אא

אלי גונן: "אני נדהם וכועס על כך שהממשלה לא נסוגה מכוונתה להטיל מע"מ על התיירים"

נשיא התאחדות המלונות בהתקפה על הממשלה. גונן מקווה שהממשלה תתעשת ותבטל את הכוונה להטיל את המס. גונן סבור כי צעד כזה הוא הרה אסון לתעשיית התיירות.

Shutterstock Shutterstock
אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, מביע היום כעס רב על כך שהאוצר לא נסוג מהחלטתו להטיל מע"מ על התיירים במסגרת חוק ההסדרים. מיד עם היוודע העניין מסר גונן, כי "אני נדהם וכועס על כך שהממשלה לא נסוגה מכוונתה להטיל מע"מ על התיירים. צעד שכזה, בתקופה הנוכחית, המתאפיינת במשבר בתיירות הנכנסת, הוא הרה אסון לתעשיית התיירות ומעמיד בסכנה את מקום עבודתם של עשרות אלפי עובדים מתעשיית התיירות. תוספת המע"מ על חבילות התיירות בישראל תפגע ביכולת התחרות שלנו מול העולם ותהפוך את ישראל ליעד לא רלוונטי עבור תיירים רבים".

לדבריו גונן: "כבר היום כושר התחרות שלנו כיעד תיירותי תחרותי הוא בעייתי, בגין עלויות ייצור גבוהות של המלונות, בעיקר, הנובעות ברובן מתשלומים המוכתבים על ידי רגולציה ממשלתית . ייקור חבילות התיירות בהיקף של 16.5% עלול להביא לקריסת התיירות הנכנסת ולהחלטת התיירים לנסוע למדינות אחרים. אני מעריך כי הצעד הקשה הזה יוביל השנה להקטנת נפח התיירות לישראל באחוזים ניכרים וכתוצאה מכך לפיטורי עשרות אלפי עובדים".

"הגדלת תקציב השיווק להיקפים, שאושרו על ידי הממשלה, היא נדבך חשוב ומהותי, שיכול לאפשר הגדלת תנועת התיירות ויצירת מקומות תעסוקה, ובפרט בפריפריה. אני מקווה שהממשלה תתעשת ותבטל את הכוונה להטיל את המע"מ בהקדם האפשרי כדי שתקציב השיווק, שאושר יועיל להגדלת התיירות הנכנסת", אומר גונן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: