אא

ברזיל – ערים שוקקות, חופים תוססים וקרנבל של שכרון חושים

ברזיל מציעה לתייר הנהנתן, מכל וכל - חום טרופי, מוזיקה סוערת, ריקודים חושניים, כדורגל, חופים מדהימים ומה לא???

Shutterstock Shutterstock

ברזיל היא המדינה הגדולה ביותר ביבשת דרום אמריקה והחמישית בגודלה בעולם. היא פרושה על פני שטח נרחב של 8,511,965 קמ"ר, המהווים כמחצית מהיבשת, כך שהיא גובלת בכל המדינות, מלבד אקוואדור וצ'ילה.

בברזיל ניתן למצוא שילוב של יערות גשם עצומים, אדמות חקלאיות ותעשייה מפותחת. הקיץ הברזילאי נמשך מדצמבר עד פברואר, והחורף מיוני עד אוגוסט. גם בחורף, ברזיל נוחה לטיול ברוב חלקיה וברוב ימות השנה, בשל אקלימה הטרופי. כדאי לזכור שהשמש חזקה מאד, אז בבקשה לא להתעצל ולמרוח היטב קרם הגנה. ברזיל הכריזה על עצמאותה בשנת 1822, לאחר שבמקורה היתה קולוניה פורטוגלית. כתוצאה מהיסטוריה זו, שפתה הרשמית היא פורטוגזית, וזאת בשונה מרוב ארצות דרום אמריקה הדוברות ספרדית. כיום ברזיל היא רפובליקה פדרלית המחולקת ל- 26 מדינות אוטונומיות ומחוז פדרלי אחד, בו שוכנת עיר הבירה ברזיליה. המטבע המקומי הוא ריאל ברזילאי ואוכלוסייתה מונה כ- 180 מיליון נפש.

ריו דה ז'ניירו
אחת הערים בהן ניתן לקבל מנה גדושה של 'ברזילאיות' זו היא ריו דה ז'נרו . העיר השניה בגודלה , המפורסמת ביופייה הרב ובאופייה המיוחד. אתרים ידועים בעיר הם הר קורקובדו , המתנשא לגובה של 710 מ'. בפסגתו נמצא פסל של ישו בגובה 30 מ', הפורש ידיו וגואל את כולנו - "ישו הגואל" . מהמקום ניתן גם לצפות מעל העיר וסביבתה. ואם כבר בהרים עסקינן, כדאי לבקר גם בהר הסוכר, הר המתנשא לגובה של 400 מ', המהווה מקום מושלם לצילומי נוף של העיר.

אתר תיירותי מסוג אחר שאין להחמיץ הוא איצטדיון הכדורגל הגדול בעולם - המאראקנה , בנצי ברזיל יכולה לרכוש כרטיסים למשחקים באיצטדיון. הספורט הנפוץ ביותר בברזיל הוא הכדורגל וביקור באיצטדיון הוא חוויה שלא תישכח. כמובן שאסור לעזוב את ריו לפני שמשתזפים בחופיה היפהפיים ההומים אדם, המשמשים בין השאר לשתיית בירה, שמיעת מוזיקה ולמשחקי כדורעף וכדורגל. חוף ידוע הוא איפנמה , המהווה מקום מפגש לבחורים ובחורות בבגדי ים מזעריים במיוחד, חוף מוכר אחר הוא קופהקבנה .




רסיפה
רסיפה , בירת מדינת פרנמבוקו , מכונה "ונציה הברזילאית" וידועה בשל הגשרים והנהרות המרשימים העוברים בה. סמוך אליה, נמצאת עיר הפרבר אולינדה , אחת מהערים הקולוניאליות השמורות והיפות ביותר במדינה. אולינדה, ממוקמת בנקודת תצפית קסומה על האוקיאנוס האטלנטי ועל העיר רסיפה , הסמוכה. בעיר מבנים קולוניאליים שמורים היטב ובהם גרים אנשי תרבות, אומנות ובוהמה רבים. יש לציין כי למרות שהקרנבל בריו דה ז'נרו זכה למוניטין עולמי, הקרנבל באולינדה הוא מחזה מרהיב וחוויה אותנטית במיוחד.

סלבדור דה באהייה
דרומית משם, במחוז באהיה , המחוז האפריקני ביותר בברזיל, ניצבת בירתה, סלבדור דה באהיה , על מפרץ יפהפה. סלבדור היא עיר עתיקה ומרתקת, בה ניתן לחזות במבנים קולוניאליים רבים ובחופים יפים. בעיר גרים בעיקר צאצאי עבדים אפריקניים, המעניקים ייחוד אתני לעיר.

האמזונס
כאשר תחפצו להתרחק מן הערים, ברזיל מציעה עושר של אתרי טבע עוצרי נשימה ומגוון יוצא דופן של מיני יונקים, ציפורים, פרפרים וזוחלים. אחד האזורים המפורסמים ביותר בעולם הוא האמזונס , אזור של נהרות ויערות בצפון המדינה, הפרוש על פני מחצית משטחה. יער האמזונס הינו יער הגשם הגדול בעולם ואלפי זני חיות שונים ומשונים חיים בו.

מפלי האיגואסו
תופעת טבע אחרת שאין להחמיצה היא מפלי האיגואסו . ביקור במפלים היא אחת החוויות המרשימות ביותר בברזיל. מפלי הענק ממוקמים בתוך יער טרופי, על גבול ארגנטינה ופרגוואי. רוחבם הוא יותר משלושה ק"מ וגובהם 60-80 מ', ונחשבים בין הגדולים ביותר בעולם. התקופה הטובה ביותר לבקר במפלים היא מאוגוסט עד נובמבר.




חופים
לנסויס דה מאראניאו דיונות חול ענקיות ומרהיבות בצורתן, המשובצות בלגונות כחולות ונהרות החוצים אותן, יצרו את אחת מהתופעות הגיאולוגיות המדהימות והמרשימות בייחודן וביופיין! ומהו הסוד למתכון הגיאולוגי היוצר תופעת טבע מרהיבה זו? ובכן, קחו שני נהרות המפלסים דרכם דרך החולות בואכה האוקיינוס האטלנטי, הוסיפו זרמים ימיים איתניים הסוחפים חולות ליבשת, רוח איתנה המרימה ענני חול לבן ומעיפה אותם אל יער המצוי בקרבת החוף, השאירו "תבשיל" זה של תופעות טבע ואקלים 10,000 שנה - והתוצאה שמתקבלת: דיונות של 40 מטר גובה, המשובצות בלגונות של מים מתוקים ושדרכן עדיין זורמים 2 הנחלים!

הטבע המופלא במקום מזמן לנו חוויות יחודיות למכביר: החל משייט בסירות מרוץ המעופפות על פני המים וחוצות את הדיונות, טיולי ג'יפים, טיולים רגליים ללגונות ועוד ועוד.

העיר בהרינייס - שער הכניסה לשמורת טבע גיאולוגית זו, שבה מרוכזים כל בתי המלון מפוסדות ועד מלונות יוקרה.

ג'ריקואקוארה - נמצאת 320 ק"מ מפורטלזה, ונחשבת לאחד המקומות בו החופים היפים בעולם! אזור פראי ובראשיתי.

קוסטה דו סאויפה – באהיה - קוסטה דו סאויפה ממוקמת 76 ק"מ מסלבדור, על אחד החופים היפים בבאהיה- "חוף הקוקוס". רצועת חוף עוצרת נשימה ביופיה, המשלבת תופעות טבע מרהיבות. העיר נחשבת כמרכז התיירות, הבילויים והעסקים הגדול ביותר בדרום אמריקה ויש בה מגוון מלונות, מסעדות, מרכזי ספורט וכנסים.

פיפה - שמורת החופים הבתוליים - אחת מהשמורות היפות בברזיל, שבה ניפגש עם טבע בראשיתי במיטבו. חופי פיפה הם מהידועים והמתויירים ביותר בברזיל. חופים לבנים ושוממים, מוקפים במסגרות מרהיבות של צוקים הנושקים לים כחול וצלול - כל אלה מקבלים את פניך בהגיעך לנופש באזור.

בוזיוס - כפר דייגים קדום, 179 ק"מ צפונית לריו, בקוסטה דל סול של ריו דה ז'נירו. 24 חופי ים מקסימים, כל אחד מהם והמיוחד לו. לאוהבי הספורט הימי על כל סוגיו: גלישות גלים, גלשני רוח, צלילה, שנורקלינג. בבוזיוס חיי לילה מגוונים, ברים ומסעדות ממיטב המטבח הבינלאומי.

נאטאל - בירתה של מדינת ריו גרנדה הצפונית. עיר מודרנית ומבוקשת מאד בקרב התיירים הרבים הפוקדים אותה בזכות מיקומה. עטופה בטבע מרהיב של דיונות חול לבנות, המצטיינות בצורותיהן השונות וגולשות אל רצועת חוף ים יפהפה. האזור עשיר באטרקציות טבעיות מיוחדות במינן.

מורו דה סאו פאולו - חופים קסומים, ידוע בקרב התרמילאים הישראלים. נמצא במרחק שעתיים וחצי הפלגה מסלבדור דה באהייה או בטיסה פנימית קצרה של כחצי שעה מסלבדור.




הקרנבל בברזיל
כל שנה 40 יום לפני חג הפסחא, ברזיל עוצרת נשימתה - שעת הקרנבל הגיעה! בשנת 2010 יתקיים הקרנבל בין התאריכים 10-13 בפברואר 2010 ומצעד המנצחות ב- 20 בפברואר.

במהלך ארבעת ימי הקרנבל ברזיל הופכת להיות מדינת הכיף העולמית. ימי הקרנבל בברזיל מוגדרים לעתים כ"ארבעה ימים של שכרון חושים", בהם שוכחים המקומיים את טרדות היום-יום וקשיי המחייה ומתמסרים להנאות החיים: מופעים מרהיבים, אלפי רקדנים ורקדניות בתלבושות חושניות וצבעוניות, מסיבות רחוב בהן תופי הסמבה אינם מפסיקים לרעום, תהלוכות רחוב ססגוניות, בימות בכל רחוב, אוכל ואלכוהול.

כתבה וצילמה: אדריאנה קליין, מנהלת אופרציה - בנצי ברזיל, בנצי גלובל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםברזיל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: