אא

ענף התיירות נערך לביקור האפיפיור בארץ

כל 6,700 חדרי המלון בירושלים משוריינים למועד הביקור שיתקיים בחודש מאי ומשרד התיירות מתחיל בהיערכות לקראת הביקור ומקיים היום כנס היערכות ראשון, בהשתתפות נציגי תעשיית התיירות.

Shutterstock Shutterstock
ביקור האפיפיור בנדיקטוס ה- 16 בישראל בחודש מאי עשוי להביא ל"בום" תיירותי ולהגעתם לישראל של עשרות אלפי צליינים ונוצרים, ולתת זריקת חמצן לענף התיירות הנכנסת בשנת 2009.

פול מילוצקי, מנכ"ל מלון "ריג'נסי" ולשעבר יו"ר התאחדות המלונות בירושלים, אומר כי: "הצפי שבמשך השבוע של ביקור האפיפיור בישראל, יגיעו כ- 40 אלף תיירים, צליינים ונוצרים, שיביאו להכנסה של כ- 60 מיליון דולר לענף התיירות".

מילוצקי מדווח שכבר כיום כל 6,700 החדרים בבתי המלון בירושלים משוריינים ותפוסים לשבוע של ה- 8-15/5/2009 – בעת ביקור האפיפיור, והצפי שגם מלונות באזורי ים המלח, פרברי ירושלים, נצרת, טבריה ות"א יהיו בתפוסות מלאות.

בועז וקסמן, יו"ר קב' "אופיר טורס", מציין שביקור האפיפיור בישראל ייתן הכשר לעולם הנוצרי להגיע לביקור בישראל ומשרד התיירות הישראלי חייב למנף ולקמפיין את ביקור האפיפיור לקידום התיירות בישראל במהלך כל שנת 2009. וקסמן מציין עוד שהעובדה שהאפיפיור החליט להגיע לישראל תוריד מהכותרות את הקסאמים והמצב הביטחוני בישראל, כמו גם ישכיח מליבם של נוצרים אדוקים את המצב הכלכלי הקשה, והם לא יחסכו משאבים ויצטרפו לביקור הכס הקדוש בארץ הקודש.

אבי אלה, מנכ"ל רשת מלונות "קיסר פרימייר" ולשעבר נשיא התאחדות המלונות בישראל, מציין שביקור האפיפיור בישראל הוא אירוע מכונן והינו מהלך תדמיתי שיווקי ממדרגה ראשונה למדינת ישראל, במיוחד לאור המצב התדמיתי העכשווי של ישראל בעולם – האפיפיור יכול לתת גושפנקא שהכל בסדר בישראל, וישראל הינה יעד תיירותי מומלץ.

אלה מציין עוד שבמידה ומדינת ישראל, באמצעות משרד החוץ ומשרד התיירות, יידעו למנף את ביקור האפיפיור אל מול מיליארד הנוצרים הקתוליים בעולם, קיימת אופציה שבמחצית השניה של 2009 יגיעו לישראל עוד מאות אלפים של תיירים נוצריים.

נציגי משרד התיירות ותעשיית התיירות מתכנסים היום בכדי לדון בפעולות הנדרשות במטרה למנף את הביקור ולקדם את התיירות הנוצרית לישראל. בכנס משתתפים מארגני התיירות הנכנסת המתמחים בשוק הנוצרי, התאחדות המלונות בישראל, נציגי העיריות בהן צפוי האפיפיור לבקר וגורמים נוספים בתעשיית התיירות.

המשרד נערך לטפל בפעולות שיווק לעידוד תנועת הצליינות לישראל בזמן ביקור האפיפיור ולאחריו; הכשרה ושיפוץ אתרים בהם צפוי האפיפיור לבקר; הכנת חומר פרסומי לחלוקה לעיתונאים המלווים את הסיור, עריכת סיורים וביקורים באתרי תיירות למשלחות וצוותי התקשורת ועוד.

לצד זאת, מבצע משרד התיירות בחודשים האחרונים עבודות להכשרה ושדרוג של האתרים הנוצריים בישראל בהם קאסר אל יהוד, השומרוני הטוב, חדר הסעודה האחרונה, "דרך הבשורה" ועוד, בעלות כוללת של 6 מיליון שקלים. בעשור האחרון השקיע משרד התיירות עשרות מיליוני שקלים נוספים בפיתוח אתרים בהם טיילת רכס הר הזיתים, וויה דולורוזה ומסלולי צליינים בירושלים, בנצרת, סובב כנרת ועוד.

שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא: "ביקורו של האפיפיור בארץ הקודש הינו ביקור חשוב ורב משמעות, המהווה עוגן אסטרטגי לתיירות הצליינית לישראל בשנים הקרובות. אווירה של הבנה, פיוס ושלום בין העמים והדתות, אותה מוביל האפיפיור תתרום לחיזוק תדמיתה של ישראל ולעידוד הצליינות והתיירות לישראל, בייחוד בתקופה זו בה מתמודדת תעשיית התיירות עם השלכות המשבר הכלכלי העולמי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: