אא

למרות שנבלמה הירידה במספר הנוסעים בטיסות הבינלאומיות הכנסות מחברות התעופה ממשיכות לצנוח

עפ"י נתוני יאט"א נרשמה ירידה של 9.3% במספר הנוסעים בחודש מאי, לעומת החודש המקביל אשתקד ובהיקף הטסת המטענים נרשמה ירידה של 17.4%. עקב החובות הכבדים והירידה הדרמטית בהכנסות חברות התעופה, אומר מנכ"ל יאט"א: "אנחנו רחוקים מאד מהתאוששות".

Shutterstock Shutterstock
יאט"א פרסמה את הנתונים העדכניים של תעשיית התעופה הבינלאומית בחודש מאי. עפ"י הנתונים, בחודש זה נרשמה ירידה של 9.3% במספר הנוסעים וירידה של 17.4% בהיקף הטסת המטענים, לעומת החודש המקביל אשתקד. התפוסה הממוצעת בטיסות ברחבי העולם בחודש זה עמדה על 71.2%, לעומת 74.5% במאי אשתקד.

ראוי לציין כי בהיקף הטסת המטענים בחודש מאי חלה התאוששות מה לעומת הירידה בחודש אפריל, שעמדה על 21.7% בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה וזהו, ככל הנראה, אות ראשון להתאוששות כלכלית מסוימת.

למרות שמספר הנוסעים בחודש מאי היה נמוך מזה של אפריל , הרי תנועת הנוסעים בחודשיים אלה הייתה גבוהה יותר מאשר בחודש מרץ, בו נרשמה ירידה של יותר מ- 11% לעומת מרץ 2008, ואולי יש בכך להעיד כי תנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית התרוממה כבר מנקודת השפל.

למרות ההתייצבות בירידת מספר הנוסעים, ההתאוששות של תעשיית התעופה, בכל מקרה, תיחלש ותידחה עקב החובות הכבדים וההכנסות הנמוכות. "הגענו אולי לתחתית, אך אנחנו רחוקים מאד מהתאוששות", אמר ג'ובאני ביסיניאני, מנכ"ל יאט"א. "התפוסה הממוצעת ירדה ב- 12 החודשים האחרונים ב- 3.3%, וההשפעה על ההכנסות היא דרמטית. אחרי נפילה של 20% בהכנסות מטיסות בינלאומיות ברבעון הראשון של השנה, אנחנו מעריכים שהנפילה בחודש מאי תואץ לכדי 30%. המשבר הוא החמור ביותר, שידענו מאז ומעולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: