אא

לואיזה ואראקלס: "אני בטוחה שקפריסין תהיה הלהיט של הישראלים"

מנהלת לשכת התיירות הקפריסאית בישראל, מספרת בריאיון למוסף המיוחד של קפריסין ב"פספורט", כי בקפריסין צופים לעלייה של כ- 15% במספר התיירים הישראלים ב- 2009, ומבטיחה לישראלים שיגיעו "חופשה איכותית, מעניינת, בטוחה ושקטה".

Shutterstock Shutterstock
האי השכן קפריסין עומד השנה לזכות בגידול משמעותי במספר הישראלים שצפויים לבקר, לטייל ולנפוש בו. למרות המיתון הכלכלי העולמי והמקומי, הרי קפריסין, קרוב לוודאי, תקלוט רבים מן הנופשים הישראלים, שלא יטוסו השנה לטורקיה.

בלשכת התיירות של קפריסין בישראל מודעים היטב להערכות ולתחזיות וכבר ערוכים לקליטתם של הישראלים. סיטונאי התיירות גם הם נערכים בהתאם, ובעונה הקרובה מתכוונים, בנוסף לטיסות הסדירות הרגילות להפעיל גם מערך של טיסות מיוחדות. איתות לגבי הצפוי בעונת התיירות הקרובה ניתן לראות בעובדה כי חברת התעופה הקפריסאית סייפרוס איירווייס רשמה בחודש שעבר גידול של כ- 5% במספר הטסים בהשוואה לחודש פברואר בשנה שעברה, וזאת על רקע הירידות הגדולות, שנרשמו כמעט לכל חברות התעופה. כבר עתה ידוע כי חברת ארקיע נערכת לבצע טיסות מיוחדות לקפריסין, וחברת 'קווי חופשה' מתכוונת להפעיל טיסות באמצעות שכר זר.

לואיזה ואראקלס, המנהלת הנמרצת של לשכת התיירות של קפריסין בישראל, אומרת: "אני יודעת שהישראלים מחפשים כיום תחליפים נוחים ובטוחים לחופשות בטורקיה, שיענו לדרישות שלהם, שיתאימו למשפחות, לזוגות. קפריסין כיום יכולה להיות תחליף מצוין. יש התעוררות מבחינת האי-מיילים והפניות שאנחנו מקבלים. יש סיטונאים שרוצים להגדיל את הפעילות. חלקם אף רוצים להתחיל לעשות פעילות לקפריסין, שלא עשו בעבר, או שעשו בצורה מאד מצומצמת. כיום כמעט ואין סיטונאי תיירות ותיירות יוצאת, שלא ימכור את קפריסין. דבר שלא יכולתי להגיד בשנים קודמות. גם סיטונאי התיירות מתעניינים וגם כאלה שלא מכרו בצורה אינטנסיבית בעבר את קפריסין שוקלים כיום להפעיל טיסות צ'רטר לקפריסין. אני בטוחה שקפריסין תהיה הלהיט של הישראלים".

בשנה שעברה 35,000 ישראלים ביקרו בקפריסין כתיירים, ולנו לפחות לילה אחד במלון. בנוסף היו עוד 3,000 מבקרים ליום אחד, בעיקר אנשי עסקים וכאלה שהגיעו להתחתן, ו- 60,000 שהגיעו לקפריסין באמצעות אוניית השייט.

היעד של משרד התיירות של קפריסין מבחינת המבקרים הישראלים ב- 2009: "לאור מה שקורה, אנו מצפים שתהיה עלייה לפחות של 10-15% לעומת שנה שעברה. אני מאד מקווה שתהיה עליה יפה", אומרת ואראקלס.

ידוע שאין אהבה גדולה בין קפריסין לטורקיה. זוהי הזדמנות גדולה שלכם לקחת לטורקים את התיירים מישראל?
"זוהי הזדמנות תיירותית. זה לא עניין של אני אוהבת או שונאת את הטורקים. טורקיה היא יעד מתחרה, כמו יעדים אחרים: פראג, ברטיסלבה וכד'. נוצר מצב בשוק, שיש ירידה ביעד גדול, ואנו צופים שכולנו ניקח פרוסה יותר גדולה מהעוגה".

מבחינת המחירים, האם הם יירדו בקפריסין?
"קפריסין היא לא מאד זולה. היא עדיין אירופה, וצריך לזכור את זה. אנחנו חיים במושגים של חיים אירופאיים. היום, גם בגלל המצב הכללי העולמי וגם בגלל שעברנו ליורו, המחירים לא הפכו את קפריסין לזולה פתאום, אבל הם די סבירים. גם המלונאים נותנים מחירים טובים. צריך לזכור שאתה משלם על מה שאתה מקבל. בקפריסין אתה מקבל מוצר איכותי וטוב, ואין שום סיבה שיהיה מאד זול. יש לו מחיר, והוא שווה את מה שאתה מקבל".

מה מחכה השנה לתייר הישראלי בקפריסין?
"חופשה איכותית, מעניינת, בטוחה ושקטה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: