אא

יורם מוטעי: "התביעה של ארקיע זו תביעת סרק"

לאחר שחברת קשרי תעופה השלימה השבוע את רכישת 50% מחברת סנורמה, המנכ"ל מוטעי מדבר בראיון מיוחד. על הרכישה: "אנחנו מסתערים על תחום הים והשיט". על התביעה שהגישה ארקיע נגד קשרי תעופה לבית המשפט הוא אומר: "חבל שנשברים כאן כל מיני קודים בהתנהלות. זו תביעת סרק".

Shutterstock Shutterstock
חברת קשרי תעופה השלימה השבוע רכישת 50% מחברת סנורמה שבבעלות אורי שנבל. עפ"י מתווה העסקה שילמה החברה לשנבל סכום של 2.020 מיליון שקל, כאשר סך של כ- 1.320 מיליון שקל שולמו לשנבל במזומן, ויתרת התמורה, בסך של כ- 700 אלף שקל, הופקדה בנאמנות, לשם הבטחת פיצויי פיטורין, שישולמו לשנבל, לאחר שיסיים בעתיד את העסקתו בחברת סנורמה.

מנכ"ל קשרי תעופה, יורם מוטעי, אמר עם השלמת העסקה: "קשרי תעופה הציבה לה מדיניות בענף התיירות: להיות חנות שמוכרת את הכל. מכוח הדבר הזה בכל השלוש השנים האחרונות קשרי תעופה הגדילה את סל המוצרים שלה בצורה דרמטית. אפשר לראות זאת גם בנתוני מחזור הפעילות. החברה גדלה ממחזור של 70 מיליון דולר בשנת 2006 למחזור של 150 מיליון דולר בשנה שעברה. נציין את הנושא של תיירות הפנים, את 'דרך החופש', שהתרחבה בצורה משמעותית ומציעה טיולים מאורגנים בכל רחבי העולם, ולא רק על בסיס טיסות שכר כמו שהיה בעבר, את 'בית אמריקה', את הסאמר סקול".

ואיך משתלב אצלכם כל נושא השיט?
"הנושא של השיט זה הנדבך הנוסף, שהוא מרכזי ומשמעותי בהפיכת החברה למקום, בו יש את כל סל המוצרים. מה שהיה חסר לנו להשלים את הפאזל הוא תחום המים. החלטנו להיכנס אליו בצורה משמעותית ולא להקים משהו מאפס. לקחנו את החברה הטובה ביותר בתחום, שמייצגת את המותגים המובילים והטובים בתחום, כמו רויאל קריביאן וסלבריטי קרוזס. היה חשוב לנו גם מרקם האנשים. אורי שנבל, שהוא מייסד החברה והבעלים שלה, הוא אישיות מוכרת מאד בתחום התיירות. המומחיות שלו בתחום השיט בלתי ניתנת לערעור. הערך המוסף שלו הוא גדול מאד. החיבור אליו, גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית, הוא חיבור מדהים מבחינתנו. אנחנו בטוחים, שהידע שלו עם החיבור והפלטפורמה השיווקית והתעופתית של קשרי תעופה, יוביל את כל נושא השיט בסנורמה וקשרי תעופה לגבהים אחרים לגמרי".

איפה אתה רוצה לראות אתכם בעתיד עם נושא השיט?
"החלטנו להתסער על תחום הים והשיט. המטרה המרכזית לבצע סינרגיה מושלמת ככל הניתן בין המוצרים של סנורמה לקשרי תעופה. אם ניקח, למשל, חיבור בין הטיסות לארה"ב עם הקרוזים שיוצאים ממיאמי וניו יורק, או אם ניקח את הקרוזים שיוצאים מאירופה, כמו: מרומא, ונציה, ברצלונה, ניס, עם החיבור לטיסות שלנו ליעדים אלה. אפשר לעשות במקביל גם שילוב של 3 לילות בבית מלון, ולאחר מכן יציאה לשיט. כמות המוצרים שאנחנו מתכוונים לפתח היא כמות נרחבת. יש באמתחתנו עוד כמה נציגויות שיט חדשות, שאנחנו מתעתדים בקרוב לדווח על חתימה איתם. בקשרי תעופה עד היום הוצאנו מאות אנשים לשיט בתורכיה בגולטים. המטרה שלנו להפוך גם את סנורמה לחנות כוללת ומקיפה בתחום השיט. היתרון הגדול שנציע לסוכני הנסיעות הוא שתחת אותה מטרייה יש להם אפשרות למכור את כל המוצרים המסורתיים של קשרי תעופה: תיירות פנים, שיט, מגוון טיולים מאורגנים".

אתם כיום מושלמים מבחינת היצע המוצרים?
"לא. אנחנו לא מושלמים. נרצה לעשות פעיליות נוספות בעתיד הקרוב, להתפתח עוד ועוד בתחום המוצרים. המגמה לספק לסוכני הנסיעות את המגוון הגדול ביותר של השירותים".

החברות שבתחום התיירות והמלונאות ממשיכות לצאת מן הבורסה, כמו ישרוטל, למשל, ואתם בפנים. מה המגמה שלכם?
"אנחנו מתכוונים להמשיך להישאר בבורסה. אנחנו רואים בשוק ההון שותף להתפתחות בקשרי תעופה. יש לנו תשקיף מדף פתוח לגיוס מאות מיליוני שקלים. מאד היינו רוצים לממש את תשקיף המדף הזה. אנחנו רואים את דרך הפיתוח של קשרי תעופה באמצעות שוק ההון. אין לנו שום כוונה לצאת משוק ההון".

כל הענף מדבר על התביעה שחברת ארקיע הגישה נגדכם בסך של כ- 100 אלף דולר על הפרשי דלק. מה יש לך להגיד על כך?
"לגבי התביעה שארקיע הגישה נגדנו, יש לי דבר אחד לומר: חבל שנשברים כאן כל מיני קודים בהתנהלות. זו תביעת סרק, אבל את התגובה שלנו אנחנו ניתן בבית המשפט".

איך בכלל מתמודדים עם התקופה הלא קלה שעוברת על כולם?
"כל הענף עובר תקופה לא קלה כרגע. אבל החוכמה ברגעים כאלה להסתכל קדימה, ולהבין שיש שנים פחות טובות לצד שנים טובות. אנחנו מכינים את עצמנו בקשרי תעופה גם לשנים הטובות".

אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה, אמר על השלמת העסקה: "המטרה העיקרית בחיבור לקבוצת קשרי תעופה הינה הרחבת אפשרויות השיווק והמכירה של מוצרי שיט שונים לקהל סוכני הנסיעות ובאמצעותם למגוון הלקוחות הישראליים, אשר ידועים כמחפשים חוויות נופש חדשות ואטרקטיביות לבודדים ולמשפחות. האפשרות של בניית חבילות שיט ליעדים קרובים כמו רומא, בשילוב הטיסות של קשרי תעופה, תגדיל ללא ספק את הכדאיות לקהל הישראלי ברכישת מוצרי שיט אלה. בכוונת קשרי תעופה וסנורמה לפעול להגדלה והרחבה של מוצרי השיט הקיימים, ולקבל נציגויות נוספות של חברות שיט מובילות בעולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: