אא

מנכ"ל משרד התיירות פועל להקמת מרכז השקעות במשרד התיירות

כיום הסמכות לאישור מענקים נמצאת בידי מנהלת מרכז ההשקעות בתמ"ת, על בסיס המלצת משרד התיירות, בעוד משרד התיירות הוא זה שמלווה את היזם מתחילת ההליך, מתקצב את הפרוייקט מתקציב המשרד, מבצע בדיקת היתכנות וממשיך בליווי היזם לאורך כל תקופת הביצוע.

Shutterstock Shutterstock
מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, הציג בפני חברי ועדת הכספים של הכנסת את הצעת הממשלה, להקים מרכז השקעות הון במשרד התיירות. ההצעה תעלה להצבעה מחר, יום ג', בוועדת הכספים.

משרד התיירות נערך להגעתם של 5 מיליון תיירים החל משנת 2015 ולגידול בתיירות הנכנסת בשנים הקרובות. בהתאם ליעד זה, צפוי מחסור של כ- 18,000 חדרי מלון, בדגש על אזורי הביקוש העיקריים בהם ירושלים ותל אביב. בנוסף לחדרים, פועל המשרד להקמת אטרקציות תיירותיות, המיועדות לשדרג ולשפר את המוצר התיירותי, כך שיעודד את התייר להאריך את שהותו בישראל ובכך להגדיל את ההכנסות מביקור זה.

כיום, בהתאם להוראות החוק לעידוד השקעות הון, נמצאת הסמכות לאישור מענקים להקמה או להרחבה של מקומות אכסון ואטרקציות, בידי מנהלת מרכז ההשקעות בתמ"ת . במקביל, דווקא משרד התיירות הוא זה המלווה את היזם מתחילת ההליך, מתקצב את הפרוייקט מתקציב המשרד, מבצע בדיקת היתכנות וממשיך בליווי היזם לאורך כל תקופת הביצוע.

דו"ח ארנסט & יאנג, התייחס לנושא זה וקבע כי מעורבותם של גורמים רבים מדי בהליך אישור ההשקעות , פוגעת במוטיבציה של היזם, הנאלץ לבזבז זמנו במרוץ בין משרדים, יוצרת חוסר יעילות וסרבול בירוקרטי ואף מונעת יישום אסטרטגיית פיתוח כוללת ובסופו של דבר תביא לפגיעה קשה בתחרותיות על היזם מול מדינות אחרות.

בר ניר ציין כי: "על מנת להסיר את חסם מלאי החדרים, הסרבול הבירוקרטי המרחיק יזמים ומשקיעים מישראל, ולמקסם את מימוש הפוטנציאל הכלכלי מהתיירות הנכנסת, יש להעביר את מרכז ההשקעות למשרד התיירות. חלוקת מענקים בסך חצי מיליארד שקלים בשנים 2009-2010, תביא למימוש השקעות בסך כולל של כשני מיליארד שקלים, בנייתם של אלפי חדרי מלון ואטרקציות, מהם תעמוד התפוקה הישירה והעקיפה על מאות מיליוני שקלים ואלפי מועסקים חדשים".

התועלת המשמעותית ביותר, הדגיש בר ניר, תהיה בצד התדמיתי ותמצב את ישראל כמדינה אטרקטיבית להשקעות, בה הקשר בין היזם למדינה הנו ישיר, יעיל ומהיר ותגובת המשק לתנאי השוק המשתנים הינה מהירה ומעודדת השקעה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: