אא

לראשונה, חצה הרווח השנתי בענף המלונאות את רף מיליארד השקלים

מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח: "יש לנצל תקופה זו של רווחיות בתיירות לעידוד יזמים מהארץ ומחו"ל לבנות בתי מלון חדשים בישראל"

Shutterstock Shutterstock

ועדת ההשקעות של משרד התיירות, בראשות מנכ"ל המשרד, שאול צמח ובהשתתפות נציגי משרד האוצר והתיירות, המליצה אמש על הקמתם של 5 בתי מלון בסובב כינרת, נצרת, מעלות וחיפה, במסגרת הליך הקצאה תחרותי על פי החוק לעידוד השקעות הון. ההשקעה הכוללת בפרויקטים אלו נאמדת בכ- 230 מיליון שקלים. תקציב משרד התיירות להשקעה בפרויקטים אלו עומד על 45 מליון שקלים.


החלטות הוועדה הועברו לאישור מינהלת מרכז ההשקעות של משרד התמ"ת והן צפויות לעלות לדיון ולאישור בשבוע הבא. מתחילת השנה אישר משרד התיירות מענקים לעידוד השקעות הון בסך של כ- 150 מליון שקלים. בשבועות הקרובים יובאו לאישור המשרד פרויקטים נוספים בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד ₪. מנתוני הלמ"ס שפורסמו היום עולה כי רווח המלונות בשנת 2007 הסתכם ב- 1.1 מיליארד שקלים . עוד עולה כי סך ההכנסות בשנים 2003 - 20007 גדל, כל שנה לעומת קודמתה, בקצב מהיר יותר מההוצאות , מצב המאפיין תקופות של התאוששות בתיירות.


מתחילת שנת 2008 נרשם גידול של כ- 50% במספר התיירים המבקרים בישראל ובמשרד התיירות נערכים לשנת שיא בה צפויים לבקר בישראל 2.8 מליון תיירים בישראל. בחודשים האחרונים קיימת התעניינות רבה של יזמים מהארץ ומחו"ל לרכישה ובניית בתי מלון חדשים, התואם את הצורך המיידי בהקמתם של כ- 10,000 חדרי מלון בהקדם, בייחוד נוכח יעד הגעתם של 5 מליון תיירים בשנת 2012.


מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח: "אנו פועלים לכך שעד שנת 2012 יבקרו בישראל כחמישה מיליון תיירים ואנשי עסקים ועלינו להיערך לתת מענה תיירותי אטרקטיבי לתיירים אלו, הן ברמת התשתית והן ברמת האיכות. בשנים הקרובות תורגש התחרות מול תורכיה, מצרים, קפריסין ומדינות אחרות באזור בצורה משמעותית ומשרד התיירות ישקיע חלק מרכזי מתקציבו בכדי לסייע ליזמים. חדרי המלון הינם אמצעי יצור קריטי לתעשיית התיירות ובכדי לענות על הביקושים הצפויים נדרשת השקעה משמעותית יותר ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: