אא

חברי הכנסת החדשים תוהים: "איך זה שלאורך השנים מדינת ישראל מפספסת את הפוטנציאל התיירותי?"

דור הח"כים הצעירים החדשים נפגשו אתמול עם המלונאים והחליטו להיות מעורבים בקידום נושאים הקשורים לתעשיית התיירות.

Shutterstock Shutterstock

"איפה הבאג? איך זה שלאורך השנים מדינת ישראל מפספסת את הפוטנציאל התיירותי למרות שהכתובת על הקיר והנתונים כה ברורים? למה המדינה לא מזרימה די כספים למרות שהוכח שהשקעה בשיווק ובתדמית מביאה יותר תיירים? ואיך זה מעולם לא מימשנו את יתרונותינו כארץ קדושה לשלוש הדתות?", ח"כ נחמן שי וח"כ רחל אדטו מ"קדימה", היו בין הח"כים שלא הבינו איך ממשלות ישראל לדורותיהן בזבזו עד היום את הפוטנציאל התיירותי.

התהיות עלו במהלך מפגש של התאחדות המלונות בישראל אתמול עם מרב הח"כים החדשים, שבו הוצג פוטנציאל התיירות של מדינת ישראל אל מול ריבוי ההחמצות בתחום זה.

ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד הצביע על אילת כהחמצה גדולה, כיוון שכבר שנים היא מוזנחת, בניגוד לפיתוח העצום אצל מתחרותיה: עקבה, שארם א-שייך וסיני. הוא גם תהה איך זה במשבר הכלכלי הנוכחי לא מדברים על ההון האנושי בתיירות ולא מתייחסים לתיירות כמנוע צמיחה.

ח"כ אורלי לוי מ"ישראל ביתנו" אמרה שגם בית שאן היא דוגמה מוחשית להחמצה מבחינת התיירות, היות ואין בה ולו בית מלון אחד, שיכול היה להוות מקור חשוב לתעסוקה בעיר, וכך האוטובוסים עם התיירים עוזבים את העיר אחרי סיור בעתיקות בית שאן ולא נשארים ללון בה.

ח"כ ציון פיניאן מ"הליכוד" סיפר שהוא מכיר מקרוב את החלמאות בעניין תעריפי ארנונה יקרים להחריד למלונות, שהם עתירי שטח ונמצאים על פי רוב על שטחים יקרים, וכך חלק ניכר ממחזור ההכנסות של המלונות מופנים לתשלומי ארנונה לעיריות.

ח"כ אריה ביבי מקדימה תהה האם יש דרך לעקוף משברים תיירותיים כאשר ישראל נקלעת למלחמות ולטרור?

המלונאים השיבו כי מדינות אחרות נוהגות לצאת במתקפת שיווק תדמיתי מיד בתום משברים, לעומת מדינת ישראל שמתנהלת באופן לא יעיל, לאט ובחוסר מקצועיות.

ח"כ דני דנון מהליכוד, ח"כ אורית זוארץ מקדימה וח"כ פאינה קירשנבאום מ"ישראל ביתנו" בדקו מול המלונאים איך אפשר לסייע להם כדי לממש את הפוטנציאל הגלום בתיירות.

המלונאים ביקשו מהח"כים לסייע בעניינים שונים המובאים לוועדות הכנסת, ובעיקר, כאשר יוגש תקציב המדינה, לשים לב לכך שלמשרד התיירות מוקצה תקציב ראוי לחשיבותו ולמעמדו.





מימין: ח"כ אורלי לוי , ח"ד דני דנון , אלי גונן וח"כ אופיר אקוניס .


מימין לשמאל: ח"כ דני דנון , ח"כ אורית זוארץ , ח"כ פאינה קירשנבאום , אלי גונן , ח"כ ציון פיניאן , ח"כ אופיר אקוניס , שמואל צוראל , ח"כ אורלי לוי וח"כ נחמן שי .



צילום: ורד פאר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: