אא

סוכני המכס: הגבלת משקל מותר לטעינה ידנית - פגיעה בתחרות וביצוא

יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ביקש את התערבות הממונה על ההגבלים העסקיים: החלטת רש"ת פוגעת פגיעה קשה ביכולת התחרות של חברות תעופה המפעילות מטוסים צרי גוף.

יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל באיגוד לשכות המסחר, אמיר שני, שיגר מכתב דחוף לרונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים, בטענה שלהחלטה שקיבלה רשות שדות התעופה להגביל את משקל המטענים המוטענים בטעינה ידנית למטוסים, אין הצדקה והיא פוגעת בתחרות שבין חברות התעופה. שני ביקש את התערבותה של הממונה בעניין זה.

כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה הנהלת רשות שדות התעופה לחברות התעופה הזרות כי בכוונתה להגביל את משקל המטענים המוטענים בטעינה ידנית למטוסים, למשקל מקסימאלי של 50 ק"ג. שני ציין כי רש"ת טרם נתנה לחברות התעופה כל פתרון מעשי וחלופי לטעינת מטענים במשקל העולה על 50 ק"ג.

שני הדגיש כי לפי ניתוח שוק שנערך בנושא, כ- 35% מכלל המטענים המובלים במטוסים צרי גוף מישראל לשאר מדינות העולם הינם מעל 50 ק"ג, ובחלק מחברות התעופה אף מעבר לכך. חלק ניכר מהמטענים המובלים במטוסים צרי גוף, הינם מטענים המיוצאים על ידי חברות ישראליות המייצאות או המתמחות ביצוא ציוד ביטחוני ו/או דו-שימושי והם מובלים בצורה זו מהסיבה שנדרשות בעבורם טיסות ישירות. לגבי מטענים מסוג זה, חל איסור לטעון במדינות שלישיות. מטענים אלו נארזים על ידי הגורם המייצא כיחידות הומוגניות ובמשקל העולה לעיתים על 50 ק"ג ואינם ניתנים לפיצול ליחידות קלות יותר.

"החלטת רשות שדות התעופה פוגעת פגיעה קשה ביכולת התחרות של חברות תעופה המפעילות מטוסים צרי גוף. לעומתן, ניתן לחברות התעופה המפעילות מטוסים רחבי גוף יתרון תחרותי בלתי סביר על פני החברות המפעילות מטוסים צרי גוף"

שני ציין כי ארגונו כבר פנה בנושא הן למנכ"ל משרד התחבורה והן לשר התחבורה, אולם לא נתקבלה כל התייחסות של שר התחבורה.

"החלטת רשות שדות התעופה מחייבת שילוח מטענים דרך מדינה שלישית, דבר המייקר את עלויות היצוא ומכביד על החברות הישראליות הנדרשות לשאת בנטל תשלום דמי הובלה גבוהים. בעידן בו היצוא הישראלי מתמודד מול קשיים רבים בשווקי חו"ל הדעת אינה סובלת מצב שבו גורם ממלכתי ינקוט מדיניות הפוגעת בתחרות המטילה נטל כספי נוסף על ציבור היצואנים".

"לצערנו, האחראים להחלטה זו לא טרחו כלל לבדוק הנושא מול חברות התעופה ואינם מבינים כלל את ההשלכות הישירות והעקיפות של שינויי זה על ציבור חברות השילוח הבינלאומי, יצואנים, יבואנים וסחר החוץ של מדינת ישראל בכלל" אמר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: