצים בצדו המזרחי המוגן של האי.

יאכטות ומרינות מאובזרות וכן מקומות עגינה ייעודיים.

כך או כך, החופשה בפוקט צפויה להעניק לכם מרגוע לגוף ולנשמה ולדאוג כי תחזרו הביתה עם אינספור חוויות - תבלו.

  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםתאילנדפספורט תאילנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: