אא

משרד התיירות: ממשיכים במהלכים להוזלת עלויות הנופש בישראל

משרד התיירות אישר מענקים בסכום של כ-2.5 מיליון ₪ להקמת 5 חניוני לילה חדשים ברחבי הארץ שיוסיפו 1,342 מיטות רשות הטבע והגנים מדווחת על 365 אלף לינות ברשת חניוני הלילה בשנת 2015

חורשת טל. צילום: רשות הטבע והגנים חורשת טל. צילום: רשות הטבע והגנים

משרד התיירות מעודד הקמת מתחמים ללינת שטח ולעידוד תיירות עממית, נגישה וזמינה לכל כיס. המשרד אישר לאחרונה מענקים להקמת 5 מיזמים: בפארק ספיר בערבה התיכונה - "ספירלה בערבה", בקיבוץ בית העמק בגליל המערבי, בעין זיוון ברמת הגולן, באחוזת חזן בהר גילה ובדרך הבשמים בנגב. סך ההשקעה הכוללת של היזמים תעמוד על כ-10,736,000 ₪. השתתפות המשרד בהשקעה באמצעות מענק מנהלי תעמוד על כ20%, כלומר כ-2,512,224 ₪. המיזמים יתרמו להיצע הלינה עוד 1,342 מיטות.

רשות הטבע והגנים מסכמת את שנת 2015 ומדווחת על כ-365 אלף לינות (כ-1000 לינות ביום) במהלך השנה שעברה. מנתוני הרשות עולה כי החניונים המועדפים על הישראלים היו חניוני הדרום עם כ-100 אלף לינות, אחריהם חניון חורשת טל עם כ-70 אלף לינות וחניוני החופים גם הם עם כ-70 אלף לינות. בשנה שעברה שדרגו ברשות הטבע והגנים את מתחמי החניונים ואת המתקנים שבהם. כיום, במרבית החניונים יש מקלחות מים חמים, עמדות אש, שולחנות פיקניק לישיבה משפחתית וכן שירותי הקמת אוהלים הניתנים על ידי פקחי הרשות, מזרונים להשכרה ועוד.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי: "התיירות העצמאית ובתוכה לינת שטח, תופסת תאוצה בכל העולם וגם בישראל. אני פוגש לא רק ישראלים, אלא גם קבוצות צליינים שמחפשים להוזיל את שהותם בארץ וללון בקמפינג ואין מספיק היצע. התייר המודרני ישן במלונות מפוארים אך גם יוצא לשטח לכמה ימים. ישראל היא מקום קלאסי לקמפינג מבחינת תנאי מזג האוויר ולכן הקמת חניונים עם תשתית משודרגת ועם שירותים ומקלחות נקיים, נמצאת בעדיפות גבוהה בתכנית העבודה של משרד התיירות. יש לקמפינג ערך מוסף כי הוא מאפשר חיבור לטבע ומענה לרצון הורים רבים לנתק קצת את הילדים מהטלפונים הניידים ומהאייפדים".   

שאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "בשנת 2015 לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים מספר שיא של 365,000 איש. בשנה האחרונה, רשות הטבע והגנים בשיתוף משרד התיירות השקיעה ופיתחה את התשתיות והשירותים הניתנים למבקרים בחניוני הלילה – תרבות ההולכת ומתעצמת".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: