אא

אורי שנבל: "המשבר הכלכלי גרם לירידה משמעותית במחירי הקרוזים"

מנכ"ל סנורמה: "רואה בתחום הקרוזים בעולם אחת הנישות העיקריות, שיעזרו לסוכן החכם לעבור את המשבר ואף להתחזק".

הלוגו החדש של מיזם רויאל אמבסדור של חברת סנורמה הלוגו החדש של מיזם רויאל אמבסדור של חברת סנורמה
בשנים האחרונות ענף שייט התענוגות נהנה מצמיחה עקבית, ולמרות המשבר הכלכלי והמיתון הבא לידי ביטוי, בעיקר, בארצות הברית, בה נפגע קשות ענף הקרוזים, אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה, הנחשב לאחד המומחים בתחום השייט בישראל, מאמין בעתיד הענף, ומצהיר: "אני רואה בתחום הקרוזים בעולם אחת הנישות העיקריות, שיעזרו לסוכן החכם לעבור את המשבר ואף להתחזק".

מה המגמות הנוכחיות בתחום הקרוזים?
"בשנים האחרונות וביתר שאת בשנים הבאות עשרות אוניות חדשות נבנות בעולם, אוניות ענק של בין 100 אלף ל- 220 אלף טון. המגמות החדשות הן כניסה למסלולי שייט חדשים, כולל גידול אדיר באירופה. ב- 2008 כבר שייטו באירופה 20 אוניות ענק, וכיום השוק האירופאי בתאוצה גדולה והוא חשוב יותר מהשוק של הקריביים, שדי מיצה את עצמו. גם מבחינת המחירים של הקרוזים, מה שהחברה מקבלת עבור נוסע בשייט בקריביים נמוך יותר ממה שהיא מקבלת באירופה. ציבור הנוסעים בכל רחבי העולם, שלמד ליהנות מחוויית השייט, מחפש כל הזמן יעדים חדשים. לכן, למשל, Royal Caribbean, אותה אנחנו מייצגים בארץ, נכנסה אינטנסיבית למסלולי שיוט במזרח הרחוק, יפן, סין, ניו-זילנד ואוסטרליה".

כמה אנשים נהנים מחופשת שייט ברחבי העולם?
"בשנת 2008 נהנו מחופשת שייט כמעט 14 מיליון נופשים בכל רחבי העולם".

עפ"י ניסיונך מהם יעדי הקרוזים הפופולאריים?
"אירופה, כאמור, תופסת אט אט את מקום הקריביים והיום, לכל הדעות, היא מושכת הקהל העיקרית. הדבר מתבטא בעשרות האוניות החדישות והגדולות בעולם המשייטות באירופה, כולל הגדולה שבהן, 'אינדפנדס אוף דה סיס', ששייטה כמעט בכל השנה האחרונה באירופה."

מהו משך הזמן הממוצע לחופשת קרוז?
"התשובה משתנה בהתאם ליעד הקרוז. בכל מקרה, הממוצע הנפוץ הוא של 7 לילות. יש גם קרוזים מקיפים וארוכים יותר, ויחד עם זאת, יש גם מגמה של קרוזים קצרים של 3-4 לילות, שנדרשים ע"י הקהל".

האם אפשר לאפיין את פרופיל האנשים שיוצאים לקרוז?
"בניגוד לסטיגמה ולמה שהיה בעבר, כשהיית רואה באוניות אנשים מבוגרים יותר, בעיקר בגיל הזהב, בני 50 ומעלה, כיום האוניות הפכו למרכזי בילוי וחופשה לאנשים צעירים יותר ולמשפחות, מעין מועדוני נופש משפחתיים ברמה גבוהה. מניסיוני האישי ובתוקף עבודתי מזדמן לי לבקר באוניות רבות ולחוות מקרוב את חוויית השייט. למשל, בשנה האחרונה נהניתי משייט משפחתי באוניה הגדולה בעולם, ה'פרידום אוף דה סיס'. באוניה היו 3,000 נופשים, ביניהם קרוב ל- 700 ילדים, והגיל הממוצע של הנוסעים היה 35 שנה. כמעט לא ראיתי באוניה אנשים מבוגרים, ומשיחות עם לא מעט נוסעים, משפחות וזוגות צעירים, התרשמתי שמלבד ההנאה הרבה, הם חושבים שהחופשה הזו גם לא יקרה".

מהן אם כן המעלות של חופשת קרוז?
"ראשית לכל, תמורה כספית מלאה. מגוון השירותים הכלולים בעסקת השייט מהווים תמורה מלאה לעלות. במהלך חופשת קרוז גם מבקרים ביעדים שונים ונהנים מסיורים וטיולים. שירות החדרים באוניות פועל 24 שעות ביממה. בקרוז נהנים מחגיגה קולינארית של ארוחות הנמשכות בכל שעות היממה, תפריט שונה בכל ערב, "ארוחות נושא", ארוחות אחה"צ וארוחות חצות. בכל ספינות השייט יש מועדון בריאות, שהשימוש בו חופשי ללא תמורה, ומגוון של פעילויות נופש וספורט. לילדים יש אטרקציות ופעילויות ייחודיות. מבחינת הבילוי, הקרנות סרטים חדשים ללא תמורה, מופעי בידור ושעשועים ברמה בינלאומית. וכמובן, חנויות פטורות ממס וקזינו לחובבי ההימורים, ועוד ועוד. בקיצור, מכל טוב ושפע של עניין ופעילויות לכל בני המשפחה ולכל הטעמים".

האם ניכרת בקרב סוכני הנסיעות התמקצעות בנושאי השייט?
"אנחנו רואים בבירור יותר סוכנים הלומדים את ענף השייט. אני מאד ממוקד בשיתוף הפעולה עם הסוכנים. אני חושב שסוכן הנסיעות ממש לא איבד את מקומו, הוא חיוני והוא תמיד יישאר. אפילו בארצות הברית, שם כביכול ירד מעמדו של משרד הנסיעות, תפקידו ומקומו של סוכן הנסיעות מובטחים, כי מרוב אינפורמציה שיש באינטרנט, הקהל צריך מישהו, שייתן לו את העצה והכיוון הנכון. ובדיוק לצורך זה קיים סוכן הנסיעות המקצוען. בנושא של קרוזים סוכן הנסיעות הוא חשוב ביותר. קרוזים לא מזמינים באינטרנט. זה תחום מאד מקצועי. סוג האוניה, גודלה, המיקום באונייה, מסלולים שיוט. כל אלה נושאים חשובים להבנת העניין ולמידע שהסוכן צריך לספק ללקוח. הסוכנים בישראל התחילו להתמקצע בנושא הקרוזים, ואנחנו בסנורמה עושים הרבה מאד באמצעות סמינרים והדרכות כדי להעניק להם את הכלים. יותר מ- 70% מהנוסעים הם נוסעים חוזרים, והסוכנים יודעים שנוסעי השייט הם לקוחות נאמנים".

מה לגבי הזמנות השייט בשוק שלנו? האם נוכח המשבר יש לכם הצעות אטרקטיביות?
"למרות המשבר נראה לי שיש תזוזה חיובית בשוק שלנו וחובבי השייט, כולל מתעניינים חדשים, בודקים את ההיצע בענף ומבצעים הרשמות. רויאל קריביאן היא חברה עם מגוון מסלולים ותוכניות שייט בכל רחבי העולם, והמשבר הכלכלי גרם לירידה משמעותית במחירי הקרוזים ולהזדמנויות גדולות למעוניינים ליהנות מחוויית השייט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: