אא

האם 'עלי-באבא' עומדת להשתלט גם על שיווק התיירות הבינלאומית באינטרנט?

תאגיד הענק הסיני, המוביל את סחר האונליין הבינלאומי, חודר באינטנסיביות לענף התיירות באמצעות חברת הבת הצעירה, 'עלי-טריפ', החותמת הסכמי שת"פ עם חברות תעופה, מלונאות ותיירות ברחבי העולם. ב-2020 יותר מ-5 מיליון סינים צפויים לבקר בארצות הברית

| |

לפני קצת יותר משנה, באוקטובר 2013, מנהלי תאגיד המסחר הסיני, 'עלי-באבא', שהפך זה מכבר למעצמת סחר בינלאומי אונליין, זיהו את הנטייה המואצת של הסינים לצאת לחו"ל, ובמיוחד לארצות הברית, והקימו את אתר 'עלי-טריפ', שהתחיל לשווק מוצרי תיירות לסינים.

עפ"י דיווח של איגוד התיירות האמריקני בשנת 2015 ביקרו בארצות הברית 2.6 מיליון תיירים סינים, ועד שנת 2020 המספר צפוי להיות כפול, כשיותר מ-5 מיליון סינים יבקרו בארה"ב.

עד סוף 2015 'עלי-טריפ', המהווה one-stop-shop לכלל מוצרי התיירות, חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם 10,000 גורמי תיירות, וביניהן, בין השאר, רשתות מלונאות בינלאומיות מובילות: מריוט, סטארווד, אינטרקונטיננטל, וכן מפעילת התיירות הפנים המובילה בארצות הברית, אמריקן טורס אינטרנשיונל, וכבר נתנה שירות לכ-100 מיליון נוסעים סינים.

היום רק חלק קטן מעסקאות התיירות והנסיעות בסין, פחות מ-30%, מתבצע באמצעות המחשב והסמארטפון, בעיקר בגלל שמרבית הסינים אינם מחזיקים בכרטיס אשראי. למרות היותה חברה צעירה, לצד אתרי הסחר התיירותי הוותיקים בסין, כגון: Qunar או  Ctrip, ל'עלי-טריפ' יש כבר 400 מיליון לקוחות בזכות הפלטפורמה של 'עלי-באבא' ושיטת התשלום הייחודית Alypay. 'עלי-טריפ' אינה סוכנות נסיעות אינטרנטית רגילה, אלא מתבססת על מודל שיווק ייחודי של marketplace, המספק במה טכנולוגית למגוון חברות המוכרות את מוצריהן באמצעותה, ואף מאפשרת לסוכני נסיעות להשתלב בפלטפורמה האינטרנטית שלה

בשנה האחרונה התמקדה 'עלי-טריפ' בשוק הסיני והתבססה בו. לאחרונה גם שילבה במערכת חברות תעופה בינלאומיות מובילות, כמו אייר פרנס-ק.ל.מ, אייר אסיה וקתאי פסיפיק, ובשנה הקרובה היא צפויה לצרף מגוון רחב של חברות תעופה ותיירות, המודעות לפוטנציאל העצום של השוק הסיני. כמו חברת האם, 'עלי-באבא', שפרצה בעוצמה לשווקים הבינלאומיים, גם 'עלי-טריפ' תהפוך במהרה לאתר סחר תיירותי בינלאומי פופולארי, וקרוב לוודאי תהווה פלטפורמת אונליין מובילה בענף.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: