אא

מחודש אוקטובר תיירים מרוסיה יוכלו לבקר בישראל ללא צורך באשרת תייר

מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח: "כניסתם של מאות אלפי תיירים נוספים לישראל מדי שנה,תייצר אלפי משרות חדשות והכנסות של מאות מיליוני שקלים נוספים למשק הישראלי"

Shutterstock Shutterstock
החל מחודש אוקטובר הקרוב יוכלו תיירים מרוסיה לבקר בישראל ללא צורך באשרת תייר. בימים הקרובים יתוקן צו הכניסה לישראל בהתאם להסכם שנחתם לאחרונה בין ישראל לרוסיה לביטול הדדי של חובת הוויזה לתיירים, ביוזמת שר התיירות לשעבר, יצחק אהרונוביץ', במסגרת וועדת השרים המיוחדת, שהקימה הממשלה לעניין זה.
בדיון שקיימה הבוקר ועדת הפנים של הכנסת בנושא, דיווחו נציגי משרד התיירות לוועדה כי בחודשים האחרונים כבר מורגשת תכונה ערה, ציפייה והתעניינות בקרב סיטונאי התיירות הגדולים ברוסיה נוכח החתימה על ההסכם ועם כניסתו לתוקף, ההערכה היא, כי ניתן יהיה בשנים הקרובות להכפיל ואף לשלש את מספר התיירים הנכנסים לישראל מרוסיה. בשנת 2007 ביקרו בישראל 193,000 תיירים מרוסיה – גידול של 163% לעומת שנת 2006. בין החודשים ינואר-מאי 2008, ביקרו בישראל כ- 128,000 תיירים מרוסיה – גידול של 135% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בקצב גידול זה, צפוי מספר התיירים מרוסיה להגיע בסוף שנת 2008 ל-300,000. מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח: "כניסתם של מאות אלפי תיירים נוספים לישראל מדי שנה, תייצר אלפי משרות חדשות והכנסות של מאות מיליוני שקלים נוספים למשק הישראלי. הישג חשוב זה הינו בעל משמעות לאומית ותואם את יעדי הממשלה לצמצום הפערים והאבטלה". רוסיה הפכה בשנת 2007 למדינת המקור השנייה בגודלה לתיירות לישראל והיא גם אחת המדינות בעלות הפוטנציאל המשמעותי ביותר לגידול בתיירות. מדובר בכלכלה מתפתחת בקצב גידול ממוצע של 6.7%, אשר יצרה קבוצה משמעותית מקרב למעלה מ-140 מיליון רוסים המעוניינת ליהנות מנופש ברמה גבוהה ומסוגלת לשלם עבורו. המרחק הקצר בין המדינות, מזג האוויר האידיאלי, האתרים הייחודים והקהילה הגדולה דוברת הרוסית בישראל, מעניקה לתייר הרוסי שירות יעיל ואיכותי בשפתו ומעודדת את ביקורו בישראל. רבים מהתיירים מגיעים כיום לביקור חד יומי ובמשרד התיירות צופים כי רבים מהם יבקרו בישראל לתקופות ארוכות יותר, עם ביטול חובת הוויזה. בנוסף צפויה התחרות מול המדינות השכנות, בהן לא קיימת חובת ויזה, להתמקד מעתה בנושא האיכות ולא בנושא קלות ההגעה אל היעד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: