אא

המלונות בארץ יוציאו כ- 80 מיליון ש"ח על הכשרה לחג

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "הציבור נוטה להשוות את המחירים בארץ בפסח לעומת מחירי המלונות בחו"ל ועושה לנו עוול, משום שבחו"ל המלונאים כלל אינם נדרשים להוצאות לקראת פסח".

Shutterstock Shutterstock
המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל ערכה גם השנה בדיקה לבחינת עלויות המלונות הקשורות בהכשרה לקראת חג הפסח. מהבדיקה עולה כי, ההוצאות של המלונות לקראת הפסח השנה גבוהות כמו אשתקד, בכ- 30 עד 40 אחוז יותר מאשר בימים רגילים. במלונות, שהופכים ל"גלאט כשר", גדלה ההוצאה היומית עד לכ- 60 אחוז יותר מאשר בימים רגילים.

המשמעות: טווח ההוצאות נע בין כ- 80 אלף ש"ח למלון בודד קטן , ועד לכ- 1.2 מיליון ₪, במקרים של מלונות גדולים "גלאט כשר". אגב, ההכנות לפסח כבר החלו, כחודש לפני החג והן מגיעות לשיאן במהלך הפסח, תחת הפיקוח של משגיחי הכשרות מטעם הרבנות.

בהתאחדות המלונות מסבירים שעיקר ההוצאות המוגדלות של המלונות הן בסעיפים הבאים:
- קניית מזון כשר לפסח - השקעה בקניית מוצרי חג כשרים, חלקם יקרים. לכך יש להוסיף את ההתייקרויות במחירי המזון, בהשוואה לפסח אשתקד. לדוגמא, מחירי הביצים התייקרו בשנה האחרונה ב- 9%, מחירי הבשר, העוף והדגים בכ- 8%. כדי לארח בפסח, מגדילים המלונות באופן משמעותי את הצריכה של מוצרים שונים, בהם: יין , ביצים , מוצרי מאפה כשרים ובשר , ירקות, ובמיוחד תפוחי אדמה .
- הכשרת המטבח - ניקוי יסודי: שטחי האכסון, המקררים והתנורים, לרבות החלפת גומיות סביב המקררים והתנורים. החלפת כלי ההגשה בכלים מיוחדים, שנקנים במיוחד לפסח, ונשארים באחסון כל השנה עד בוא החג . אגב, כלים מיוחדים לפסח נקנים גם עבור שירותי הרום סרוויס. בסעיף זה נכלל גם רכישה מוגברת של חומרי ניקוי.
- טקסי ליל הסדר - הדפסת תפריטים מיוחדים, שכירת חזנים ומנהלי טקס.
- עלויות שכר גבוהות במהלך ההכנות לחג ובמהלכו - לקראת החג מתגברים המלונות את כח האדם ומעסיקים את העובדים שלהם בשעות נוספות או עובדים זמניים בתחומי משק הבית והכביסה, במחסנים ובתחום התחזוקה. גם במהלך החג משלמים המלונות תוספות שכר משמעותיות - תוספת של עד 100% עבור משמרות בליל החג.

סה"כ עלות הכשרת המלונות בישראל לחג הקרוב מסתכמת בכ- 80 מיליון ₪ ! . לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "עקב המיתון הכלכלי המלונות באים לקראת הלקוחות, והיכן שניתן, מורידים מחירים. חשוב לזכור כי המחירים, שמוצעים בימים אלה, מגלמים כבר את ההוצאות הרבות של המלונות לקראת החג. הציבור נוטה להשוות את המחירים בארץ בפסח לעומת מחירי המלונות בחו"ל ועושה לנו עוול, משום שבחו"ל המלונאים כלל אינם נדרשים להוצאות מיוחדות לקראת פסח".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: