אא

אלי גונן:"בניגוד לרובי ענפי המשק אצלנו בתיירות התחזיות מצוינות"

נשיא התאחדות בתי המלון, מצדד בתוכנית הכלכלית המתגבשת ומציין כי בשנת 2008 צפויים להצטרף 13,000 עובדים לתעשיית התיירות".

Shutterstock Shutterstock

"צעדים חיוביים והכרחיים", כך מגיב היום אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, ביחס לתוכנית המתגבשת בימים אלו בין האוצר, המעסיקים וההסתדרות לשם הגדלת הצמיחה והתעסוקה במשק. גונן שוחח אמש עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ושמע ממנו פרטים על השיחות שהיו בין ראשי הארגונים והממשלה בברכת ראש הממשלה כדי למנוע כניסת המשק למיתון. 


לדברי גונן, "כדי למנוע כניסת המשק למיתון נדרשות פעולות נמרצות בשיתוף כל הגורמים במשוואה: הממשלה, המעסיקים והעובדים. אני מברך את שר האוצר, רוני בר און, את יו"ר ההסתדרות עופר עיני ואת יו"ר לשכת הארגונים הכלכליים,שרגא ברוש על החלטתם לשתף פעולה בגיבוש תוכנית כלכלית שתוביל את המשק לצמיחה". במסגרת הדיונים המשותפים יינתן ביטוי מיוחד ליכולת תעשיית התיירות לשמש מנוף לצמיחה כלכלית ולתעסוקה. 


הנושא כבר הוצג במסגרת נייר עמדה של התאחדות התעשיינים לוועדת הכלכלה ובה הובע הצורך להעמיד את האמצעים הדרושים לפיתוח התיירות, במיוחד בכל הקשור להעמדת התקציבים הראויים לשיווק ישראל בעולם ולהקמת רשות לשיווק תיירות. כזכור, דו"ח ארנסט & יאנג קבע שאם הממשלה תשקיע 250 מליון שקל בשיווק התיירות – נגיע תוך 4 שנים להיקף של כ 5 מיליוני תיירים בישראל, מה שיביא להיקפי תעסוקה של למעלה מ- 250,0000 מקומות עבודה.


ביחס לכך, אומר גונן: "אני שמח כי יש מי שמאמין שחשוב והכרחי לתת משקל רב לשיווק מאסיבי של התיירות הנכנסת. ההחלטה קשורה לכך שקברניטי המשק ערים כבר תקופה ממושכת לתוצאות המצוינות של התיירות הנכנסת ולפוטנציאל הכלכלי שבה. בניגוד לרוב ענפי המשק, שנכנסים למיתון, אצלנו בתיירות התחזיות מצוינות. בשנת 2008 סה"כ התרומה הישירה והעקיפה לתוצר כתוצאה מהתיירות הנכנסת ומתיירות הפנים תגיע ל- 29.7 מיליארד ₪, שהן 4.9% מהתמ"ג .


גם נתוני התעסוקה בתיירות מרשימים. בשנת 2008 צפויים להצטרף כ- 13,000 עובדים לתעשיית התיירות, שתעסיק עד סוף השנה כ- 158.6 אלף עובדים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: