אא

"חברות השכרת הרכב צפויות לעבור לשיטה של תמחור גמיש כמו בתחום התעופה והמלונאות"

בועז יעקובי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת שלמה SIXT, מדבר על המהפכה הצפויה בענף, משבח את הזמינות והשירות של חברת SIXT הבינלאומית ומפרט את המבצעים הייחודיים לטובת היוצאים לחופשת סקי

|| ||

כבר בתחילת שיחתנו, לפני שאנחנו מנסים לברר מה מייחד את החורף הזה בתחום השכרת הרכב, בועז יעקובי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת הרכב שלמה SIXT, מתייחס למהפכה הצפויה בענף.

"השוק הישראלי יעבור בתוך שנה-שנתיים שינוי בצורת התמחור והמכירה של השכרות הרכב. מחירי ההשכרה הסטאטיים ייעלמו וחברות ההשכרה צפויות לעבור לשיטה של תמחור גמיש, 'פלקסי', כפי שזה עובד בתחום התעופה והמלונאות כבר מספר שנים. לא יהיה מחיר קבוע לאורך כל השנה, אלא המחיר ישתנה לעיתים הרבה יותר קרובות, ולא בהכרח לגבוה יותר", מציין יעקובי.

לפי מה ישתנו המחירים? לפי העונות? לפי הדרישה?

"כבר עכשיו ניכר שינוי בענף", הוא מציין. "הפוקוס עבר בשנתיים האחרונות מהמחיר לזמינות, וזה שם המשחק בעיקר בעונות השיא. העיקר הוא למי יש זמינות. מחיר זול בלי זמינות לא שווה דבר".

אם המחירים ישתנו לעתים תכופות, מה יקרה לעמלת הסוכנים?

"שיטת התגמול לסוכנים לא אמורה להשתנות, ואילו הזמינות עבור הסוכנים אמורה להשתפר בכל עונות השנה".

כידוע, קבוצת הרכב של 'שלמה' הינה הזכיינית הבלעדית של חברתSIXT  הבינלאומית, הפעילה ב-110 מדינות ברחבי העולם ומפעילה 4,000 תחנות השכרה, ולגודל ולפריסה יש, כמובן, יתרונות, ויעקובי מדגיש: "וגם בחורף, כמובן. לקוחות המבקשים לצאת לחופשות סקי יכולים למצוא בשלמה SIXT את מגוון הרכבים הגדול ביותר להשכרה באירופה באמצעות מבחר רחב של תחנות אסטרטגיות המשרתות את יעדי הסקי. כמו כן, הלקוחות שלנו נהנים ממבצעים ייחודיים על ציוד ואבזור חורף, המעניקים להם ראש שקט בדרך לחופשת הסקי שלהם, בין אם מדובר בצמיגי חורף, שרשראות שלג או גגוני סקי".

אם נוסעים לעשות סקי באתר כזה או אחר, לשם מה צריך מכונית צמודה?

"המגמה של שכירת רכב לנהיגה עצמית על מנת לצאת ולתור את האזורים, בהם ממוקמים אתרי הסקי השונים, הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות. כידוע, האזורים הללו בתקופת החורף הם מדהימים ביופיים, ולהישאר 'תקוע' באתר למספר ימים לא תואם את אופיו הטמפרמנטי של התייר הישראלי".

לאילו הטבות זוכים אצלכם חובבי הסקי?

"ב'שלמה SIXT' מספקים ללקוחות את כל הציוד והאבזור לחורף בגרמניה, אוסטריה ושווייץ ללא תוספת תשלום. בשדה התעופה בז'נבה (בצד הצרפתי) שרשראות שלג וגגון בחינם. בתחנות, בהן גגון הסקי הוא בשכירות, העלות נמוכה ואטרקטיבית, ובחברה מיידעים מראש את הלקוחות על העלות המיוחדת להם כבר בהזמנה שהם מבצעים".

מה ההמלצות שלך לטובת הנוסעים ברכב לחופשת סקי?"חשוב להדגיש בעניין בטיחות הנסיעה מספר דברים, עליהם יש לשים יתר תשומת לב לפני היציאה לדרך: פינוי השלג משמשות הרכב והפשרת אדים בכדי לזכות לשדה ראייה אופטימאלי. רצוי מאד להזמין מראש רכב המצויד בצמיגי חורף או צמיגי שלג המתאימים יותר לנהיגה בתנאי החורף הקשים של אירופה. בעת הנהיגה חשוב לשים לב לשמירת מרחק מהרכב שלפניך, ולנהוג נהיגה רגועה ואיטית מהרגיל, שכן הרכב פחות סלחן לטעויות בתנאים של שלג/קרח על הכביש".

אתם ערוכים לענות על כל הדרישות בנמלי התעופה הסמוכים לאתרי הסקי - מינכן, ז'נבה, ציריך, וינה ועוד?

"אנחנו ערוכים היטב לענות לכל הדרישות. ואני רוצה לספר לך שאנחנו פועלים עפ"י תוכנית ארוכת טווח. אנחנו אומנם רק בתחילת החורף, אבל ערוכים כבר לשנה הקרובה. אנחנו נהיה הראשונים לפרסם את מחירי הפסח והקיץ, ואני ממליץ בחום להקדים ולהזמין ככל האפשר את הרכבים לתקופות אלו".

מה לגבי קשרי העבודה שלכם עם סיטונאי הסקי?

"חברת שלמה SIXT תמשיך גם השנה לשתף פעולה עם כל סיטונאי הסקי המובילים ונספק ללקוחותינו את הרכבים הטובים ביותר כדי שיוכלו ליהנות מנסיעה טובה, בטוחה וחופשת סקי מהנה".

התחרות בין חברות ההשכרה חריפה ונדמה כי כולם מנסים בכל האמצעים לנגוס נתחים מן העוגה המצומצמת מול כל הסיטונאים ורשתות המשרדים?

"מנהלי רשתות הנסיעות צריכים להיות יותר החלטיים בקביעת המדיניות. להכניס היום שישה ספקי רכב כ'ספקים מועדפים' זה לא הגיוני. לדעתי, כל רשת נסיעות, גדולה ככל שתהיה, לא צריכה יותר משלושה ספקים גדולים, שיתנו מענה לכל דרישותיהם. בשיטה הזו הם יקבלו שלושה ספקים 'רעבים', הנלחמים על הנתח שלהם בעוגה. להתקשר עם שישה ספקי רכב ולנסות לרצות אותם? בנתוני השוק היום זה בעייתי ובעיניי גם לא נכון".

 

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: