אא

IDB תרכוש את גנדן תיירות ותעופה ב- 1.75 מיליון דולר

דירקטוריון IDB אישר את העסקה. לפי הדיווח לבורסה, לחברה גירעון בהון עצמי בסך של 36.5 מיליון דולר. במהלך השנים העמידו הבעלים הלוואות בעלים, אשר יתרתן הינה כ- 185.5 מיליון שקל. מתוכם, 49 מיליון שקל, הועמדו בחודש יולי האחרון.

Shutterstock Shutterstock
דירקטוריון IDB אחזקות ודירקטוריון IDB פיתוח אישרו אתמול את רכישת חברת גנדן תיירות ותעופה על ידי IDB פיתוח. היקף העסקה יעמוד על כ- 1.75 מיליון דולר, בהתאם להערכת השווי של גנדן תיירות ותעופה שבוצעה על ידי משרד רו"ח יצחק סוארי.

עפ"י משרד סוארי, הערכה ראשונית לשווי הסינרגיה במיזוג פוטנציאלי בין החברות גנדן תיירות ותעופה וכלל תיירות עומד על כ- 64 מיליון שקל.

בהודעה של אי די בי לבורסה נחשפים לראשונה היקפי ההשקעות בחברות ומצבן.

מחזור ההכנסות המצרפי של גנדן תיירות וכלל תיירות עמד בשנת 2008 על כ- 3.1 מיליארד שקל. בעלי המניות בגנדן תיירות :טומהוק השקעות בע"מ - 47% חברה בשליטתו של נוחי דנקנר, נוגה מ.ג.א השקעות בע"מ - 33% חברה בשליטתו של אבי פישר, NOIAI B.v. – 15% חברה פרטית המחוזקת בנאמנות על ידי משרד עורכי דין מגיברלטר, שהנהנים שלה הינם צאצאיה של אנה שימל, לרבות, יעקב שימל, המכהן כדירקטור בחברה, וחברת השקעה מוצלחת בע"מ- 5%, חברה בשליטתו של צור דבש.

לפי הדיווח לבורסה, במהלך השנים העמידו המוכרים לגנדן תיירות הלוואות בעלים אשר יתרתן הינה כ- 185.5 מיליון שקל. 5 מיליון שקל הועמד בחודש אפריל, סך של כ- 49 מיליון שקל הועמד רק בחודש יולי האחרון. כאשר דנקנר העמיד 87 מיליון שקל, פישר, 61 מיליון שקל, חברת NOLAI 9 מיליון שקל. הלוואות אלו תומרנה לפני השלמת העסקה למניות גנדן תיירות ותעופה אשר תירכשנה.

נכון ל- 31 למארס 2009 לחברת גנדן תיירות גירעון בהון העצמי בסך של כ- 36.5 מיליון דולר, בהנחת המרה של מלור הלוואות הבעלים במסגרת השלמת העסקה כאמור. לאחר ההזרמות, יתרת המזומנים בקופת ישראייר, למועד הדו"ח, הינה למעלה מ- 5 מיליון דולר.

יצוין כי בדיווח לבורסה, נוחי דנקנר ואבי פישר הצהירו כי ימשיכו לתמוך בפעילותה ובפעילות החברות המאוחדות שלה לפחות עד ה- 31 באוגוסט 2010 , ככל שתמיכה זו תידרש לצורך פעילותן ותזרים המזומנים שלהן, עד לסכום שלא יעלה על 20 מיליון שקל.

אבי בן אסאייג, מנכ"ל IDB תיירות ותעופה, אמר :"היום מתחיל מהלך, שבמסגרתו תהפוך קבוצת התיירות של IDB לשחקן המוביל בתחום התיירות בישראל עם מחזור מכירות מצרפי שנתי של מעל 3 מיליארד ₪. שילוב היכולות של גנדן תיירות עם אלו של IDB יאפשר לצרכן ליהנות מחבילות מוצרים ושירותים משולבות במסגרת ONE STOP SHOP. מינוף האינטגרציה ומיצוי הסינרגיה של היכולות הקמעונאיות של כלל תיירות עם יכולות פיתוח מוצרי תיירות סיטונאיים של גנדן ייצור גוף בעל יכולות ופוטנציאל משמעותי".

בן אסאייג הוסיף כי: "גנדן תיירות ותעופה, המחזיקה כיום במספר מותגים מובילים בתחום התיירות, רשמה בשנים האחרונות גידול מתמשך בהיקפי פעילותה, ואני משוכנע שגנדן וכח האדם האיכותי והמקצועי בחברות הבנות שלה: ישראייר, אופן סקיי, צבר ועידן חדש, יתרמו לשדרוג ולקידום פעילות התיירות של IDB תוך שילוב היכולות של עובדי קבוצת גנדן וכלל תיירות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: