אא

מנכ"ל משרד התיירות מזהיר: "תייר שיוותר היום על ביקור בישראל יוותר עלינו לאורך שנים"

בדיון שהתקיים היום בוועדת הכספים של הכנסת אמר נועז בר ניר, כי: "ביטול הפטור ממע"מ על תיירות נכנסת, נזק כלכלי, חברתי ותדמיתי קשה למדינת ישראל".

Shutterstock Shutterstock
בדיון שהתקיים היום בוועדת הכספים של הכנסת, אמר מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, כי תעשיית התיירות, שהצליחה לשרוד, בזכות מאמצי שיווק אינטנסיביים, את הצניחה בתיירות בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" והמשבר הכלכלי העולמי, תפגע אנושות מביטול הפטור ממע"מ.

"על פי ההערכה ה"אופטימית" של בנק ישראל, יירד מספר התיירים בעקבות ביטול המע"מ "רק" ב- 170,000 , ירידה זו תגרור פיטורי אלפי עובדים – על פי בנק ישראל "רק" 5,350 – להם ישולמו כמובן דמי אבטלה במשך חודשים רבים. פיטורי עובדים יורגשו לא רק בתעשיית התיירות, אלא בכל הענפים המספקים שירות לתעשיית התיירות, בהם ספקי מזון, ציוד, טקסטיל ועוד".

המשק, הוסיף בר ניר, יאבד הכנסות הנאמדות במאות מיליוני שקלים: גבייה של כ- 700 מיליון שקלים בשנה, תקוזז עקב אובדן תוצר של כ- 2 מיליארד שקלים ואובדן הכנסות, הנובעים מהירידה במספר התיירים. לאחר תשלום דמי האבטלה לאלפי המפוטרים, יישארו בידי קופת המדינה פחות מ- 100 מיליון שקלים בלבד.

מנכ"ל משרד התיירות הדגיש שהנזק החמור ביותר הנו הנזק התדמיתי למדינת ישראל כמדינת תיירות. "תייר שיוותר היום על הביקור בישראל ויעדיף יעד מתחרה אחר, בשל התייקרות חבילה הביקור, יוותר עלינו לאורך שנים, ולא רק הוא, גם בני משפחתו וחבריו ומכריו. מדינת ישראל, אשר כבר היום מדורגת רחוק מאוד משכנותיה במדד התחרותיות בתיירות של הפורום הכלכלי העולמי, לא תצליח לממש את הפוטנציאל התיירותי שלה, במידה והצעה זו תאושר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: