אא

עמק אנגאדין שבשווייץ - גן עדן לשוחרי הטבע ולחובבי הנופש הפעיל

שווייץ מציעה שפע של אפשרויות לנופש פעיל ולא רק סקי. במרומי ההרים של עמק אנגאדין ניתן לטייל בטבע, לרכב על אופניים או על סוסים, לטפס על צוקים, לעשות סנפלינג, לדהור עם קורקינטים, אופניים או קרוניות במדרונות ההרים, לשוט בקאנו או בראפטינג וליהנות משלל אטרקציות לכל המשפחה.

Shutterstock Shutterstock

על יופיה המדהים של שווייץ אין עוררין. הארץ, אשר נתברכה בנופים קסומים ומרהיבים, מציעה שפע של אפשרויות לנופש פעיל לא רק בתקופת החורף ובאתרי הסקי הידועים שלה, אלא אף במהלך החודשים מאי - אוקטובר.

שטחה ההררי של שווייץ מאפשר פעילויות רבות הן בהרים ובמורדותיהם והן בעמקים הפרושים למרגלות ההרים, באזורים שונים בכל רחבי המדינה. חלק גדול מאתרי הסקי הופכים בחודשי הקיץ למוקדי פעילות ונופש, כאשר מעליות הסקי והרכבלים מעלים את הנופשים והמטיילים אל פסגות ההרים הגבוהים. שם, במרומי ההרים, על רקע נוף יפיפה ועוצר נשימה, כשהכל עוטה ירוק אינסופי מסביב, ניתן לנשום אוויר פסגות, לטייל בטבע במגוון רחב של מסלולי הליכה, לרכב על אופניים או על סוסים, לטפס על צוקים, לעשות סנפלינג, לדהור עם קורקינטים, אופניים או קרוניות במדרונות ההרים, לשוט בקאנו או בראפטינג, להתענג על ארוחה טובה או כוס יין וליהנות משלל אטרקציות לכל המשפחה, כגון: רכבות הרים, מגלשות הרים, אומגות, סולמות חבלים ועוד. גן עדן של ממש לרוכבי אופניים, לשוחרי הליכה בטבע, לחובבי נופש פעיל, למטיבי לכת, למחפשי אקסטרים, או למטיילים המבקשים ליהנות מן היופי הטבעי ומן האווירה הפסטורלית והשלווה.




אחד האזורים היפים והאטרקטיביים ביותר הוא האזור של עמק אנגאדין , בחלק הדרום-מזרחי של שווייץ, הקרוב לגבול עם אוסטריה ואיטליה. עמק אנגאדין הוא חלק מקנטון גראובינדן , שהינו הקנטון בעל השטח הגדול ביותר בשווייץ. גראובינדן נחצה ע"י עמקי הנהרות המרכזיים ריין ואין , ובתחומו נמצא הפארק הלאומי השווייצרי. ההרים בו הינם חלק מרכס האלפים, וכוללים קרחונים מרשימים במיוחד ואתרי סקי ידועים ומפורסמים, דוגמת סנט מוריץ ודאבוס.

עמק אנגאדין, שפירושו "הגן של נהר האין", הוא אזור תיירות פופולארי מאד בקרב תושבי שווייץ בחודשי האביב, הקיץ והסתיו. ההרים הגבוהים המקיפים את העמק מכל צדדיו, מזג האוויר הנעים הנוח, ימי השמש הרבים, הנוף היפיפה והפעילויות המגוונות בטבע הופכות את עמק אנגאדין ליעד מועדף ואטרקטיבי לחופשה משפחתית או לחופשה רומנטית. העמק, אשר לאורכו עובר נהר האין, מחולק למעשה לחלק העילי ורחב הידיים, ממאלויה ועד לצרנץ, ולחלק התחתי, מצרנץ ועד לגבול האוסטרי.




תושבי העמק מדברים עדיין בשפת הרומאנש הייחודית. שפה עתיקה שמקורה שילוב של רומאית ולטינית, ואחת מבין ארבע השפות המדוברות בשווייץ. כ- 30 אלף מתושבי האזור שולטים עדיין בשפת הרומאנש, ומשקיעים מאמצים רבים לשמר את השפה ולהנחילה לדורות הבאים. השפה היא מקור גאוותם של המקומיים, ותלמידי בתי הספר לומדים את שפת הרומאנש במשך ארבע שנות הלימוד הראשונות, ורק לאחר מכן לומדים שפות אחרות, כמו גרמנית וצרפתית.

מקור גאווה נוסף של תושבי עמק אנגאדין הוא הנוף הטבעי בו ניחן האזור. יערות העד הירוקים, האגמים הפסטורליים, פסגות ההרים הנישאות, הקרחונים הבוהקים, כרי הדשא המוריקים, המפלים השוצפים, פלגי המים הרבים, הכפרים הציוריים, הבתים השווייצריים המפורסמים עם הגגות המשופעים ואדניות הגרניום הפורחות, הפרות הרועות עם פעמונים לצווארן, הבקתות הרומנטיות בהרים, הנחלים הזורמים במורדות, הרכבות האדומות המתפתלות בין הגשרים הגבוהים - כל אלה יוצרים נוף חלומי ויוצא דופן, ממש כמו בגלויות. פיסת אלוהים קטנה.

העיירה סאבוגנין , המונה פחות מ- 2,000 תושבים, היא אחד המקומות החביבים בעמק אנגאדין. העיירה נמצאת במקום מרכזי, מרחק נסיעה של 45 דקות מסנט מוריץ, 45 דקות מדאבוס ו- 45 דקות מהעיר כור, בירת הקנטון גראובינדן. לסאבוגנין ניתן להגיע גם באמצעות רכבת משדה התעופה של ציריך, בנסיעה הנמשכת כשעתיים וחצי, ונסיעה קצרה של כעשר דקות באוטובוס.

כל הפעילויות והאטרקציות המאפיינות את עמק אנגאדין מתקיימות, כמובן, גם בסאבוגנין, כאשר גולת הכותרת במקום היא הרכיבה על אופניים. המקום נחשב אידיאלי לרכיבת אופניים, בין רכיבה ספורטיבית במגוון מסלולים ובדרגות קושי שונות ובין רכיבה אתגרית להרי האלפים שמסביב. המוני רוכבים גודשים את האזור, ומדוושים על אופניהם לאורך הנהר, בשבילים הרבים או בהרים הסמוכים.

מלון CUBE בעיירה סאבוגנין הינו מלון יוצא דופן בתפיסתו ובעיצובו, בלתי קונבנציונלי, אשר נבנה בעיקר כדי לארח את רוכבי האופניים בתקופת הקיץ ואת גולשי הסקי בתקופת החורף. במרכזו של המלון מצויה רמפה מיוחדת המובילה את הרוכבים או הגולשים מלובי המלון ישירות אל החדרים בקומות השונות, כאשר בצמוד לכל חדר ישנו מקום מיוחד לאחסון האופניים או מגלשי הסקי, ושאר אביזרי הרכיבה או הגלישה. לצד המלון, נמצא מרכז הספורט NTC, בו ניתן לשכור אופני הרים, קורקינטים מיוחדים ותלת-אופן, איתם ניתן לעלות למרומי ההר באמצעות מעליות הסקי הסמוכות, ולרדת במהירות במדרונות המשופעים של ההר. חוויה של ממש לכל בני המשפחה.




חוויה מומלצת נוספת היא פארק החבלים והאומגות FOX FLYING שבמרומי ההר, הכולל 13 תחנות, הבנויות על העצים הגבוהים, ומהן מרחפים באומגות בין העצים או מהלכים על החבלים הדקים המתוחים בין העצים. בצמוד למלון CUBE ישנו אגם קטן בו ניתן להשתכשך או לשוט בסירות וכן מגרש מיני גולף ופארק "פינוקיו" לילדים.

אזור ה- ALP FLIX שבמרום הרי האלפים, בקרבת סאבוגנין, הינו מקום מדהים בו ניתן לערוך טיולים רגליים בטבע, בשבילי ההליכה המסומנים, חלקם בכפרים קטנטנים ובחוות חקלאיות, חלקם לצד נחלים ופלגי מים, וחלקם בתוך היער. כך, למשל, ניתן לטייל במסלול הנמשך כשלוש שעות, בין ארבעה אגמים שונים, בנוף פראי וקסום, באזור בו פורחים למעלה מ- 500 סוגי פרחים וחיים 86 סוגי בעלי-חיים, כאשר לכל אורך המסלול פינות חמד ומקומות לעריכת פיקניק בחיק הטבע, לצד אגמים בהם ניתן לרחוץ בימי הקיץ.

מלבד מסלולי ההליכה והרכיבה הרבים שב- ALP FLIX ניתן גם לרכב על גבי סוסים, לרבות טיול סוסים של יומיים עד לאיטליה הסמוכה. רוכבי אופניים מיומנים במיוחד ובעלי כושר גופני מתאים יוכלו להעפיל מסאבוגנין למרומי ה- ALP FLIX באופניים במשך כשלוש שעות של רכיבה מאומצת, ואילו חובבי הרכיבה האחרים יכולים לשכור אופניים לירידה מקצה ההר ועד לעמק, במסלול מרהיב ומעורר אדרנלין העובר ברובו בתוך היער, לאורך הנהר, בואכה סאבוגנין.




עיירת קיט אחרת בעמק אנגאדין, המפורסמת במרחצאות שלה, היא העיירה סקול . מעבר להיותה עיירת ספא שקטה ושלווה, יש בסקול בתי מלון רבים והיא מהווה נקודת מוצא טובה לטיולי כוכב באזור, במיוחד לפארק הלאומי של שווייץ המצוי בסמוך. באתר הספא "Engadin Bad Scuol" שבעיירה ניתן לשתות סוגים שונים של מים מינרליים מהנביעות שבמקום, לטבול במרחצאות הרומיים-אירייים העתיקים, ליהנות ממסאז'ים מפנקים, לטעום מאכלים ומאפים ייחודים של עמק אנגאדין או לבלות ולהירגע בבריכות הפנימיות והחיצוניות שבאתר.

הפארק הלאומי של שווייץ, לא הרחק מסקול, משתרע של שטח של כ- 170 קמ"ר, ובו שבילים באורך של כ- 80 ק"מ, עם מסלולים מסומנים בדרגות קושי שונות. הפארק, שהינו אחד הפארקים הוותיקים בארופה, פתוח למבקרים רק בקיץ, בין החודשים יוני-אוקטובר. ייחודו של הפארק הלאומי הוא בהיותו פארק טבעי לחלוטין, ללא התערבות של בני האדם. הרשויות מקפידות על כך כי רק הטבע אחראי לכל אשר קורה בתחום הפארק, ובמקרה של שריפה או מפולת שלגים, למשל, לא תהיה כל התערבות אנושית. הרעיון הוא לתת לטבע לחדש את עצמו ולשלוט בכל הנעשה. בפארק ישנן חיות בר ובעלי חיים רבים המתהלכים באופן חופשי במרחב הטבעי והפראי. הכניסה לפארק הינה דרך העיירה צרנץ , בה הוקם לפני כשנה מרכז מבקרים, שם ניתן לקבל מידע, הדרכה והסברים על החיים בפארק וכן לצפות בתצוגות השונות במקום.

העיירה המפורסמת ביותר בעמק אנגאדין היא ללא ספק סנט מוריץ , השוכנת בחלקו העילי של העמק, בגובה של כ- 1,800 מ' מעל פני הים. אתר הסקי של סנט מוריץ הוא המפורסם ביותר בשווייץ, ואחד המפורסמים בעולם, ונחשב כאתר יוקרתי ואופנתי במיוחד. בניגוד לעיירות השקטות והפסטורליות המאפיינות את עמק אנגאדין, עם הקסם והסגנון האלפיני, סנט מוריץ היא עיירה אקסלוסיבית ונוצצת המאופיינת בשיק, אלגנטיות ויוקרה, עם ניחוח בינלאומי. החלק העליון והיוקרתי יותר של סנט מוריץ, ה- dorf, הוא במדרון התלול של ההר, ובו בתי המלון המפוארים וחנויות העילית של מיטב מעצבי האופנה הידועים בעולם, ואילו החלק התחתון, ה-bad, לשפת האגם, ובו אתר ספא ושבילי הליכה סביב האגם. האקלים בסנט מוריץ נוח מאד, עם 322 ימי שמש בשנה. בתקופת הקיץ מגוון רחב של אופציות לנופש פעיל בעיירה, לרבות מסלולי הליכה, גולף, פולו, טניס, שיט וגלשני רוח באגם.

למגיעים לסנט מוריץ אסור להחמיץ את הטיול ברכבת הפנורמית "ברנינה אקספרס", היוצאת מדי יום מסנט מוריץ דרומה לכיוון העיירה טיראנו, עיירת גבול קטנה כ- 2.5 ק"מ מעבר לגבול האיטלקי, ואשר נמשך כארבע שעות. הדרך נחשבת לאחד מנתיבי הרכבות היפים והתלולים בעולם ומתפתלת בין הרים, יערות, נהרות, אגמים, קרחונים, קניונים וגשרים תלויים בגובה עצום, בנופים עוצרי נשימה. שווייץ במיטבה. התחושה היא של נסיעה חלומית בתוך הטבע, בנוף פראי, כשבשיאה, ברמת ברנינה, עולה הרכבת עד לגובה 2,253 מ'.

אפשרות אחרת, אף היא מרהיבה ביופיה, הינה נסיעה מסנט מוריץ צפונה ברכבת הפנורמית "גליישר אקספרס" דרך עמק אלבולה ועד טוסיס. מסלול הרכבת מטוסיס ועד לטיראנו, באורך של 122 ק"מ, חלקו מטוסיס ועד סנט מוריץ ב"גליישר אקספרס" וחלקו מסנט מוריץ לטיראנו ב"ברנינה אקספרס" , זכה לאחרונה, בחודש יולי 2008, להכרה מצד אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. ההכרזה על המסלול כאתר מורשת עולמית הינה בעיקר בשל אופן השתלבותו בנוף והתגברות על קשיים טכניים-הנדסיים בהרמוניה עם הנוף המדהים.




בהקשר זה של הרכבות, ראוי לציין את ה- swiss pass, שהינו כרטיס המאפשר נסיעה חופשית ללא הגבלה ברכבות, באוטובוסים, ובסירות באגמים, וכן מאפשר כניסה חינם למוזיאונים ולאתרים רבים ברחבי שווייץ. ניתן לרכוש את הכרטיס לתקופות של 4, 8, 15, 22 או חודש ימים בכל תחנות הרכבת, ולהגיע באמצעותו לכל יעד באמצעות מערכת הרכבות המשוכללת והמדויקת, הפרושה לכל אורכה ורוחבה של שווייץ. כמו כן, יש לציין את השרות היעיל והנוח של Fly Rail באמצעותו ניתן לעשות צ'ק-אין לטיסה כבר בתחנת הרכבת, ולשלוח את המזוודות ארצה או לכל שדה תעופה אחר בעולם, הישר מתחנת הרכבת.


הכותב היה אורח לשכת התיירות של שווייץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםשווייץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: