אא

ירידה של 27% בלינות התיירים בחודש אפריל 2009

הנתון מלמד על משבר חריף בתיירות הנכנסת. לעומת זאת, עפ"י הנתונים שמפרסמת המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות, יש עלייה של 4% בלינות הישראלים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה הגדולה בלינות תיירים נרשמה בטבריה עם 46% ובירושלים נרשמה ירידה של 35%.

Shutterstock Shutterstock

מנתונים שפרסמה היום המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל עולה כי בחודש אפריל חלה ירידה של 27% בלינות התיירים בהשוואה לאפריל אשתקד, בלינות הישראלים חלה עלייה של 4% ובסך הכל נרשמו באפריל כ- 1.7 מיליון לינות, שמשקפים ירידה של 12% ביחס לאפריל אשתקד. תפוסת החדרים הארצית עמדה על כ- 59% - ירידה של 18% ביחס לאפריל 2008.

רפי פרבר, סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל, אומר כי: "אנחנו נמצאים בתוך משבר חריף בתיירות הנכנסת. מאז מבצע "עופרת יצוקה" והתגברות המיתון הכלכלי בעולם, אנחנו מדווחים מדי חודש על ירידות כבדות בלינות ובתפוסות במלונות. הצרה הגדולה היא שבמקום להתרכז בדרכים להתמודד עם המשבר ובמהלכים שיש לנקוט, עוסקים כל גורמי התיירות במשימה אחת בלבד: הורדה מעל סדר היום של ה"עז", שכלל האוצר במסגרת ההצעה לחוק ההסדרים: ביטול הפטור ממע"מ על שירותי התיירות".

לדברי פרבר "הטלת מע"מ על התיירות הנכנסת היא גול עצמי למשק. זאת החלטה אומללה שתפגע בתעשיית התיירות, שמשמשת ראש חץ, שאמור להוביל את ישראל לצמיחה כלכלית".

מהנתונים עולה כי, מספר לינות התיירים באפריל עמד על כ- 709 אלף, בהשוואה ל- 975 אלף לינות באפריל אשתקד . כמעט בכל אזורי הארץ חלו ירידות בלינות התיירים, כאשר בטבריה, בירושלים ובחיפה נרשמו ירידות גבוהות במיוחד.

הירידה הגבוהה ביותר היתה בטבריה - ירידה של 46% . בירושלים נרשמה ירידה של 35% ובחיפה ירידה של 32% . בקיבוצים נרשמה ירידה של 31% , בהרצלייה ירידה של 29% , בים המלח ירידה של 28% , בת"א ירידה של 24% , בנצרת ירידה של 23% ובנתניה ירידה של 22% .

גידול בלינות התיירים חל רק באילת – גידול של 10% .

מספר לינות הישראלים באפריל עמד על כ- 978 אלף לינות . באילת נרשמו כמחצית מלינות הישראלים וחל בה גידול של 9% בהשוואה לאפריל אשתקד . בים המלח חל גידול של 11% . בירושלים נרשם גידול של 12% , בטבריה ובהרצליה גידול של 11% ובת"א גידול של 2% .

באזורים האחרים היו ירידות: בנצרת ירידה של 34% , בחיפה - ירידה של 13% , בנתניה ירידה של 12% ובקיבוצים ירידה של 5% .

תפוסת החדרים הארצית הגיעה ל- 57%, ביחס ל- 72% באפריל אשתקד . בים המלח נרשמה תפוסה של כ- 73%, באילת 70%, בנצרת כ- 64%, בת"א 59%, בהרצליה ובקיבוצים 56%, בטבריה ובירושלים כ- 52%, בחיפה ובנתניה כ- 51%.

לינות במלונות מתחילת השנה: בארבעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 14% במספר הלינות הכולל במלונות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והן הסתכמו בכ- 5.3 מיליון. בלינות התיירים חלה ירידה של 26% והן הסתכמו בכ- 2.4 מיליון ובלינות הישראלים חלה ירידה של 1% והן הסתכמו בכ- 2.9 מיליון. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה בכ- 46% .



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: