אא

המלונאים בכינוס חירום: מע"מ על שירותי התיירות הוא קריאת חיסול לפריפריות!

בכינוס חירום של מלונאי ישראל, שהתקיים היום בצהריים, קראו המלונאים לראש הממשלה ולשר האוצר לעצור את "העז" המוזרה שמתגלגלת לה במסגרת חוק ההסדרים: הטלת מע"מ על שירותי התיירות.

Shutterstock Shutterstock
מלונאים מטבריה, עכו, נצרת, ים המלח, באר שבע ואשקלון הזהירו כי הטלת מע"מ על שירותי תיירות תביא לירידה במספר התיירים שיגיעו לישראל וכתוצאה מכך תוביל לפיטורים המוניים, שיש להם השפעה קשה בעיקר בפריפריות, שבהן אין למדינה תשובות הולמות לקשיי התעסוקה.

אבי זנדברג, יו"ר התאחדות המלונות בטבריה, טען כי תכנית האוצר היא קריאת חיסול של הפריפריות במדינת ישראל. לדבריו: "איזה פתרון יש למדינה למובטלים הרבים שייפלטו מהמלונות ומענפי התיירות האחרים בטבריה, בגליל, בנצרת בישובי הצפון? מי יעסיק אותם? עדיף שהאוצר ייקח את התקציבים שהוא מעביר לשיווק ישראל בעולם ויתמוך ישירות בלשכות התעסוקה".

אריאלה שמידע דורון, יו"ר התאחדות המלונות בירושלים, טענה כי גם בירושלים מצב התעסוקה קשה מאוד והתיירות היא מנוף מרכזי בעיר לתעסוקה. לדבריה: "אם יוטל המע"מ על התיירים – תעשיית התיירות בירושלים תתמוטט", והוסיפה כי "גם כך אנחנו כבר חודשים רבים בעיצומו של משבר בתיירות הנכנסת ומקצצים בעל כורחנו בכח האדם. איזה מסר מעבירה לנו הממשלה? שהיא מוותרת על תעשיית התיירות? שהיא מוכנה לשלוח את העובדים הביתה כדי לקבל דמי אבטלה?"

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, אמר כי הוא מקווה שהממשלה תתעשת כבר בימים הקרובים ובעקבות התחזיות הקשות בעניין הפגיעה הצפויה בתיירות הנכנסת למדינת ישראל תיסוג מהכוונה להטיל מע"מ על התיירים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: