אא

אקוודור שלא הכרתם

אקוודור שוכנת על קו המשווה ומכאן שמה שפירושו "קו המשווה". המדינה הקטנה מפורסמת בזכות איי הגלאפגוס השוכנים בסמוך, ומהווים בית לכמה ממיני החיות והצמחים הנדירים בעולם, אך טיול באקוודור אינו רק איי גלפגוס.

Shutterstock Shutterstock
המדינה המגוונת והיפה להפליא מתאפיינת בשילוב תרבותי של יסודות מקומיים אינדיאניים, הגירה אירופית וצאצאי העבדים השחורים מאפריקה, ארכיטקטורה קולוניאלית משומרת, נופים געשיים מרהיבים, פסגות הרי האנדים המושלגים, יערות גשם והג'ונגל האמזוני. אלפיים סוגים שונים של פרפרים, אלפי סוגי סחלבים, מאות ציפורים, צמחי מרפא, שמורות טבע, שווקים אינדיאנים וגסטרונומיה ייחודית הם רק חלק מהעושר המאפיין את אקוודור.

בתי מלון שונים ומגוונים יש במדינה זו. המאפיין העיקרי הם האסיינדות המקומיות. בתי עשירים מתקופת הכיבוש הספרדי הפכו למלונות בוטיק מפנקים במחירים שווים לכל נפש. כל חדר מעוצב באופן שונה, מרהיב וקולוניאלי. בחלק מהמלונות יש אח לחימום החדר. מלונות אלו מציעים מגוון של טיולים מיוחדים באזור, טיולי סוסים, טרקים רגליים, טיולי ג'יפים, טיולי אופניים ועוד.

המדינה העשירה בתרבות ובנופים מאפשרת למטייל לחוות בטיול בן שבוע עד עשרה ימים מגוון עצום, הכולל את פלאי הרי האנדים הדרמטיים, כפרים המתמחים בעבודות יד ומוצרי עור, ערים קולוניאליות, מעיינות חמים עם הנופים הוולקנים הדרמטיים, מפלי מים, רפטינג, קניונים מרהיבים, ג'ונגל אמזוני עם מבחר סוגי לודג'ים בכל הרמות.

ניתן למצוא באקוודור שווקים אינדיאניים אותנטיים, המתקיימים בכל יום בשבוע באזורים שונים. דרך שווקים אותנטיים ובלתי מתויירים אלה ניתן ללמוד ולקבל תמונה אמיתית על חיי האינדיאנים המקומיים. אלפי אינדיאנים מכל הכפרים באזור באים בלבושם המסורתי למכור את מרכולתם. השווקים מתקיימים בשעות הבוקר המוקדמות והכפר כולו ערוך לשוק. השוק מחולק לפי נושאים: בהמות - ממכר חזירים, עגלים, לאמות, כבשים, ירקות ופירות, עבודות יד, אוכל. בסוף יום השוק כל הסחורה מועמסת על גג האוטובוס. חוויה אנתרופולוגית צבעונית ומרהיבה.

כתבה וצילמה: אדריאנה קליין

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםאקוודור

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: