אא

פותחים שנה: היעדים החמים לשנת 2016

מאיי יוון עד קוסטה ריקה, מברלין עד סין, פספורטניוז יצא לבדוק עם סיטונאי התיירות וחברות הנסיעות אילו יעדים ימשיכו להוביל את מפת התיירות הישראלית, ואילו יעדים חדשים ומפתיעים מחכים לנו בשנת 2016

|| ||

שנת 2015 מתקרבת אל קיצה ובפתח כבר ממתינה שנה חדשה. כמו בכל שנה, יצאנו לבדוק עם סיטונאי התיירות וחברות הנסיעות מהם היעדים שהישראלים הולכים לכבוש בשנת 2016. התוצאות לפניכם:

טורקיה חוזרת לככב על מפת התיירות

״בשנה הבאה טורקיה תתחזק על חשבון יוון, זאת בעקבות המצב הגאו-פוליטי וירידת המחירים״, אומר אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף. ״סנט פטרסבורג ברוסיה היא יעד מבוקש, ובפעם הראשונה יצאו טיסות ישירות אליה החל מהאביב ועד החורף. גם בטוּמי, בירת התיירות של גיאורגיה, השוכנת לחוף הים השחור, מבוקשת בקרב הישראלים".

קשדן מוסיף כי "מבחינת אירופה, הצפי הוא שיעדים כמו ברצלונה ומדריד בספרד, מילאנו בצפון איטליה, ופורטוגל, ימשיכו לצמוח על חשבון לונדון ופריז, בין השאר בגלל המצב הבטחוני והמחירים. יעד חדש שצפוי להיות אטרקטיבי לצרכן הישראלי בשל המחיר, יהיה מקדוניה. בנוסף, קפריסין תמשיך לגדול ותדחק את איי יוון מאחור״.

לעומת זאת, אופיר דנאי, מבעלי חברת WTC, טוען כי יוון תהווה יעד מוביל בשנת 2016, לצד מדינות כמו איטליה, הונגריה, ספרד, פורטוגל ורומניה. ״השוק הישראלי למד לאהוב אותן ולחזור אליהן, ויש חברות תעופה רבות שטסות למקומות האלה״, אומר דנאי.

 

טורקיה, אנטליה 

יעדים אקזוטיים בדרום אמריקה

גם התייר הישראלי, כמו תיירים רבים ברחבי העולם, אוהב לגלות יעדים חדשים ומפתיעים, אך שומר אמונים ליעדים מוכרים ונגישים יותר, שאפשר לחזור אליהם שוב ושוב. לפי דנה לביא, המשנה למנכ"ל חברת הדקה ה-90, "היעדים המובילים של 2015, שישמרו על חוזקם גם בשנה הבאה, הם איי יוון, רודוס, כרתים, קורפו, מלטה, וורנה ובורגס, יעדים משפחתיים כמו היער השחור, צפון איטליה ותאילנד, וכן חופשות אורבניות בברלין, אמסטרדם, ברצלונה וניו יורק". לביא מתייחסת גם ליעדים חדשים יותר, שהצטרפו בשנים האחרונות למשפחת היעדים של התייר הישראלי, ומוסיפה: ״ישנם כמה יעדים בצמיחה שיתחזקו בשנה הבאה, כמו מדריד, וינה, בוקרשט, לונדון, מילאנו וגיאורגיה״. 



 

יוון

הייתם בפריז וגם ברומא, ראיתם את שבעת פלאי תבל, אבל העולם מציע גם כמה יעדים אקזוטיים שנחשבים לדובדבן שבקצפת. עידית פדן, מנכ"לית אופקים טורס, אומרת כי בשנה הבאה יהיה ביקוש גובר לקוסטה ריקה ופנמה, קובה, הפיליפינים וסין. "סין תהיה נגישה יותר בגלל כניסתה של חברת התעופה היינאן אייר לטיסות מתל אביב, החל מאפריל 2016״, מציינת פדן.

פדן מוסיפה, כי ״לגבי יעדים למשפחות, ספרד תצבור תאוצה, כשהערים מדריד ואנדלוסיה יתחזקו, וזאת בעיקר בגלל ארועי הטרור האחרונים. כמו כן, יוון, קפריסין ומלטה ימשיכו להיות יעדים חמים וזולים למשפחות, לצד הונגריה וטיולים מחוץ לבודפשט". 



 

קוסטה ריקה

היער השחור ממשיך להוביל בטיולי משפחות

ואיך אפשר לסקור את יעדי השנה החדשה, מבלי להתעכב על אחד המוצרים המובילים בענף התיירות - טיולי משפחות. רונן קרסו, סמנכ"ל איסתא, מתייחס לנושא, ואומר: ״כמו בשנים האחרונות, יעדי הנופש המובילים למשפחות יהיו היער השחור, הולנד ואיטליה. מבחינת חופשות בטן גב, איי יוון, ובעיקר כרתים ורודוס, ימשיכו להוביל לצד קפריסין".

קרסו מתייחס לאווירה המתוחה בין רוסיה לטורקיה, ולידיעות בדבר הסיכויים להפשרת היחסים בין ישראל לטורקיה, ומוסיף כי "עשויה להיות אולי חזרה מסוימת לטורקיה עקב נטישת השוק הרוסי את החופשות במדינה זו, אך יש להמתין ולראות. ברלין רומא ולונדון יהיו היעדים הלוהטים לזוגות, לצד ארה"ב וניו יורק בראשה, שתמשיך להוביל בנסיעות ישראלים״.

 

היער השחור

זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר, מסכים כי ארצות הברית תמשיך להיות היעד המבוקש ביותר לתייר הישראלי, ואף תגדל על חשבון יעדי אירופה, זאת בעיקר בשל בעיות בטחוניות. לדברי רוזן, ״באיי יוון, בעיקר כרתים, רודוס וקוס, חל גידול של כ-15 אחוז בשנה האחרונה, ולאור האגרסיביות של הספקים והתמורה הטובה שמקבל התייר הישראלי למחיר, המגמה תמשיך לעלות״.

באשר ליעדי מזרח אירופה, כמו בוקרשט, בודפשט, ורשה ופראג, אומר רוזן כי "בשנה האחרונה חלו גידולים משמעותיים של עשרות אחוזים, בעיקר בבוקרשט (מעל 45 אחוז!) בשל המחירים המצוינים, והצפי הוא כי יעדים אלה ימשיכו לככב. בנוסף, ניתן לראות צמיחה של יעדי לואו-קוסט חדשים, כמו קטוביץ' בפולין, לאסי ברומניה ועוד", מסכם רוזן.  

הדבר החם הבא - שייט נהרות ותעלות

גם בעולם הקרוזים מתכוננים לקראת שנת 2016 ומנסים לחדש ולחזק מוצרים, שהתפתחו בשנים האחרונות וצוברים פופולריות בקרב התיירים הישראלים. יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס, אומר לפספורטניוז, כי בשנת 2016 תחול עליה בשייט נהרות, בעיקר בנהרות הגדולים של אירופה, כמו הדנובה והבריין, ובשייט תעלות - בעיקר בהולנד, אנגליה וצרפת״. 

שירי גורדון, מנכ״לית גורדון טורס, המתמחה בשייט נהרות ותעלות, מסכימה שצרפת תמשיך להיות יעד קלאסי לחופשה משפחתית רגועה בשייט תעלות, זאת לצד אירלנד ופולין. ומה לגבי שייט נהרות? ״בשנת 2016 פורטוגל הולכת להיות להיט גדול, וכך גם גרמניה, בלגיה ורוסיה, שכבר מהשנה שעברה הפכה למבוקשת בקרב הישראלים״. מסכמת גורדון.  

 



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: